Inspiratieloos

Show hier je website lay-outs en website design specifieke elementen zoals headers en buttons.

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Inspiratieloos

Berichtdoor EmporeX op zo jan 30, 2011 09:50

Hallo,

ik ben nieuw dit forum en hoop hier vaker terug te komen om ideeën en tips te krijgen!

Ik zit nu echter met een probleem. Ik ben een website aan het maken voor een carnavals vereniging, die voornamelijk in het teken moet staan van een verlichtte optocht ('s avonds). Ik heb alleen helemaal geen inspiratie meer voor een mooi ontwerp. Ik vind ook dat er weinig materiaal op internet te vinden is over carnaval aangezien dat eigenlijk alleen bij ons wordt gevierd (uitzonderingen daargelaten).

Ik heb gekeken naar andere websites van verenigingen maar ik vind er eigenlijk geen één echt fatsoenlijk er uit zien :D .

Heeft er iemand een leuk idee? Ik ben echt radeloos...

(Ik gebruik Joomla, maar dat terzijde. Ideeën en plaatjes kan ik zelf wel verwerken in de site)

EmporeX

Re: Inspiratieloos

Berichtdoor Gloomy op zo jan 30, 2011 20:32

ik zou carnavals video's opzoeken, video'svan optochten door bijv. steden als bergen op zoom. als je het video op full screen zet en een screenshot maakt, kan je al aardig scherpe afbeeldingen pakken. vooral bij HD opnames. Je moet wel even een berichtje sturen naar de gebruiker of je die mag gebruiken
daarnaast. de carnavals vereniging waarvooor je het maakt zal ook wel wat foto's hebben.

vervolgens carnavals sites van de andere verenigingen bekijken of daar iets leuks bij staat als inspiratie bron.
Gloomy

Berichtdoor EmporeX op ma jan 31, 2011 15:51

Hmmm, zoals ik al zei. Andere websites zien er ook echt niet mooi uit....en ik heb er al een heleboel bekeken!! Kan nergens iets leuk vinden.
En je andere idee om video's te bekijken...ik weet niet. Ik vind het gewoon niet mooi om een afbeelding of foto van een wagen uit de optocht als achtergrond in te stellen.
Ik hoopte eigenlijk dat er iemand was die een leuk idee heeft met bijvoorbeeld brushes. Of iemand die zegt: ik zou zoiets maken...
EmporeX

Berichtdoor Gloomy op di feb 01, 2011 05:44

nouja carnaval is een moeilijk thema voor een website.
waarom? het heeft met carnaval te maken. een feest vol met frutsels, duizenden felle kleuren en dat soort dingen.
het wordt moeilijk om de focus van dat alles af te houden , omdat het principe van carnavalswagens en kostuums meestal gewoon de drukte van kleur en vorm is.

wat je kan doen is gewoon een vrolijk kleurenschema maken voor op de achtergrond, of de boel opfleuren met bijvoorbeeld enkel de header en wat minder felle kleuren erachter.

Ik kan je wel zeggen dat ik echt iets van 6 uur lang naar inspiratie zou moeten zoeken voor ik hier een geniale openbaring over zou krijgen
Gloomy

Berichtdoor Tfix op vr nov 11, 2011 08:20

Ik zou gewoon de opdracht cancellen..... :twisted: :twisted: :twisted:

Ik haat carnaval ALAAAAAAAFFFFF.

PFFFF

Suc6 er mee.
If You need A Fix
Afbeelding
Tfix

Keer terug naar Website Lay-outs Showroom