Ik zie nu je die links stuurt dat je de rechterarm van het meisje bewerkt hebt. Het viel me de eerste keer al op dat iets niet helemaal goed was. De arm is in ieder geval te recht, te vlak. De bovenarm van een mens is iets boller. En de knik, bij de elleboog, zou ik onder een iets grotere hoek zetten. Ik denk dat deze 2 punten het beter maken.
Het valt allemaal niet mee om het allemaal zo echt mogelijk te laten lijken. Ik moet nog veel oefenen.Ik wil allemaal nog zoveel leren.
Klopt, het is allemaal niet makkelijk, zeker. En ik heb hier met mijn feedback makkelijk praten

. Maarhet is opbouwende kritiek, waar je hopelijk wat aan hebt. Ik persoonlijk denk dat je daar meer aan hebt dan alleen 'mooi gedaan', of 'best goed gedaan'. Je bent iig op de goede weg, blijven oefenen

Ik had trouwens mijn inzending voor ronde 3 nog wat veranderd aan de hand van jou tips. Ik heb het totaal plaatje wat lichter gemaakt. ( ik vond zelf de donkerdere mooie,want het moet ook nacht voorstellen). verder heb ik de mist rond de bergtop wat meer veranderd en links onder aan de berg ook wat aangepast. ( Ik wou het meer op een eiland laten lijken,vandaar dat ik die overgang naar links op het orginele plaatje had weggelaten). Ook heb ik de waterval mog een keer anders in het plaatje verwerkt.Was dat wat je bedoelde?
Het is nu wel een beetje een druk geheel geworden volgens mij,maar ik wilde even jou aanwijzingen uit proberen.
Ik vond de donkerdere ook mooier

, waarom heb je hem lichter gemaakt? Ik dacht niet dat ik voorgesteld had om de hele afbeelding lichter te maken? Als ik het zo zie zou ik trouwens de hele afbeelding wel iets lichter maken, maar wel meer richting de donkere. Door het iets lichter te maken zie je ook sommige details, zoals de boom het de waterval beter.
De mist om de bergtop zou ik aan de voorkant nog wat donkerder maken en het iets meer wolken/plekken maken. Dus bijvoorbeeld overal zo licht als nu (of misschien ietsje donkerder) en dan op een paar plekken wat meer de wolk erin laten komen en nog weer iets donkerder.
Ik wou het meer op een eiland laten lijken,vandaar dat ik die overgang naar links op het orginele plaatje had weggelaten
welke overgang links heb je het nu over?
Ook heb ik de waterval mog een keer anders in het plaatje verwerkt.Was dat wat je bedoelde?
ja en nee.

Wat ik eerst bedoelde was om hem via 1 of 2 te laten lopen, dat hij bij die stenen uitkwam. Nu ik jouw plek zie, moet ik zeggen dat dat ook leuk uitgekozen is. Bij 5 zie je duidelijk dat hij goed in het water komt, heel echt. Alleen vind ik het begin van de waterval (6) bij de eerste, links, beter dan bij de nieuwe, rechts. Bij de nieuwe komt het meer ineens naar beneden, terwijl het links meer lijkt alsof het echt uit die berg, uit een grotje ofzo komt.
Bij 3, niet de tak maar die kant van de berg, zie je in de lichtere foto ook iets meer detail, in die donkerdere is het teveel een zwarte vlek vind ik.
Bij 4 lijkt het ook nog alsof die waterval daar op die steen afketst en verder naar beneden druipt. Net als bij de originele foto, goed geplaatst dus.