Janne Marie

Je kunt jezelf hier voorstellen aan alle anderen op Photoshop-Tutorials.nl

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Janne Marie

Berichtdoor Janne Marie op wo okt 12, 2011 14:01

Hallo, ik ben dus Janne Marie. Mijn hobby is eigenlijk (nog) niet Photoshop maar het werken met kralen, niet gewone kettingen maar het wat fijnere werk. Nu heb ik daar een weglog voor maar mijn foto's zijn niet zo best. Daarom ben ik hier nu lid geworden, om betere foto's van mijn sieraden te maken, ze beter te maken m.b.v. Photoshop. Ik ken er nog niets van, had een boek gekocht Photshop CS5 van Johan W,. Elzenga, maar dat blijkt een boek te zijn voor mensen die al wat van Photoshop weten. Nou, ik weet er dus niets van en moet van het begin af het leren. Ik hoop dat ik daarvoor hier aan het juiste adres ben.

Janne Marie

Re: Janne Marie

Berichtdoor Gloomy op wo okt 12, 2011 14:08

Dat ben je zeker,
als je vragen hebt over problemen waar je tegen aan loopt kan je hier goed terecht.

Beginnen met photoshoppen is het makkelijkste door er gewoon wat mee te spelen.
stel jezelf een doel en zoek daarbij tutorials bij op het internet. Dat is mijn advies althans.

Een boek zal je helpen door te krijgen welke tool ongeveer wat doet en waarvoor het gebruikt kan worden.
Maar photoshoppen kan je pas als je weet hoe je deze tools en trucjes kan combineren om tot een goed resultaat te komen.

Mijn advies: begin eerst met een foto helemaal zwart wit maken behalve 1 stukje in kleur laten. ( dit om het lagen systeem een beetje door te krijgen).
Gloomy

Berichtdoor Janne Marie op ma okt 24, 2011 10:41

Het is me al een beetje gelukt, ik heb een foto wat scherper kunnen maken.
Janne Marie

Berichtdoor Tfix op zo nov 06, 2011 15:27

Hey welkom,

Ik zelf heb net een fototentje gekocht om fotos te maken voor op ebay/marktplaats enz.
Nou is een tentje niet echt noodzakelijk, dat kan ook met een zelf gecreerde achtergrond.
Maar om zo´n lampen setje te fotograferen is echt wel een goed plan.kan je goed schaduw vrij fotograferen.
Ik heb onlangs fotos gemaakt in mijn tentje van een paar ketels van circa 40 cm in doorsnee.
Zelf even in fotoshop op een witte achtergrond gezet.
Ik zal er een foto bij doen, misschien een goede tip vast.
Zoek maar op google productfotografie set. van 25 tot 100 euro heb je van die setjes.

Welkom

Ketel 1 van 3 gefotografeerd in het tentje.
Afbeelding
Alle 3 de ketels bij elkaar geplaatst in fotoshop en klaar voor online verkoop.
Afbeelding
Zoals je ziet heb ik er zelf een beetje schaduw onder gezet, waar ik helemaal niet te vreden over ben, maar ik moest het even snel doen.
If You need A Fix
Afbeelding
Tfix

Keer terug naar Introductie