een FAQ

*** Vragen over Photoshop, zie forum beneden! ***
Heb je vragen, klachten en/of suggesties over de website of het forum van Photoshop-Tutorials, dan kan je hier terecht.

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Re: een FAQ

Berichtdoor Walter op wo nov 04, 2009 18:51

ik gebruikte Fraps voor dat soort dingen. Neemt geluid en beeld op, met sneltoetsen, en scherm ook aan te passen dacht ik. Full screen of handmatig.

Walter
Site Admin

Berichtdoor Gloomy op wo nov 04, 2009 19:01

heb nu snagit
een betaald programma ( tja ik moet ergens men geld kwijt)
heeft zowel audio door microfoon als audio door output,
beeld resize, window, full screen, fixed location , framerate aanpasbaar, en nog super veel meer..
moet eerst naar school gaan voor ik het ga gebruiken denk ik xD
Gloomy

Berichtdoor Mittch op zo nov 08, 2009 22:06

Gloomy, videotuts kunnen handig zijn alleen zoals Walter al aangaf draait het nu om het forum en het gevonden worden ervan.

Wat je zegt over een Youtube account. ik weet niet of dat betaald is, maar dat is wel erg tof. Net als een eigen hyves trekt dat ook weer bekendheid naar ons toe.
Het zou wel tof zijn als we ons eigen youtube account hebben met zo'n header/signature die de grote namen allemaal gebruiken.
Het enige wat ik wel heel erg vind aan de meeste tutorials zijn de volgende punten:
- Slechte uitleg omdat het allemaal in 1x goed moet, bij het schrijven van een tutorial kan je dingen nog handig aanpassen voordat je het post.
- Erg slechte opname kwaliteit, kijk naar jou eerste, het is dan wel je eerste maar ik zie vaak genoeg mensen die het vaker doen en het net zo presenteren. Dan wordt de tuto-volger helemaal gek ;)
- Het kan te snel gaan voor de tuto-volger, en het is irritant om elke keer een paar seconden terug te spoelen als je iets miste of niet snapte. Een zin in een verhaal 2x lezen is minder moeite ;)

Dus pas als we een goed plan hebben en een aantal video-tutorials naast elkaar hebben liggen wil ik pas dat het online gaat. Ik weet niet hoe Walter daar over denkt. maar ik wil geen tutorials online hebben onder onze naam die a) of erg slecht uitgelegd zijn of b) erg slecht gepresenteerd worden.
Nu heb ik het niet over jou Gloomy, maar over het algemeen :)

Wat wel handig zou zijn aan de video's is dat ze ondersteunend kunnen werken aan de geschreven tutorials. Dan kan je onderaan je tutorial bijv. schrijven: ' Snap je de tutorial niet helemaal of kan je bepaalde dingen niet vinden kijk dan de video-tutorial van deze opdracht'

Oja nog iets over het maken van video-tuts. Zoals je aan het begin ziet versprak je je al met het aankondigen van de aflevering/tutorial ;) Misschien is het handig om eerst alles uit te schrijven en dan pas beginnen met filmen :)

Ok laten jullie maar even horen, ik vind het een goed plan, maar ik ga helaas zelf geen video-tutorials maken.
Wat ook erg goed zou zijn van deze tutorials is dat we ze kunnen plaatsen op de hyvespagina.

Hoe zit het trouwens met het stelen van de filmpjes? We moeten dan wel een intro maken en een altijd zichtbaar watermerk net als IGN heeft bij hun filmpjes. Zo voorkom je dat de youtube filmpjes worden geript en ergens anders worden geplaatst onder hun naam.

Toedels ;) 8)
Afbeelding
Mittch

Berichtdoor Gloomy op ma nov 09, 2009 00:18

idd je kan ook gewoon halverwege de filmpjes nog eens verwijzen naar onze site.
als ze dan echt het filmpje willen rippen, duurt het opnieuw opnemen met eigen stem net zo lang als deze uitleggen.

idd versprekingen enzo zijn wel een punt. en een script schrijven is wel handig.
maarja zoals ik al zei :P heb gewoon iets simpels gemaakt, geen script/ gewoon een onderwerp gekozen en het eerste gezegt wat in mij op kwam xD

de hoofdzakelijke reden waarom ik video tutorials leuk vind is om de manier van werken.
als ik zeg "brush hier en daar wat sterretjes" in een tekst tutorial. dan zou dat overal kunnen zijn.
als je iets voor doet. dan kan je ook zien waar diegene dat doet. ook kan je even vooruit scannen en het effect van die keuze bekijken.
daarnaast vind ik scannen door filmpjes even irritant als het scannen door een tekst.
in een film kan je natuurlijk geen kopjes plaatsen. of snel kijken van "hey daar moet ik zijn om dat te zien" maar je kan wel net als soundcloud werken.
daar zie je tekentjes op de skimmer ( die balk die langzaam volloopt in de video), die verwijzen naar stukjes tekst eronder.

dat maken van tekentjes kan niet bij youtube. maar je kan wel in de summary een aantal lijst met tijden uit tekenen met daarin wat er daar gedaan wordt net als in een tekst tutorial. zodat als iemand een tekst tutorial leest en niet voorbij 1 punt komt, hij het altijd nog na kan kijken in dat filmpje ( en dan gemakkelijk en snel door gewoon even de tijd te selecteren )

je kan bijv. ook verwijzen naar die stukjes in de video tutorial in de tekst tutorial en andersom.
Gloomy

Vorige

Keer terug naar Vragen, Klachten & Suggesties (*** Hier ALLEEN over website en forum; Photoshop - zie beneden!)