Gloomy, videotuts kunnen handig zijn alleen zoals Walter al aangaf draait het nu om het forum en het gevonden worden ervan.
Wat je zegt over een Youtube account. ik weet niet of dat betaald is, maar dat is wel erg tof. Net als een eigen hyves trekt dat ook weer bekendheid naar ons toe.
Het zou wel tof zijn als we ons eigen youtube account hebben met zo'n header/signature die de grote namen allemaal gebruiken.
Het enige wat ik wel heel erg vind aan de meeste tutorials zijn de volgende punten:
- Slechte uitleg omdat het allemaal in 1x goed moet, bij het schrijven van een tutorial kan je dingen nog handig aanpassen voordat je het post.
- Erg slechte opname kwaliteit, kijk naar jou eerste, het is dan wel je eerste maar ik zie vaak genoeg mensen die het vaker doen en het net zo presenteren. Dan wordt de tuto-volger helemaal gek

- Het kan te snel gaan voor de tuto-volger, en het is irritant om elke keer een paar seconden terug te spoelen als je iets miste of niet snapte. Een zin in een verhaal 2x lezen is minder moeite

Dus pas als we een goed plan hebben en een aantal video-tutorials naast elkaar hebben liggen wil ik pas dat het online gaat. Ik weet niet hoe Walter daar over denkt. maar ik wil geen tutorials online hebben onder onze naam die a) of erg slecht uitgelegd zijn of b) erg slecht gepresenteerd worden.
Nu heb ik het niet over jou Gloomy, maar over het algemeen

Wat wel handig zou zijn aan de video's is dat ze ondersteunend kunnen werken aan de geschreven tutorials. Dan kan je onderaan je tutorial bijv. schrijven: ' Snap je de tutorial niet helemaal of kan je bepaalde dingen niet vinden kijk dan de video-tutorial van deze opdracht'
Oja nog iets over het maken van video-tuts. Zoals je aan het begin ziet versprak je je al met het aankondigen van de aflevering/tutorial

Misschien is het handig om eerst alles uit te schrijven en dan pas beginnen met filmen

Ok laten jullie maar even horen, ik vind het een goed plan, maar ik ga helaas zelf geen video-tutorials maken.
Wat ook erg goed zou zijn van deze tutorials is dat we ze kunnen plaatsen op de hyvespagina.
Hoe zit het trouwens met het stelen van de filmpjes? We moeten dan wel een intro maken en een altijd zichtbaar watermerk net als IGN heeft bij hun filmpjes. Zo voorkom je dat de youtube filmpjes worden geript en ergens anders worden geplaatst onder hun naam.
Toedels