4 Tutorials

Heb je eigen tutorials gemaakt en wil je dat ze op Photoshop-Tutorials.nl komen? Post ze dan hier. (Lees de mededeling eerst)

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

4 Tutorials

Berichtdoor nickdekker op ma apr 27, 2009 15:35

Deze mag/kan in Effecten/Siginature Eerste tutorial Afbeelding
Deze mag bij Text effeten Tweede Tutorial Afbeelding
derde Tutorial Afbeelding Deel twee van tutorial drie Afbeelding Deel drie van tutorial drie Afbeelding
tutorial vier Afbeelding
De rest kan bij siginture

Succes

nickdekker

Re: 4 Tutorials

Berichtdoor skydevil op ma apr 27, 2009 15:49

Ten eerste zijn er geen tutorials zoals deze op de site, dus je zal hem opnieuw moeten maken. Ten tweede ik vind de tutorials heel warig en eigen helemaal geen goede uitkomst hebben. Ik heb liever 1 goede tutorials dan zo;n halve wat je niet echt gaat gebruiken.

Niet persoonlijk bedoelt, maar ik vind ze niks ;)
skydevil

Berichtdoor nickdekker op ma apr 27, 2009 16:05

Tja dat is jouwn mening he Het helpt beginners veel voor uit
nickdekker

Berichtdoor GekkeWouter op ma apr 27, 2009 16:42

ik ben het met skydevil eens..

het is niet duidelijk, zo zeg je bijvoorbeeld: gebruik die tool en nu ga je een beetje Rot sooi,en.
dat is gewoon geen goed nederlands, ook gebruik je hoofdletters midden in de zin.

nog zo'n tekst:

Ik ga U Vandaag Leren Hoe u Mooien Text bij Je plaatje maakt
dat lijkt gewoon helemaal nergens op.

bij die met Mario heb je een effect na clouds gedaan, die je helemaal niet vermeld. tenzij je met "Ik heb nu een darkness plaatje zoek een render die er bij past" iets bedoelt wat ik niet begrijp.

die laatste vind ik op sich nog wel intressant, heeft wel een leuk eindproduct, maar lijkt ook nog niet helemaal af.

en dan heb ik eigenlijk alleen je taalgebruik nog maar bekritiseerd, de tutorials zijn gewoon veel te onduidelijk, vaag en het eindproduct van de meeste tutorials ziet er helemaal niet af of goed uit.

Try again.
GekkeWouter

Berichtdoor skydevil op ma apr 27, 2009 16:52

nickdekker schreef:Tja dat is jouwn mening he Het helpt beginners veel voor uit

ja dat is inderdaad mijn mening. Maar je zegt dat het beginners helpt, nou als je het duidelijk uitlegt wel, maar zo komt het rommelig over en het is eigenlijk niet zo uit gelegt dat iemand die nog nooit photoshop heeft gedaan het snapt. Je hebt wel gelijk beginners leren hier wel wat van blenden, maar ik denk toch dat je beter een hele goede beginners tut kan doen inplaats van zulke halve tut'jes ;)
skydevil

Berichtdoor nickdekker op ma apr 27, 2009 17:46

Tja je moet er kunst voor hebben he dit is nit egt voor beginners
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
nickdekker

Berichtdoor GekkeWouter op ma apr 27, 2009 21:41

dus eerst zeg je:
nickdekker schreef:Tja dat is jouwn mening he Het helpt beginners veel voor uit

en nu:
nickdekker schreef:Tja je moet er kunst voor hebben he dit is nit egt voor beginners

ik vind dat je een beetje erg in de verdediging schiet, probeer gewoon een beetje advies op te volgen, zodat je zelf beter wordt, dat doen wij ook allemaal.

mijn commentaar:
Afbeelding
1: waarom zie ik een klein stukje van de render 2 keer? en waarom is de lucht zo raar vervormd? daar wordt het niet mooier door vind ik. de tekst is ook niet verwerkt, gewoon getypt, en niks meer aan gedaan, dat kan veel mooier, zeker als je een donkere lucht als achtergrond hebt.

Afbeelding
2: hij is erg druk, al vind ik deze achtergrond op sich wel leuk. maar waarom steekt er rechts een stuk uit, wat anders is dan de rest van de achtergrond? en links heb je ook ineens een andere kleur er overheen.

Afbeelding
3: de achtergrond ziet er gewoon raar uit, alsof je niet weet wat voor eindresultaat je wilt, wanneer je eraan begint. dat heb ik ook wel eens, dat ik gewoon zie wat het word, maar dit ziet eruit alsof je maar vanalles hebt gekopieerd en geblend.. en daardoor zie je heel veel lijntjes lopen, wat ik niet mooi vind.

Afbeelding
4: weer rare lijntjes, vooral links in het witte. en de render lijkt erg blurry. ik ken die render van planet renders, heb ik ook wel eens gebruikt, maar hij kan veel mooier dan dit.

Afbeelding
5: vreemde vertikale lijnen in het midden, en dan aan beide kanten gewoon heel vaak de render geplaatst, waardoor je weet veel rare lijnen krijgt, wat nergens op lijkt. t is dat de render oranje ogen en een geweer heeft, anders zou hij totaal niet opvallen.

Hier een paar sigs van mij, die wat minder druk zijn, en gewoon veel vloeiender, probeer eens zoiets:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dan nog 1 die wel wat drukker is, maar toch nog vloeiend:
Afbeelding

en nog 2 tips:
Gebruik borders,
Doe iets met de tekst, zoals blenden en andere fonts gebruiken.
GekkeWouter

Berichtdoor nickdekker op di apr 28, 2009 09:10

Sjonge ik ga jouw style niet gebruiken gozer dit ism ijn style
En ik werk al 3 jaar met photoshop ik ben 1 jaar lang afgecrackt nu kan ik het goed Ben bijna prof en nu hebben ze respect
nickdekker

Berichtdoor GekkeWouter op di apr 28, 2009 10:20

je hoeft ook niet mijn stijl te gebruiken, maar tips kan iedereen gebruiken, toch? zeker als ik kijk naar je tekst.. ik probeer je echt niet de grond in te boren ofso, maar ik denk dat mijn tips wel nuttig kunnen zijn.
GekkeWouter

Berichtdoor Xaevo op di apr 28, 2009 11:21

Nick Dekker, je kan wel 3 jaar lang lopen kloten, maar dat hoeft niet te betekenen dat je een pro bent.
je kan namenlijk ook in 3 maanden een pro zijn.

ook vind ik deze tutorials zeer "autistisch" aangezien ze enorm van de hak op de tak springen, met spelfouten waar een ongeschoolde jongen van 3 nog beter kan spellen dan dat jij doet.
ook zou je echt van elke stap wat uit moeten leggen, beginners weten echt niet wat ze moeten doen als je zegt "plaats nu een gaussian blur van 4 pixels op de layer bla", probeer jezelf te degraderen naar hun nivea en het ook op dat niveau uit te leggen.

Ook moet je de ingebouwde spellingscontrole van photoshop eens bekijken en eventueel een snelcursus ABN gaan volgen.

Bedankt voor het lezen,
BassWave
Afbeelding
Afbeelding
Xaevo

Berichtdoor skydevil op di apr 28, 2009 12:19

GekkeWouter schreef:je hoeft ook niet mijn stijl te gebruiken, maar tips kan iedereen gebruiken, toch? zeker als ik kijk naar je tekst.. ik probeer je echt niet de grond in te boren ofso, maar ik denk dat mijn tips wel nuttig kunnen zijn.

Je hebt helemaal gelijk wouter.

OP dit forum geven we alleen maar tips en ook al lijkt het mss dat we je de grond in boren, dat is zeker niet zo. De dingen die we hier zeggen is meestal om te zorgen dat jij ( een ander) beter kan worden en niet om iemand af te kraken. Ik denk dat je pas een pro kan zijn, als je ook nieuwe dingen wil leren en fouten kunt intzien die je eigenlijk nooit als fouten zag. Je sig gaan heus niet achteruit hoor als je tips opvolgt, ze worden eerder mooier ;)
skydevil

Berichtdoor nickdekker op di apr 28, 2009 14:17

Lees nou eens
ik luister niet meer naar jouw jij crackt me een beetje af
nickdekker

Berichtdoor Xaevo op di apr 28, 2009 15:17

nickdekker schreef:Lees nou eens
ik luister niet meer naar jouw jij crackt me een beetje af

Je doet alleen je zelf te kort.

Leer ABN, Leer PhotoShoppen, Leer om te gaan met het leven, dus niet die achter het vierkante ruitje
Afbeelding
Afbeelding
Xaevo

Berichtdoor GekkeWouter op di apr 28, 2009 16:32

tja, nickdekker ziet alles wat we zeggen als een persoonlijke belediging. als hij het bij 'zijn style' wil houden moet ie dat zelf weten.. en als ie niet naar ons luistert omdat we m niet de hemel in prijzen, dan heeft het weinig zin om je sigs/tuts te showen, want ik, en vele anderen hier hebben op bijna alles wat ik hier zie (op t forum, niet alleen deze thread) wel een paar puntjes van kritiek, en dat is alleen maar goed, daar worden we allemaal weer wat beter van. en dat je je niks van ons aantrekt is voor mij geen probleem, maar als je dan tutorials gaat schrijven, doe het dan wel zo dat een ongeschoolde jongen van 3 het helemaal zou begrijpen.
GekkeWouter

Berichtdoor Xaevo op di apr 28, 2009 16:49

GekkeWouter schreef:tja, nickdekker ziet alles wat we zeggen als een persoonlijke belediging. als hij het bij 'zijn style' wil houden moet ie dat zelf weten.. en als ie niet naar ons luistert omdat we m niet de hemel in prijzen, dan heeft het weinig zin om je sigs/tuts te showen, want ik, en vele anderen hier hebben op bijna alles wat ik hier zie (op t forum, niet alleen deze thread) wel een paar puntjes van kritiek, en dat is alleen maar goed, daar worden we allemaal weer wat beter van. en dat je je niks van ons aantrekt is voor mij geen probleem, maar als je dan tutorials gaat schrijven, doe het dan wel zo dat een ongeschoolde jongen van 3 het helemaal zou begrijpen.

1+ Karma ;)

Helemaal mee eens
Afbeelding
Afbeelding
Xaevo

Volgende

Keer terug naar Tutorials Toevoegen