1

2

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

helma schreef:Hele mooie foto's! Vooral de eerste vind ik erg mooi.Je hebt wel een hele goeie camera denk ik. Wij hebben zelf windhonden en ik probeer altijd een mooie actie foto te maken van onze honden,maar dat is me nog nooit gelukt. Ik heb zelf een Canon Photoshot 550 en niet zoveel verstand van het apparaat.
groetjes Helma

Gloomy schreef:de foto is on aangepast. zo is die geschoten
GekkeWouter schreef:de eerste is leuk, goed gedaan, maar de 2e vind ik echt supermooi, alsof je hem wel hebt bewerkt met photoshop.Zoveel opspattend water is echt heel mooi. Echt een mooie actie-foto.
Als ik in de link de 2 in een 1 verander zie ik dat je hem wel zwart-wit hebt gemaakt met photoshopmaar dat maakt verder niet uit, het zwart-wit vind ik een goeie verandering.
rik6230 schreef:Klopt Wouter, Ik heb hem ook nog sepia gemaakt maar vond z/w het mooist. Ik heb wat met zwart wit.![]()
Met mijn opmerking dat het geen photoshop effect was bedoelde ik het "uitrekken" van de druppels en het water. (Photoshop heeft daarvoor ook technieken dacht ik.) Dit soort foto's (pan techniek) zie je vaak in bijvoorbeeld de motor- of auto sport. De motor of auto is heel scherp in het beeld terwijl de achtergrond wazig en uitgerekt wordt. Het moet een gevoel van snelheid creeeren. Bij een auto of motor is het voordeel dat hij zich vooral horizontaal verplaatst. Tenminste bij een recht wegdek. Een hond of andere dier verplaatst zich ook horizontaal maar ook nog verticaal. Dat betekent dat de sluitertijd lang genoeg moet zijn om het "metrekkende"effect te creeeren maar ook weer niet zo lang dat het de verticale beweging te zeer registreert. Dan krijg je nog een onduidelijk bewogen onderwerp. Het blijft een compromis. 100% krijg je dit nooit. Bij dit soort foto's gaat het meer om het gevoel dat je hebt als je ernaar kijkt. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een modefoto waar het vooral ook gaat over technische perfectie van de foto in al zijn facettes.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten