HTML 5: Hierheen heb je vooral een paar nieuwe tags gekregen, zoals de video tag, met deze tag kan je video implanteren in je HTML. Een ander ding wat heel anders is: DIV'S komen haast niet meer voor in je HTML. De DIV tag is niet verboden geworden, maar het wordt in HTML 5 niet meer gebruikt zoals "vroeger". I.p.v de DIV's heb je nu een paar nieuwe tags zoals de header tag, de footer tag en eigenlijk voor alle tag's waar je normaal div's voor gebruikt.
CSS3: Zelf weet ik hier nog niet zo super veel van, maar ik weet wel dat het nu mogelijk is ronde hoeken te maken met CSS 3. Dit vind ik toch wel een groot voordeel, want nu heb je niet steeds plaatjes als ronde hoeken. Er is ook een klein nadeel aan deze CSS code, namelijk dat je weer te maken hebt met verschillende browsers en daardoor moet je een groot stuk code voor ronde hoeken opnieuw schrijven voor andere browsers ( bv. IE en FF zijn verschillend met ronde hoeken).
Ik hoor graag wat jullie er nog meer van weten en vooral wat jullie ervan vinden. En ook al heb ik nog niks gemaakt met HTML 5 en CSS 3, maar ik heb toch een paar vraagjes. Als je HTML 5 en CSS 3 gebruikt past de browser dan automatisch je code aan voor de oudere browsers? dat je niet een vern*ukte lay-out krijgt in de oudere browsers. En is het verstandig om nu al over te gaan op HTML 5 of gewoon noch even bij het oude blijven?
Ik hoor graag wat jullie er van vinden
mvg,ice-rave