Hoe maak ik een achtergrond onzichtbaar voor mijn web pagina

Stel hier je vragen over website codering (html, css, php, etc) en het maken en bewerken van websites

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Hoe maak ik een achtergrond onzichtbaar voor mijn web pagina

Berichtdoor peterohlen op do maart 11, 2010 13:30

Hi,

Al mijn Photoshop foto's plaats ik als jpg op Picasa en van daar zet ik ze op mijn website.
Nu heb ik een titel gemaakt zonder achtergrond die ik bovenaan de groep foto's wil plaatsen.
Als ik hem in een jpg plaatje veranderd krijg ik een witte achtergrond. Picasa accepteer geen Tiff file, maar wel een PNG file. In Picasa zie deze PNG file zonder achtergrond, maar als ik hem daar copieer en op mijn website plaatst krijgt het een zwarte achtergrond. Kan iemand mij laten weten hoe ik dit kan oplossen?
Met vriendelijke groet,

Peter Ohlen

peterohlen

Re: Hoe maak ik een achtergrond onzichtbaar voor mijn web pagina

Berichtdoor Ruud op do maart 11, 2010 14:41

Zoals ik het begrijp heb je dus een afbeelding als achtergrond van je website en heb je de titel als afbeelding 'erover' heen hangen. Deze heeft dus een zwarte achtergrond, dus heb je de tekst met daarachter een zwarte achtergrond dat ervoor zorgt dat er een 'zwarte afbeelding' op de achtergrond staat. Je wilt dus dat het zwart transparant wordt en de achtergrond dus door de afbeelding ziet.

Heb je missschien anders een voorbeeld online staan? Is voor mij iets makelijker om te zien wat het probleem is :wink:
Ruud

Berichtdoor Gloomy op do maart 11, 2010 15:37

meteen nog een vraagje? gebruik je gratis hosting, en hoe heb je hem in je html staan?
Gloomy

Berichtdoor peterohlen op vr maart 12, 2010 13:23

Beste Ruud,

Bedankt voor je reactie.
Inderdaad wil ik dat de achtergrond van het plaatje transparant wordt zodat ik de onderliggende sterrehemel kan zien i.p.v een zwart vlak.
Ik heb dus in Picasa een plaatje geimporteerd dat ik in Photoshop had gemaakt en als PNG file had bewaard. Op dit plaatje heb ik geen achtergrond en als ik het in Picasa importeer heb ik daar ook geen achtergrond, maar als ik dat plaatje in Picasa copieer om op mijn website te plaatsen heeft het opeens een zwarte achtergrond.
Zou heel blij zijn als je mij kan laten weten hoe ik dit kan oplossen.
Met vriendelijke groet,
Peter Ohlen
peterohlen

Berichtdoor Ruud op vr maart 12, 2010 13:41

Beste Peter,
Ik heb even gezocht bij google en weet wat het probleem is.
Zodra je een afbeelding met een transparante achtergrond upload in Picasa, wordt deze automatisch omgezet naar non-transparant (bijvoorbeeld zwart). Hoe je dit kan oplossen weet ik zo niet, maar waarom zet je niet alle bestanden op de server waar de website ook draait? Op die manier heb je geen last van deze dingen.

Ik had echter wel een link gevonden op internet op Youtube. Ik heb echter geen idee of dit in Picasa is, gebruik dat zelf namelijk niet.
http://www.youtube.com/watch?v=wFLmm4wKYng

Moet maar even kijken of het helpt, anders zou ik toch alles op de server van de website zetten :wink:
Ruud

Berichtdoor peterohlen op vr maart 12, 2010 19:09

Beste Ruud,

Als ik op deze buttom (uit het fimpje) klikt in Blogger, het PNG plaatje vind en importeer zie ik de achtergrond nog transparant. Echter wanneer ik in de Blogger posting op Publish post klikt is het weer met een achtergrond???
Hen je een andere optie?
peterohlen

Berichtdoor Gloomy op vr maart 12, 2010 19:50

je kan ze ook uploaden op imageshack.us
of gewoon een goedkope hosting voor 24 euro per jaar ( 2 euro per maand, neem is een kijkje op hyperized.net)
Gloomy

Berichtdoor Ruud op ma apr 12, 2010 14:03

Gebruik dan in plaats van Imageshack.us de website http://www.photobucket.com. Sneller als Imageshack en je kan teminste je eigen account aanmaken daarbij.
Ruud

Keer terug naar Vragen over Webdesign en codering (html, css, php, ...)