Even wat van mijn werkjes laten zien

Post hier jouw ontworpen creaties met Photoshop. Maak een post voor elk design apart, hierop kunnen andere leden dan reageren en feedback geven.
Hier Banners, headers, websites, achtergronden, etc.

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Even wat van mijn werkjes laten zien

Berichtdoor helma op ma okt 27, 2008 20:26

Hallo allemaal, Er is mij gevraagd ook eens wat van mijn werk te laten zien. Ik heb dat tot nu toe nog niet gedaan omdat ik me volgens mij me hele andere dingen bezig houd dan jullie. Ik zie namelijk allemaal echt Web designers werk. Ik doe meer fotomanipulatie,ik dacht dat dat misschien niet zo interessant was.
Maar vooruit,ik zal enkele van mijn werkjes showen. Ik heb er ondertussen zoveel op mijn PC staan. Ik heb er een paar uit gepikt.
1. http://i4.photobucket.com/albums/y123/helmake/MansionManip.jpg
Dit is een zogenaamde Matte Painting .Daar heb ik me de laatste tijd een beetje mee bezig gehouden. Ik zat te wijfelen of ik deze misschien in zou moeten zenden voor de derde ronde van het tournooi,maar mijn keuze was toch op die andere gevallen.
2. http://i4.photobucket.com/albums/y123/helmake/Polarride.jpg
Ik ben gek op sprookjes en elfjes,dus vandaar dat ik deze wil laten zien.
3. http://i4.photobucket.com/albums/y123/helmake/Aanzoek2.jpg
Dit vind ik persoonlijk een hele mooie. Ik heb hier twee van mijn honden gebruikt en er sprookjes figuren van gemaakt.
4. http://i4.photobucket.com/albums/y123/helmake/SadElf.jpg
Hier weer een elf.
5. http://i4.photobucket.com/albums/y123/helmake/SweetFriend.jpg
Zomaar even een lief tafereeltje.
6. http://i4.photobucket.com/albums/y123/helmake/Lady.jpg
Hier heb ik mijn eigen gezicht verwerkt op de figuur.
Nou, dat waren er een paar uit mijn collectie :P
Ik hoop dat jullie ze leuk vinden.
Groetjes Helma

helma

Re: Even wat van mijn werkjes laten zien

Berichtdoor Gloomy op ma okt 27, 2008 20:54

supermooi :D
vind die sadelf erg mooi :D . maar er zit volgens mij iets weinig schaduw rond der bibs. je ziet dat ze daar niet natuurlijk zit maar exact waarom weet ik niet...
Gloomy

Berichtdoor Walter op di okt 28, 2008 13:15

heb het nu even te druk, maar deze ga ik nog bekijken :)
Walter
Site Admin

Berichtdoor rooobiin op di okt 28, 2008 13:53

koel, ik zie dat je veel soft brush gebruikt voor gummen, wat ik normaal echt nooit doet, maar bij jou past het er goed in, netjes hoor!
Afbeelding
rooobiin

Berichtdoor Cha0z op di okt 28, 2008 21:07

Zeer mooie manips hoor!
Die elf en het kasteel vind ik de mooiste..
Kasteel heeft zeer goede diepte..
Keep it up!
Latest:
Afbeelding
Cha0z

Berichtdoor Fietje op di okt 28, 2008 21:51

Ik vind dat je het heel mooi doet!!
Fietje

Berichtdoor Mittch op wo okt 29, 2008 09:04

Vind ze alle erg goed gemaakt, zitten hier en daar wat schoonheid foutjes in, maar zeker mijn complimenten!
Vooral de ijsbeer vind ik erg mooi en de sfeer pakt me, doet me heel erg denken aan de film 'Golden Compass'. En de film vond ik ook super dus :)
Misschien een inspiratie om zelf een wat in deze sfeer te gaan maken :mrgreen:

Maar over de relevantie van je werk op dit forum: Ik zelf houd me ook bezig met fotomanipulaties dus blijf ze vooral tonen op het forum ;)

Groetjes!
Afbeelding
Mittch

Berichtdoor Walter op vr nov 07, 2008 17:38

Ja ze zien er wederom mooi uit. Dit soort sprookjes achtige photoshop bewerkingen zijn echt wat voor jou.
Mansion: prima, zie zo snel niets fout
Polarride: haar voet vind ik niet goed achter de poot van de beer zitten. Het is nu meer zo dat die voet wat geblend/lichter gemaakt/verwijderd is
Aanzoek: leuk gedaan, maar kan bij de hond links de poten onderaan niet goed zien, ziet er iig wel apart uit.
Sadelf: lijkt op een eerder design van je, zeker mooi gedaan. Met goede spiegeling en schaduw. Vind alleen de boom links wat te donker
Sweetfriend: ziet er mooi uit, heeft alleen het meisje niet erg dunne armen? maw, zijn de verhoudingen wel goed?
Lady: hm, op een of andere manier klopt het niet. Lijkt er te duidelijk in geplakt. Ik denk dat ook de hoek van het gezicht niet goed past bij de andere foto.
Walter
Site Admin

Berichtdoor Mittch op vr nov 07, 2008 19:03

Na de reactie van Walter, nogmaals even je werk bekeken. En ik vind Sweerfriend erg mooi en goed, ik ben wat minder van de versieringen aan de zijkant, maar dat kan wel stijl bepalend zijn.

Zou je mij kunnen laten zien welke beelden je hebt gebruikt? :) Kan ik zien hoe je alles verwerkt hebt.

Groetjes
Afbeelding
Mittch

Berichtdoor helma op vr nov 07, 2008 19:31

Mittch schreef:Na de reactie van Walter, nogmaals even je werk bekeken. En ik vind Sweerfriend erg mooi en goed, ik ben wat minder van de versieringen aan de zijkant, maar dat kan wel stijl bepalend zijn.

Zou je mij kunnen laten zien welke beelden je hebt gebruikt? :) Kan ik zien hoe je alles verwerkt hebt.

Groetjes

Hallo Mitch,
Bedankt voor je reactie!
Hier even de plaatjes die ik gebruikt heb.
http://i4.photobucket.com/albums/y123/h ... eropa_.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y123/h ... yStock.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y123/h ... surdus.jpg
Verder heb ik nog wat brushes gebruikt (Bloemetjes)
Die versiering aan de zijkant is een texture.
Groetjes Helma
helma

Berichtdoor helma op vr nov 07, 2008 19:45

Walter schreef:Ja ze zien er wederom mooi uit. Dit soort sprookjes achtige photoshop bewerkingen zijn echt wat voor jou.
Mansion: prima, zie zo snel niets fout
Polarride: haar voet vind ik niet goed achter de poot van de beer zitten. Het is nu meer zo dat die voet wat geblend/lichter gemaakt/verwijderd is
Aanzoek: leuk gedaan, maar kan bij de hond links de poten onderaan niet goed zien, ziet er iig wel apart uit.
Sadelf: lijkt op een eerder design van je, zeker mooi gedaan. Met goede spiegeling en schaduw. Vind alleen de boom links wat te donker
Sweetfriend: ziet er mooi uit, heeft alleen het meisje niet erg dunne armen? maw, zijn de verhoudingen wel goed?
Lady: hm, op een of andere manier klopt het niet. Lijkt er te duidelijk in geplakt. Ik denk dat ook de hoek van het gezicht niet goed past bij de andere foto.

Hoi Walter,
Bedankt voor je uitgebreide feedback!
Het valt allemaal niet mee om het allemaal zo echt mogelijk te laten lijken. Ik moet nog veel oefenen.Ik wil allemaal nog zoveel leren.
Ik had trouwens mijn inzending voor ronde 3 nog wat veranderd aan de hand van jou tips. Ik heb het totaal plaatje wat lichter gemaakt. ( ik vond zelf de donkerdere mooie,want het moet ook nacht voorstellen). verder heb ik de mist rond de bergtop wat meer veranderd en links onder aan de berg ook wat aangepast. ( Ik wou het meer op een eiland laten lijken,vandaar dat ik die overgang naar links op het orginele plaatje had weggelaten). Ook heb ik de waterval mog een keer anders in het plaatje verwerkt.Was dat wat je bedoelde?
Het is nu wel een beetje een druk geheel geworden volgens mij,maar ik wilde even jou aanwijzingen uit proberen.
Groetjes Helma
http://i4.photobucket.com/albums/y123/h ... iland2.jpg
helma

Berichtdoor Walter op vr nov 07, 2008 21:35

Ik zie nu je die links stuurt dat je de rechterarm van het meisje bewerkt hebt. Het viel me de eerste keer al op dat iets niet helemaal goed was. De arm is in ieder geval te recht, te vlak. De bovenarm van een mens is iets boller. En de knik, bij de elleboog, zou ik onder een iets grotere hoek zetten. Ik denk dat deze 2 punten het beter maken.

Het valt allemaal niet mee om het allemaal zo echt mogelijk te laten lijken. Ik moet nog veel oefenen.Ik wil allemaal nog zoveel leren.

Klopt, het is allemaal niet makkelijk, zeker. En ik heb hier met mijn feedback makkelijk praten :). Maarhet is opbouwende kritiek, waar je hopelijk wat aan hebt. Ik persoonlijk denk dat je daar meer aan hebt dan alleen 'mooi gedaan', of 'best goed gedaan'. Je bent iig op de goede weg, blijven oefenen ;)

Ik had trouwens mijn inzending voor ronde 3 nog wat veranderd aan de hand van jou tips. Ik heb het totaal plaatje wat lichter gemaakt. ( ik vond zelf de donkerdere mooie,want het moet ook nacht voorstellen). verder heb ik de mist rond de bergtop wat meer veranderd en links onder aan de berg ook wat aangepast. ( Ik wou het meer op een eiland laten lijken,vandaar dat ik die overgang naar links op het orginele plaatje had weggelaten). Ook heb ik de waterval mog een keer anders in het plaatje verwerkt.Was dat wat je bedoelde?
Het is nu wel een beetje een druk geheel geworden volgens mij,maar ik wilde even jou aanwijzingen uit proberen.

Ik vond de donkerdere ook mooier :P, waarom heb je hem lichter gemaakt? Ik dacht niet dat ik voorgesteld had om de hele afbeelding lichter te maken? Als ik het zo zie zou ik trouwens de hele afbeelding wel iets lichter maken, maar wel meer richting de donkere. Door het iets lichter te maken zie je ook sommige details, zoals de boom het de waterval beter.
De mist om de bergtop zou ik aan de voorkant nog wat donkerder maken en het iets meer wolken/plekken maken. Dus bijvoorbeeld overal zo licht als nu (of misschien ietsje donkerder) en dan op een paar plekken wat meer de wolk erin laten komen en nog weer iets donkerder.

Ik wou het meer op een eiland laten lijken,vandaar dat ik die overgang naar links op het orginele plaatje had weggelaten

welke overgang links heb je het nu over?

Ook heb ik de waterval mog een keer anders in het plaatje verwerkt.Was dat wat je bedoelde?

ja en nee.
Afbeelding
Wat ik eerst bedoelde was om hem via 1 of 2 te laten lopen, dat hij bij die stenen uitkwam. Nu ik jouw plek zie, moet ik zeggen dat dat ook leuk uitgekozen is. Bij 5 zie je duidelijk dat hij goed in het water komt, heel echt. Alleen vind ik het begin van de waterval (6) bij de eerste, links, beter dan bij de nieuwe, rechts. Bij de nieuwe komt het meer ineens naar beneden, terwijl het links meer lijkt alsof het echt uit die berg, uit een grotje ofzo komt.

Bij 3, niet de tak maar die kant van de berg, zie je in de lichtere foto ook iets meer detail, in die donkerdere is het teveel een zwarte vlek vind ik.
Bij 4 lijkt het ook nog alsof die waterval daar op die steen afketst en verder naar beneden druipt. Net als bij de originele foto, goed geplaatst dus.
Walter
Site Admin

Keer terug naar Algemeen Showroom + Feedback