Hoi

Je kunt jezelf hier voorstellen aan alle anderen op Photoshop-Tutorials.nl

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Hoi

Berichtdoor anja op do okt 22, 2009 10:24

Beste forumleden

Mijn naam is Anja Veurink. Sinds 2007 heeft het fotografie virus me echt te pakken gekregen. Vroeger fotografeerde ik ook wel maar op een totaal andere wijze en vooral op de 'automatische stand'(en niet digitaal). Ik fotografeer vooral sport, dieren en natuur en doe dat met Nikon. Waar ik echt nog geen kaas van heb gegeten is photoshop. Ik moet dan ook nog een PS programma kopen(welke???) maar kan intussen wel beschikken over CS3. Onlangs zag ik op het Nikon Forum de mooie plugin LucisArt voorbij komen. Deze effecten vond ik zo mooi dat ik toe ben aan een programma waarmee ik dit soort effecten zelf ook kan bereiken. Maar zoals gezegd ben ik een beginneling en snap ik bijvoorbeeld nog weinig van het werken met lagen, plugins etc(moet ik die bijvoorbeeld downloaden/kopen bij een bestaand programma? :oops: ). Voor jullie waarschijnlijk domme vragen maar voor mij nog acacadabra. Kortom, ik hoop veel op dit forum te leren.

Groetjes, Anja :D

anja

Re: Hoi

Berichtdoor Gloomy op do okt 22, 2009 19:29

welkom op het forum anja :P

ten eerste. CS3 of CS4 zijn de nieuwste versies van photoshop op het moment. en dus ook de beste
CS3 is heel photoshop. en daarnaast bestaat eigenlijk alleen maar photoshop elements. wat eigenlijk maar een bepertke versie van de echte photoshop is,
daarom, cs3? goed genoeg, lekker houden

daarnaast plugins moet je meestal kopen inderdaad op de website van de maker
daarbij zijn dan documentaties toegevoegt over de installatie en hoe het werkt ( ook al ben ik van mening dat deze niet nodig zijn, als je goed met photoshop werkt kan je toch ook wel alle effecten bereiken, omweg of niet.)
Gloomy

Keer terug naar Introductie