door Gloomy op zo feb 20, 2011 02:32
php is eigenlijk iets waar je alleen aan moet beginnen als je HTML helemaal uit je hoofd kent.
De reden hiervoor is dat je eigenlijk 2 talen door elkaar gaat gebruiken. en PHP is een programmeer taal ( in tegenstelling tot html wat een codeer taal is)
wat dit betekend? je mag jezelf een helemaal nieuwe mindset aanleren.
leren proces denken, leren vertalen van proces naar code.
Met if and else functies werken, met functies werken, en interne verwijzingen, sessie gegevens en geposte gegevens.
als je goed PHP wilt leren ben je zo meer dan een jaar bezig.
het makkelijkste zal zijn om gewoon een bestaand CMS te gebruiken.
dan hoef je inplaats van zelf een heel CMS te bouwen en in te bouwen in je ontwerp. enkel in te bouwen in je ontwerp ( tig keer minder werk dus).
dan zou ik niet direct gaan voor iets als wordpress ofzo ( te veel werk) maar gewoon een eenvoudig amateur dingetje zoeken. dat werkt nog altijd het beste voor dit soort dingetjes.
wat een CMS doet ( Content Managing System) is zorgen dat je nieuwe pagina's in dezelfde stijl kan aanmaken, en bij bestaande pagina's de tekst makkelijk kan aanpassen (of verwijderen). dit kan dus erg basis zijn, maar ook zo ingewikkeld als je wilt ( zo is dit forum eigenlijk ook een CMS).
ik kan je niet echt een site geven met "hier staan goeie tutorials" maar er zijn er vast veel.
voor dat ik zou besluiten een CMS te gaan maken of gebruiken zou ik me afvragen of je niet makkelijker gewoon op je computer zelf tekst kan aanpassen ofso ( bijvoorbeeld met behulp van dreamweaver o.i.d. dat scheelt namelijk heel wat leer, werk en denktijd