Hallo

Je kunt jezelf hier voorstellen aan alle anderen op Photoshop-Tutorials.nl

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Hallo

Berichtdoor Mirella1986 op zo mei 03, 2009 20:01

Hallo allemaal.
Ik wil gaan scrapbooken, en daarbij het programma photoshop gaan gebruiken. Ik kom er helemaal niet uit, en met name met de lagen toevoegen bijv. Ik zal vast nog wel tegen meer problemen oplopen. Maar dit is nu mijn probleem. Mijn zus tipte mij over een forum over photoshop, voor en door photoshoppers. Ik hoop dat hier mensen zijn die mij kunnen en willen helpen voor een makkelijke uitleg over photoshop. Ik heb de help wel gebruik die op de cd-rom bij geleverd is, maar ook hier word ik niet wijzer van.
Alvast bedankt,
Groetjes Mirella Jonker

Mirella1986

Re: Hallo

Berichtdoor Gloomy op zo mei 03, 2009 20:55

heya mirella

welkom op het forum :)
ten eerste zal ik even zeggen dat photoshop een vrij ingewikkelt programma is waarbij je als je gaat scrapbooken niet eens een kwart van de functies zal gebruiken.

de basis is idd het lagen systeem.
de manier waarop het werkt is dat je begint met een witte laag. en elke laag die je er in eerste instantie boven op zal zetten heeft een transparantie achtergrond.
Door op die lage aanpassingen te maken vormen al die kleine lagen afbeelding de uiteindelijke afbeelding.

hiermee leren werken is een kwestie van tutorials volgen en veel oefenen en werken met het programma.
en natuurlijk al loop je tegen problemen aan, op het support forum kan je al je vragen kwijt :)
Gloomy

Berichtdoor Mirella1986 op zo mei 03, 2009 20:59

Hallo gloomy,

Waar kan ik deze tutorials vinden??? :oops:

Groetjes mirella
Mirella1986

Berichtdoor Gloomy op zo mei 03, 2009 21:05

op de homepage van deze site staan al heel wat tutorials over photoshop.
deze gaan welliswaar niet over scrapbooken met photoshop. maar ze jagen je wel door de basisfuncties van photoshop heen.
alle tools in de toolbar enzo.
Gloomy

Berichtdoor Mirella1986 op zo mei 03, 2009 21:08

oke, bedankt, ik zal ff zoeken!
ben er al de hele avond meebezig geweest, maar nog niks verder gekomen.
Ga ff zoeken en kijken of ik er wat uit wijs kan worden
Mirella1986

Berichtdoor albsky op ma mei 04, 2009 08:34

Is scrapbook zo'n boek waarin alle foto's elkaar overlappen? Ben niet zo goed met die term :P
Als het is dat ik denk dat het is dan moet je verschillende plaatjes gewoon telkens op nieuwe layers doen.
Als je de basis doorhebt, een zeer simpel concept!
Na een paar dagen tutorials maken kan je dat en schitter jij met je 'scrapbooks' ;D

PS. Ik hoop maar niet dat ik het woord 'scrapbook' nu fout gebruikt heb :P
Afbeelding
albsky

Berichtdoor Mirella1986 op ma mei 04, 2009 12:22

Hallo albsky,

Nou ik kom er nog niet echt uit :oops: .
Scrapbooking is dat je een vel papier hebt waar je 1 of meerdere foto's op plakt en daar omheen bewerk je het vel papier met plaatjes, tekst en andere versiersels in de catagorie van de foto. Bijv een verjaardag. Maar met photoshop wil ik de foto's een beetje gaan bewerken en eventueel een laag erover dat de foto vervaagt door een kleur heen te zien is. Het is moeilijk uitleggen. Maar ik bedoel bijv de neon kleur geel, en dat je dan de foto er vaag door heen ziet. Deze dingen wil ik bijvoorbeeld doen. Of een tekst toevoegen aan de foto.
Je hebt het woord scrapbook wel aardig goed gebruikt, maar het is niet op de computer te maken, maar de basis van de fotos bewerken wel :D .
Kan jij mij misschien een paar simpele tutorials 'aanwijzen' waarbij ik de basis leer? Ik heb hier wel rond gekeken. Maar zie alleen de wat moeilijkere, waar kan ik de basis tutorials vinden :oops:.
Alvast bedankt voor je hulp :D
Mirella1986

Berichtdoor albsky op di mei 05, 2009 09:52

Ik hoop dat ik nu begrijp wat je bedoelt ik zal zo even een tutorial voor je schrijven en hopelijk heb ik het nu wél goed ;)
Dus je wilt een soort wazig geel over de foto heen? Ik zal wel even proberen met een foto van mijn poes :P
Ik hoop dat ik je kan helpen ;)
Afbeelding
albsky

Berichtdoor albsky op di mei 05, 2009 11:11

Ik heb er even een klein tijdje voor gezeten maar ik kwam er achter dat ik eerst ook nog iets fout deed en waarschijnlijk is dit nog steeds niet wat je wilt maar het is wel 'iets' in ieder geval.
Ik hoop dat je hierdoor het principe een beetje doorhebt en dat jij fijn kunt gaan scrapbooken! :D
succes ;)

http://i73.photobucket.com/albums/i237/ ... torial.jpg
mijn outcome daaruit; http://i73.photobucket.com/albums/i237/ ... utcome.jpg

andere part;
http://i73.photobucket.com/albums/i237/ ... orial3.jpg

Ik hoop dat dit helpt en dat alles lukt!
Afbeelding
albsky

Berichtdoor Mittch op di mei 05, 2009 20:48

Hé albsky,
Goed dat je anderen probeert te helpen dmv een goede uitleg! ;)

Maar volgens mij is scrapbooken meer echte handarbeid. Dus foto's bewerken op de computer, deze drukken en dan een heel fotoboek vol plakken met deze foto's en andere versiering. Dus niet wat jij verstaat onder een verzameling van afbeeldingen in lagen ;)
(Als ik het goed heb hoor ;) )

Groetjes
Afbeelding
Mittch

Berichtdoor Gloomy op di mei 05, 2009 21:35

kvind het een goede tutorial om te starten met photoshop.
die color functie is zeker handig voor scrapbooking en die andere laat goed zien hoe layers werken :)
Gloomy

Berichtdoor albsky op wo mei 06, 2009 09:29

nee klopt mittch, ik wist niet precies wat scrapbooken was, dus ik dacht dat dit wel een aardig opstartje kon maken, helpen met kleur bewerken en natuurlijk het layer of ook wel lagen systeem =)
Afbeelding
albsky

Berichtdoor Isil op za mei 09, 2009 14:17

woow Albsky, en jij schrijft zo "even" een tutorial. 8)
Isil

Keer terug naar Introductie