Kijk eens aan, heb even op de link geklikt, allemaal bekende plekken voor mij, ook de camper

De eerste keer was voor mij in 1999 dat we daar waren, in de afgelopen 10 jaar daar nog 3x geweest, GEWELDIG!!
Even om op de camera terug te komen, zie helaas dit topic wat laat. Zelf ben ik wel into de fotografie. Dus voor tips of wat dan ook kan je altijd bij mij terecht.
Om maar gelijk even in huis te vallen met wat voor camera en apparatuur ik heb: heb een Nikon D90 (uitgeklede versie van de Nikon D300) een professionele camera. Heb 2 lenzen, 18-70mm van Nikon. Leuke lens voor het korte werk (museum, steden, portret, etc, etc) en een telelens: Nikon 70-300VR (VR is Vibration Reduction, oftewel beeldstabilisatie). Mijn D90 ondersteunt ook het filmen en het liveview. Allebei leuke extra's hoewel het voor geen meter werkt. Filmen leuk en aardig, maar zodra je inzoomt kan je niet scherp stellen. Advies, wil je filmen, koop een filmcamera. Liveview leuk en aardig, maar niet teveel gebruiken. Heeft een aantal redenen: 1. Scherpje gaat naar de klote (dode pixels), 2. camera wordt langzamer met scherpstellen, 3. Maak je een foto, zie je soms de zogenaamde dode pixels (witte puntjes zijn dat). Zelf gebruik ik het heel soms voor maximaal 5min. Langer moet je echt nooit doen.
Canon 1000D is een leuke camera voor als je beginnend bent en foto's maakt in de steden en geen hoge eisen aan foto's stelt. Persoonlijk vind ik Canon niets, heb het idee dat je plastic in de hand hebt....camera is te klein voor mijn handen:P. Vandaar ook mijn keuze voor Nikon. Voordeel van Canon, lenzen zijn goedkoper dan bij Nikon. Aangezien je de camera al gekocht heb is mijn advies te laat. Was ik eerder geweest, dan zou ik een Canon 350D of 450D gekocht hebben.
Dan toch een vraag, welke lenzen heb je?