gezocht missers!!!

Hier kun je even chatten, of andere berichten kwijt die niets in de andere subfora thuis horen

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

gezocht missers!!!

Berichtdoor renus op vr maart 26, 2010 13:33

Hallo,

Voor een spreekbeurt op de lagere school van mijn kinderen ben ik op zoek naar photoshopmissers in advertenties.

Er zijn er uiteraard een heleboel online te vinden maar ik zou het leuk vinden ze ook voorbeelden te laten zien uit bladen die ze zelf ook lezen of kennen. Kan iemand mij helpen met gescand materiaal?

Doel van de spreekbeurt is de kinderen bewust te maken van beeldmanipulatie in de media. Ze zelf krititsch leren laten kijken naar advertenties en misschien als het kan ze interesseren voor photoshop. Het gaat om kinderen vanaf 10 jaar.

Alle tips, trucs en voorbeelden zijn meer dan welkom!

Renus

renus

Re: gezocht missers!!!

Berichtdoor Gloomy op vr maart 26, 2010 13:58

hallo :) als eerste verplaats ik even je topic naar een ander gedeelte op het forum, de off topic ^^
ten tweede, welkom op het forum :P
ten derde. Photoshop missers zie je meestal alleen als er schaduwen worden vergeten, de huid te strak en dus nep gemaakt wordt, of de belichting niet klopt. Het is dus makkelijker te zien ( vooral voor 10 jarige) als je er een vergelijkende foto naast zet, het liefst een origineel. en ik vraag me af of je dat in een tijdschrift kan vinden.

Ik had wel een keer een foto van anky van gusnferen ( of hoe je dat schrijft) gezien waar ze allen poriƫn in haar gezicht hadden weg gewerkt. nou... dat was erg goed te zien als je een vergelijkende foto had maar anders was het een ramp ;)
Gloomy

Berichtdoor GekkeWouter op vr maart 26, 2010 14:41

Grunsven. Zo schrijf je het. :P
Maar ontopic:
er zijn wel websites die hier veel naar kijken, zoek eens op google naar 'Photoshop gone bad'.
Dan krijg je dit soort dingen:
http://www.designioustimes.com/designer ... e-bad.html
Enorme hand:
Afbeelding
Afbeelding

Maar in tijdschriften heb ik dit soort dingen nog nooit gezien. Ook niet in een photoshop-tijdschrift. Dan krijg je juist tutorials van hoe het wel moet. Maar daar kunnen kinderen ook heel veel van leren, om voor en na foto's te zien.
GekkeWouter

Berichtdoor renus op vr maart 26, 2010 16:03

Bedankt voor het juist plaatsen van de vraag onder het juiste topic.

http://www.designioustimes.com/designer ... e-bad.html had ik al gevonden. Erg leuke dingen op gezien om te tonen. Uiteraard wil ik ook een filmpje laten zien (youtube) over hoe het allemaal werkt. Het is meer als grapje bedoeld om ze zelf ook te laten zoeken naar foutjes. Zo stond in de FHM van deze maand een dame met zes vingers die heel raar geplaatst waren. Maar ja ik ben bang dat een wat blote dame misschien niet zo geschikt voor een klas vol met tien/elf jarigen. :lol: Tenminste ik denk dat de leraar dat niet zo op prijs stelt. Daarom zoek ik dit soort missers in de tijdschriften die voor deze doelgroep gemaakt zijn.
Maar ook als jullie tutorials die eenvoudig op een digitaal schoolbord kunnen worden getoond zonder internet verbinding.. :( kennen meld ze dan aub!!!!
renus

Keer terug naar Offtopic / Lobby