forum games met photoshop

*** Vragen over Photoshop, zie forum beneden! ***
Heb je vragen, klachten en/of suggesties over de website of het forum van Photoshop-Tutorials, dan kan je hier terecht.

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

forum games met photoshop

Berichtdoor Gloomy op di jan 27, 2009 08:32

heya.

ik las even in de design sectie van het forum en daar hadden we het over dat er niet echt veel mensen zijn..
ik denk dat dat komt doordat mensen een paar keer komen en dan weer weg gaan door niet zo'n heel actief forum.

is het misschien leuk een forum games sectie te maken met wat photoshop spelletjes?
bijv. 1 spel.

iemand plaatst een foto, en de volgende manipuleert die en post een volgende afbeelding etc.
of je post 1 foto met vrij hoge resolutie en dan moeten mensen er om de beurt iets bij maken.

of. iemand post een foto en een ander moet er een grappig onderschift onder plaatsen. en plaatst weer een nieuwe photo.

een web ketting. iemand maakt bijv. een menu van een website. de volgende maakt de header er bij, de volgende de borders en content, de andere de footer, en dan finetuning? zodat je m et zen 6 een website maakt. :)

Gloomy

Re: forum games met photoshop

Berichtdoor GekkeWouter op di jan 27, 2009 11:21

vooral dat laatste spreekt me heel erg aan! zoals het forum er nu uitziet, is het strak, maar niet opvallend/byzonder, waardoor mensen zich minder aangetrokken voelen. (denk ik)

foto's om de beurt bewerken heb ik ook op een ander forum gedaan en dat viel goed in de smaak. (geen photoshop forum, maar wel veel photoshop gebruikers actief)

onderschriften maken heeft echter weinig met photoshop te maken, is meer iets voor off-topic..
GekkeWouter

Berichtdoor Mittch op di jan 27, 2009 18:09

Ik stem voor deze:

'iemand plaatst een foto, en de volgende manipuleert die en post een volgende afbeelding etc.
of je post 1 foto met vrij hoge resolutie en dan moeten mensen er om de beurt iets bij maken.'

Maar heb zelf weinig tijd, dus kan niet gelijk meedoen.
Afbeelding
Mittch

Berichtdoor GekkeWouter op di jan 27, 2009 19:22

op http://www.gigapxl.org staan allemaal foto's met 1 gigapixel (1000 megapixel als ik me niet vergis)
misschien is dat handig
GekkeWouter

Berichtdoor Gloomy op di jan 27, 2009 19:29

maar om dat nou scherp te noemen? :S
Gloomy

Berichtdoor GekkeWouter op di jan 27, 2009 20:06

ja, ik d8 echt lang geleden op die website geweldige superscherpe foto's te hebben gezien, maar ik zie ze nu niet meer, die foto die k liet zien is idd niet zo scherp, en groot als ik d8

op http://www.gigapan.org staan soortgelijke foto's met volgens mij veel hogere resolutie, maar kweet niet of je die kunt opslaan :/
GekkeWouter

Berichtdoor Mittch op wo jan 28, 2009 20:04

Het beste zijn gewoon 'stock' foto's.

Je moet je even registreren en bij sommige zijn de foto's gratis.
Grootte verschilt dan tussen de 500x500 tot 3500x3000 (afhankelijk van de camera's)

Bijv. http://www.sxc.hu

Groetjes
Afbeelding
Mittch

Berichtdoor helma op za jan 31, 2009 07:57

Hallo allemaal,
Ik vind het een leuk idee!
Groetjes helma
helma

Keer terug naar Vragen, Klachten & Suggesties (*** Hier ALLEEN over website en forum; Photoshop - zie beneden!)