[TUT] Hoe maak je een userbar?

Heb je eigen tutorials gemaakt en wil je dat ze op Photoshop-Tutorials.nl komen? Post ze dan hier. (Lees de mededeling eerst)

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

[TUT] Hoe maak je een userbar?

Berichtdoor DJvroede op do jun 18, 2009 17:12

Ik weet dat ik hier pas net ben, maar ik dacht ik post eventjes een tutorial. :P

Afbeelding

Thanks for reading!!
Groetjes DJvroede

DJvroede

Re: [TUT] Hoe maak je een userbar?

Berichtdoor GekkeWouter op do jun 18, 2009 17:27

heel duidelijk, dat is heel goed. misschien iets te veel 'dit heb ik zo gedaan'. mensen zijn meestal niet geïntresseerd in jou resultaat, maar gewoon in hoe je het doet. Probeer na elke wijziging een voorbeeld te geven van wat het resultaat is van die wijziging. (dit klinkt misschien tegenstrijdig) Dus na bijvoorbeeld je inner stroke, een afbeelding van een lege userbar met alleen die inner stroke. Dat maakt het wat duidelijker.
Wel heel goed dat je ook aangeeft hoe je scanlines maakt :D dat vergeten veel mensen. Maar het is denk ik makkelijker om de hele userbar te selecteren (select all) en dan fill > Pattern.
GekkeWouter

Berichtdoor DJvroede op do jun 18, 2009 17:39

Thanks voor je tips!
DJvroede

Berichtdoor Walter op vr jun 19, 2009 19:11

Uitleg is opzich goed, maar ik mis zeker de tusssen-resultaten waarbij je laat zien wat het zojuist gedane effect (of optie etc) nou doet met de afbeelding.
En jammer dat het een afbeelding-tutorial is :p
Walter
Site Admin

Berichtdoor skydevil op za jun 20, 2009 16:02

Nog een opmerking, ik vind dat je in een goede tut niet al te veel humor moet doen en dat heb je nu wel en dan bedoel ik vooral dat met je lcd scherm van sumsung ofzow. Dat stukje zou ik eruit halen. En inderdaad wat resultaten is wel fijn :D

Verder hele goed tut waar alles duidelijk is uitgelegt.
skydevil

Berichtdoor Pluck op ma jun 13, 2011 21:57

Tja, ik ben aan het proberen maar ik krijg geen paarse kelur in die balk, hoe krijg ik dat nu voorelkaar?
Ik werk met CS5 en ik zie een ander plaatje bij de verloopjes. Ik word er niet vrolijk van hoor van die hak op de tak uitleg.
Pluck

Berichtdoor Gloomy op di jun 14, 2011 07:25

van een reactie als dat wodt ik ook niet vrolijk want ik weet nu dus niet wat er wel of niet lukt.
Kan je aub even een screenshot sturen van het moment waarop je die gradient overlay wilt toepassen?
Gloomy

Keer terug naar Tutorials Toevoegen