Foto Bewerking

Vanwege de toenemende interesse in fotografie en de bewerkingen hiermee in Photoshop is dit subforum aangemaakt.

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Foto Bewerking

Berichtdoor MrKramer op ma apr 13, 2009 06:24

Hey, ik ben nieuw in het Fotografeer / Fotoshop wereldje en zou daarom gaarg wat feedback willen krijgen voor mijn foto's
De Foto's zijn ook zelf gemaakt.
De eerste foto is een close-up .
De tweede foto was onscherp genomen, maar ik wou kijken of ik er toch nog iets moois van kon maken.
Wat vinden jullie van de foto's?

*foto's weg...*

Laatst bijgewerkt door MrKramer op vr jul 16, 2010 10:56, in het totaal 2 keer bewerkt
MrKramer

Re: Foto Bewerking

Berichtdoor Gloomy op ma apr 13, 2009 09:54

ik vind het bij de 2de jammer dat die mond erg wegvalt, je zit bij de belichte kant van het gezicht de mond helemaal niet
ook der rechter arm gaat op in de achtergrond

voor derest wel een goeie poging iig.
bij de eerste foto denk ik dat je er wat meer bij kon doen en ook wat betreft de ogen enz. kon je ze nog iets mooier passender maken, sinds je de huid helemaal opgemaakt heb maar niets aan de ogen gedaan hebt, ziet het er in vergelijking wat minder uit

ook. je hebt het gezicht wel een mooi kleurtje gegeven maar de nek niet.
Gloomy

Berichtdoor MrKramer op ma apr 13, 2009 11:16

Gloomy schreef:ik vind het bij de 2de jammer dat die mond erg wegvalt, je zit bij de belichte kant van het gezicht de mond helemaal niet
ook der rechter arm gaat op in de achtergrond

Ik vond dat juist wel weer mooi die overbelichting.

bij de eerste foto denk ik dat je er wat meer bij kon doen en ook wat betreft de ogen enz. kon je ze nog iets mooier passender maken, sinds je de huid helemaal opgemaakt heb maar niets aan de ogen gedaan hebt, ziet het er in vergelijking wat minder uit

De ogen zijn fake, die zijn zelf gemaakt omdat de originele ogen erg wegvielen in de foto.

ook. je hebt het gezicht wel een mooi kleurtje gegeven maar de nek niet.

Was me niet opgevallen, maar zie het idd.

Dankjewel voor je reactie, ik zal er zeker wat mee doen. :)
MrKramer

Berichtdoor GekkeWouter op ma apr 13, 2009 13:15

MrKramer schreef:

De ogen zijn fake, die zijn zelf gemaakt omdat de originele ogen erg wegvielen in de foto.
[quote]

dan zijn die ogen heel goed gedaan! t was mij in ieder geval niet opgevallen dat ze fake waren.
GekkeWouter

Berichtdoor Gloomy op ma apr 13, 2009 14:21

mij ook niet idd :) goeie transplantatie :D

met opvallender maken bedoel ik de kleur van de ogen misschien iets lichter maken. en het witte van de oogwit iets feller, meer zoals aan de rechterkant ook in de linkerkant doen.
Gloomy

Berichtdoor MrKramer op ma apr 13, 2009 18:12

Gloomy schreef:mij ook niet idd :) goeie transplantatie :D

met opvallender maken bedoel ik de kleur van de ogen misschien iets lichter maken. en het witte van de oogwit iets feller, meer zoals aan de rechterkant ook in de linkerkant doen.

Ja oke ik snap het, ik zal het eens gaan bekijken dankje :wink:
MrKramer

Berichtdoor MrKramer op ma apr 13, 2009 19:47

Foto 1 iets aangepast, graag feedback...
*foto weg...*
Laatst bijgewerkt door MrKramer op vr jul 16, 2010 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt
MrKramer

Berichtdoor GekkeWouter op ma apr 13, 2009 21:02

nu vind ik hem een beetje te onrealistisch lijken.
GekkeWouter

Berichtdoor MrKramer op ma apr 13, 2009 21:50

GekkeWouter schreef:nu vind ik hem een beetje te onrealistisch lijken.

oke, in welk opzicht?

De ogen te vel?
de huid TE bewerkt?

Sorry dat ik zoveel vraag maar dit zijn m'n eerste foto's die ik bewerk en wil graag veel leren :wink:
MrKramer

Berichtdoor Gloomy op ma apr 13, 2009 22:09

de oog hebben een beetje onnatuurlijke kleur groen en je ziet de kleine zwarte donkere kleuren lijntjes er niet meer doorheen.
als je kijkt naar de kleur van de iris in de originele foto. zie je dat hij vrij lichte kleur heeft, en toch mooie kleine donkere streepjes erin.
dat hele effect is nu verdwenen sinds het hele oog dezelfde kleur heeft, en dat je die lijntjes amper meer ziet.
het rechter oog vinnik er wat dat betreft realistischer uitzien omdat die aan de schaduwzijde van het hoofdziet. er valt dus minder licht op en dus zou je die lijntjes al niet horen te zien.
Gloomy

Berichtdoor GekkeWouter op ma apr 13, 2009 22:54

Gloomy schreef:de oog hebben een beetje onnatuurlijke kleur groen en je ziet de kleine zwarte donkere kleuren lijntjes er niet meer doorheen.
als je kijkt naar de kleur van de iris in de originele foto. zie je dat hij vrij lichte kleur heeft, en toch mooie kleine donkere streepjes erin.
dat hele effect is nu verdwenen sinds het hele oog dezelfde kleur heeft, en dat je die lijntjes amper meer ziet.
het rechter oog vinnik er wat dat betreft realistischer uitzien omdat die aan de schaduwzijde van het hoofdziet. er valt dus minder licht op en dus zou je die lijntjes al niet horen te zien.

dat vat wel een beetje samen wat ik er onrealistisch aan vind idd.
GekkeWouter

Berichtdoor MrKramer op di apr 14, 2009 00:24

Oke dankjewel :)
MrKramer

Berichtdoor NeCrOvIeW op do mei 14, 2009 12:13

1#mooie model en nette bewerking opzich ....foto is erg rood en past minder bij je model en sfeer in deze.
Als de kleur iets terug brengt zal ie een stuk sterker worden naar mijn idee .....verder zet je focus op de ogen die spreken opzich al voor zichzelf maar met nog wat meer aandacht knallen ze van je scherm ..........de foto is is iets te vlak zeg maar

2# deze is erg mooi geworden prima sfeertje en kleuren.......aandacht op de details zoals genoemd de mond bv zal je bewerking nog sterker maken.

Mooi werk!!
NeCrOvIeW

Keer terug naar Fotografie Showroom + Feedback