font achterhalen

Stel hier je vragen i.v.m Photoshop cs, cs 2, cs 3, cs 4, etc.

Help elkaar met het beantwoorden van vragen, dan heeft iedereen snel antwoord.

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

font achterhalen

Berichtdoor nkamp op zo dec 11, 2011 12:17

Hallo,

Ik heb een bepaald font http://tmpfotos.nicovandekamp.nl/font_detectie.jpg gezien maar nu wil ik het type achterhalen. Ik heb bij myfont via het jpg'tje het proberen te achterhalen. Ik zoek ook bij dafont. Volgens mij heeft photoshop dit font en ik kan er ook niet één vinden die er op lijkt.

Helaas ik kan het niet vinden. Maar hoe kun je het type nog achterhalen en hoe kun je het vervolgens in photoshop gebruiken als die het font nog niet kent?

Heeft iemand een tip hoe je het beste de fonts kunt doorzoeken? Want bij myfont staan duizenden fonts (ik begrijp eigenlijk niet hoe er zoveel kunnen zijn) en om die allemaal te doorzoeken daar ben ik even mee gestopt.

nkamp

Re: font achterhalen

Berichtdoor Gloomy op zo dec 11, 2011 12:43

Op myfont zijn WhatTheFont wordt hij in iedergeval niet gevonden.
Als dit een echt lettertype is, kan het ook zijn dat hij van een ander bedrijf is gekocht of speciaal voor een bedrijf is gemaakt.
Denk aan bijvoorbeeld het Walt Disney font, of het CocaCola font. Lettertypes, daar zijn er miljarden van, misschien met subtiele
verschillen vergeleken met andere, maar elk lettertype heeft zijn eigen doel, net als elk logo een eigen doel kan hebben.

Een font achterhalen kan met behulp van een font-expert ( iemand die er dus gewoon veel kent)
of door middel van een font- vergelijkings tool, zoals what the font.

Bij een PSD bestand worden de gebruikte lettertypes niet meegestuurd, dus als je deze woorden in dit lettertype vond in een photoshop document, kan je er geen nieuwe letters bij typen
in het zelfde lettertype. helaas.

Je zou door middel van dit patroon trouwens wel nieuwe letters kunnen maken, als je echt het lettertype wilt. Sinds het karakter van de lettertype wordt betaald door die veegjes bij alle geheokte letters
en de rest wel een arial black font lijkt, kan je door middel van bijsnijden of wat aanpassen wel een goede vervanger van het lettertype maken als je wilt
Gloomy

Berichtdoor Soundwave op zo dec 11, 2011 15:58

Je kan hem bij Google zoeken?
Druk op het fototoestelletje op het eind van de zoekbalk, en dan je afbeelding uploaden.
Misschien werkt dat?
Veel succes....
Soundwave

Berichtdoor nkamp op zo dec 18, 2011 18:18

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met "fototoestelletje op het eind van de zoekbalk".

Bij mij zit de google zoekbalk er als volgt uit:

+jij Het internet Afbeeldingen .................. Meer - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Aanmelden Opties (tandwieltje)

Ik zie nergens een fototoestelletje of dat ik een jpg kan uploaden. Maar misschien kijk ik verkeerd.
nkamp

Berichtdoor Gloomy op zo dec 18, 2011 19:12

je sleept hem naar het verkeerde zoekbalkje ;)
je moet hem slepen naar de gene waar je normaal je zoekopdracht in tikt voor je op google zoeken ( of enter) drukt
Gloomy

Keer terug naar Photoshop - Support