chain image

*** Vragen over Photoshop, zie forum beneden! ***
Heb je vragen, klachten en/of suggesties over de website of het forum van Photoshop-Tutorials, dan kan je hier terecht.

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

chain image

Berichtdoor Gloomy op do sep 18, 2008 22:45

Hey ik heb al op een paar forums gekeken van over photoshop.
een heel groot aantal eigenlijk XD. en de redenen volgens mij waardoor sommige forums populair zijn, zijn ( denk ik):
1. de apparte content die het te bieden heeft.
2. de hulpzaamheid
3. de professioneliteit

en ik verbaasde me eigenlijk wel dat dit forum dus vrij weinig bezoekers heeft op het forum.
Tuurlijk is dit 1 van de weinige sites waar de tutorials en resources los staan van de rest van het forum.
maar ook dacht ik aan wat deze site nou voor apparte content heeft.
en dat is eigenlijk niet zo veel.. Er zijn wel designtoernooien, En er zijn nederlandse tutorials. er is een goed hulpgedeelte.
maar ik mis iets wat je niet op een andere site kan:D

daarom had ik een leuk idee ^^
het is iets wat ik op een webdesign forum tegenkwam.
Het heten grafic chains :D

wat is een grafich chain?
iemand opent een topic. daarin maakt hij een begin van een signature of iets anders.
Vervolgens upload diegene de psd file.
Iemand zegt: IK ga deraan verder.
vervolgens gaat die een stukje verder. Post her resultaat en de PSD.
En zo gaat het verder tot er mensen vinden dat de signature af is.
En er komen soms echt hele bijzondere dingen uit :P
de kunst is dat je wel iets toevoegt aan de signature dat van waarden is, maar dat voorkomt dat hij na de 3de overname al af is :D

wat vinden jullie? :D

Gloomy

Re: chain image

Berichtdoor Walter op vr sep 19, 2008 14:41

Deze website is pas een jaar oud, en het forum een half jaar...
Punt 1 en 2: Wij doen ons best om professionele hulp en antwoorden te geven bij de Support, en volgens mij slagen we daar goed in. 99% van de vragen worden beantwoord met een duidelijke uitleg (voornamelijk met dank aan Mittch). En inderdaad, we hebben een website en forum die 'gescheiden' zijn. En de layout van dit forum mag misschien wel wat aantrekkelijker :P Daar komt nog een topic over. Hoewel ik opzich deze layout wel oke, en overzichtelijk vind.
en ik verbaasde me eigenlijk wel dat dit forum dus vrij weinig bezoekers heeft op het forum.

De website zeker, en dit forum ook, hebben aardig wat bezoeken. Beiden scoren goed in google en dat zorgt voor veel bezoekers. Veel mensen komen ook via google op een topic (support meestal) hier, maar maken dus niet allemaal een account aan en zijn/blijven actief.

Punt 3: daar kan inderdaad nog wel wat aan verbeterd worden ;) Jouw vorige idee van een Resources deel (is er inmiddels he) en dit chain image onderwerp vind ik beiden heel goed.

Je idee vind ik zeker leuk, en wat mij betreft komt er het. Even afwachten wat de andere reacties zijn.
Walter
Site Admin

Berichtdoor skydevil op vr sep 19, 2008 16:02

ik vind eht een heel leuk idee, ik ben benieuwd naar de uitkomst :D
skydevil

Berichtdoor Mittch op vr sep 19, 2008 17:17

Dit idee heb ik wel eens eerder gezien, toen werd het dacht ik een 'worm' genoemd.
Er zit wel een minpunt aan een .psd file van vele mensen, de bestanden worden erg groot in ruimte en omdat sommige gebruikers CS3 gebruiken en andere juist weer CS1 kunnen er wat fouten ontstaan binnen het document.

Nu zit ik te denken, we moeten kunnen combineren met de laatste afbeelding maar de afbeeldingen daarvoor hebben we niet meer nodig. Dus deze moeten dan wel worden samengevoegd. Dit houd het bestand zo klein mogelijk en blijft combineren toch nog mogelijk.

Leuk idee!, maar wordt deze dan uitgevoerd op photoshop-tutorials, of het forum?

Groetjes
Afbeelding
Mittch

Berichtdoor Walter op za sep 20, 2008 00:13

goed punt van de grootte, enja verschil tussen versies blijft.. niets aan te doen, maar dan zie je het nog wel goed, alleen kan je bepaalde dingen misschien niet bewerken. Maar bijna iedereen heeft hier cs2 of 3 volgens mij.

Het beste is om dit op het forum te houden.
Walter
Site Admin

Berichtdoor Gloomy op za sep 20, 2008 10:30

je kan natuurlijk voor de zekerheid erbij posten welke versie is gebruikt om verder te gaan of te beginnen.
en bij de forums waar ik kwam werden spullen meestal op gratis hosts geupload. bestanden meestal rond de 6 mb.
daar waren het weblayouts dus dat was dan eerder 13 mb :P
Gloomy

Keer terug naar Vragen, Klachten & Suggesties (*** Hier ALLEEN over website en forum; Photoshop - zie beneden!)