Even voorstellen :)

Je kunt jezelf hier voorstellen aan alle anderen op Photoshop-Tutorials.nl

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Even voorstellen :)

Berichtdoor kvdongen85 op ma mei 11, 2009 11:54

goede morgen beste photoshoppers

ik ben hier hartstikke nieuw en ik ben kris ik ben zowel hier als met photoshop nieuw dus met photoshop nog 2 linker muisjes :P
nu is het zo dat ik een website heb gemaakt met een complete photobook maar nu wil ik foto's gaan uploaden maar die moeten verkleint worden en het is er ook niet 1 want dat lukt me wel maar het zijn er een stuk of 30 van het zelfde liggende formaat.en ik weet dat je een hele serie kan verkleinen in één keer maar ben weet niet hoe het moet namelijk :( weet iemand misschien hoe dat gaat en mij de stappen kan omschrijven?

groeten kris

kvdongen85

Re: Even voorstellen :)

Berichtdoor GekkeWouter op ma mei 11, 2009 18:57

als je weet hoe je 1 foto kunt verkleinen doe je dat, maar voor je dat doet open je het 'actions' scherm (in View > Actions, als je het Actions scherm nog niet actief hebt), en klik je op record (opnemen) dan doe je wat je moet doen (ik zou verkleinen dmv menu: Image > Image Size) en als je 1 afbeelding klaar hebt, klik je op stop recording. dan geef je die action een naam (verkleinen oid) en dan slaat photoshop die action op. sla je 1e afbeelding op, en dan open je je volgende afbeelding, en klik je op die action, klik op play, en dan doet hij dit meteen... maar als je action slechts 1 handeling verricht, kun je het net zo goed per afbeelding apart doen.
GekkeWouter

Keer terug naar Introductie