Irritatie 'Support' topics: titel en omschrijving?

*** Vragen over Photoshop, zie forum beneden! ***
Heb je vragen, klachten en/of suggesties over de website of het forum van Photoshop-Tutorials, dan kan je hier terecht.

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Irritatie 'Support' topics: titel en omschrijving?

Berichtdoor Ruud op ma apr 26, 2010 11:03

Ik zie dat het Support onderdeel van het forum goed loopt met de Photoshop vragen. Echter raak ik wel een beetje geirriteerd van de nieuwe topics met als titel 'help mij!!', 'hulp nodig', etc. Vind het niet erg dat mensen hulp nodig hebben, maar omschrijf je probleem dan ook een beetje in de titel van het topic.

Nu moet je telkens het topic openen en dan zie je het probleem pas. Niets mis mee, maar die titels komen ook niet erg professioneel over. Verder valt het me ook op dat het probleem bijna nooit helder omschreven wordt. Altijd maar een kort zinnetje van wat het probleem is en dat iemand moet helpen. Leg het probleem toch eens helder uit! Is toch wat makelijker voor ons allen.

Wat er met mijn opmerkingen gedaan worden moeten jullie weten, maar het valt mij op en vindt het persoonlijk storend :wink:

Ruud

Re: Irritatie 'Support' topics: titel en omschrijving?

Berichtdoor Gloomy op ma apr 26, 2010 21:55

ghehe we ergeren onszelf er ook mateloos aan maar ach. het zal altijd wel zo blijven.
je kan wel een topic aanmaken met als naam "post-regels" maar geen hond die dat leest :P
Gloomy

Berichtdoor hypocrietspriet op wo apr 28, 2010 03:11

sanctie erop zetten lijkt me geen overbodige luxe. Inhoud van het bericht weghalen tot ze vanzelf de topictitel aanpassen. komt het vaker voor (bij 1 persoon) dan een ban... maar ja, dan lijkt het wel heel erg op politieagentje spelen...:D
Afbeelding
hypocrietspriet

Berichtdoor Ruud op wo apr 28, 2010 12:24

Ik denk juist dat je wel regels neer moet zetten. Wil je een forum waar kwaliteit hulp wordt geboden, pas dan regels toe :wink:
Mensen zullen misschien vinden dat je zeurt, maar je kan wel sneller helpen.
Ruud

Berichtdoor GekkeWouter op wo apr 28, 2010 14:43

K vind ook dat er regels moeten zijn, posten mensen dan topics met titels als 'Help mij!' dan antwoord je: lees de regels aub, en geef je tot ze de titel aanpassen geen antwoord.
GekkeWouter

Berichtdoor Gloomy op wo apr 28, 2010 17:09

ik zal het er eventjes met walter over hebben dan ;)
Gloomy

Berichtdoor Walter op do apr 29, 2010 17:22

Ik ben het helemaal met je eens, maar dat is lastig op te lossen. Er is een topic " *** LEES DIT EERST !!! *** ". Een sticky, caps lock, ***, !!!....

Hier komen jouw punten ook naar voren, maarja, als mensen er niks mee doen.....
Walter
Site Admin

Berichtdoor skydevil op vr apr 30, 2010 17:17

Laat ik voorop stellen dat ik het eens ben met deze punten, alleen ik denk wel dat het niet echt nodig is. Op andere forums praat ik ook wel eens en daar heb je ook dat wanneer iets fout is ze direct op een topic (Lees Dit Topic) worden gewezen en dat ze het moeten veranderen, maar als je daar net nieuw bent dan heb je een hele boel gezeik voordat er eens antwoord word gegeven op de vraag. Ik ben het er mee eens dat alles wat duidelijker omschreven kan worden, maar om nou direct overal straffen op te zetten? Ik vind het zo wel goed en als iemand het verkeerd doet dan zeg je dat even en 9/10 keer dat hij het wel wil aanpassen. En stel hij doet het veel vaker dan zou je hem een waarschuwing kunne geven, maar echte waarschuwingen en ban's is een beetje overbodig denk ik. En je moet ook niet vergeten dat dit een relatief klein forum is en dat betekent dat de meesten elkaar wel kennen en dat je makkelijk iets tegen elkaar kunt zeggen. Je hebt ook grote forums en daar heb je wel regels nodig, want anders word het een chaos.

Btw: Elk forum heeft wel een topic met: lees dit eerst, maar volgens mij word dit nooit gelezen, want je denkt dat je alles toch wel weer en dat is meestal ook wel zo, want het lijkt me logisch dat je goed Nederlands praat, geen capslock en dat je je normaal gedraagt.
skydevil

Keer terug naar Vragen, Klachten & Suggesties (*** Hier ALLEEN over website en forum; Photoshop - zie beneden!)