Mijn logo.

Post hier jouw ontworpen creaties met Photoshop. Maak een post voor elk design apart, hierop kunnen andere leden dan reageren en feedback geven.
Hier Banners, headers, websites, achtergronden, etc.

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Re: Mijn logo.

Berichtdoor Gloomy op di jan 26, 2010 19:40

, want ik heb er ook al aan gedacht om zeg maar mijn logo zonder kleur te maken, dus dat ik de logo dan in de kleur maak van wat ik zeg maar maak. Dus dat ik gewoon de omtrek als logo heb en dat ik per gemaakt ding zeg maar kijk welke kleur het moet hebben. Hierdoor zorg ik dat ik zeg maar meer mogelijkheden heb en dat ik niet vast zit aan 1 vast logo.

voilgens mij heeft er iemand zeg maar een nieuw stopwoordje... zeg maar

Gloomy

Berichtdoor Gloomy op wo jan 27, 2010 10:04

http://www.webdesignfromscratch.com/web ... /logos.php

een leuk artikel over logo's misschien vind je het interessant, misschien niet^^
Gloomy

Berichtdoor skydevil op wo jan 27, 2010 14:23

Ik heb het artikel gelezen en op zich wist ik het meeste wel, maar er zijn wel een paar dingen die ik er van heb opgestoken :D

En ja dat stopwoordje..............dat is zeg maar nu eenmaal :P

Maar ik moet echt even kijk hoe ik het met mijn logo ga doen, want ik ben ook een hele tijd druk geweest (nu nog steeds) en ik moet echt eens goed ga kijken wat ik nu wil :P
skydevil

Berichtdoor Gloomy op wo jan 27, 2010 16:37

dat is de exacte reden waarom meeste grafisch ontwerpbureaus hun eigen huisstijl niet maken.
dat klinkt raar.

maar andere bedrijven hebben een meer ojectieve blik op jouw bedrijf. wat dat betreft is het dus veel verstandiger om het ontwerp van je eigen huisstijl aan een ander bedrijf uit te lenen :D.
daarnaast heb je natuurlijk wel de kans, dat ze een enorm bagger logo maken dat totaal niet bij jezelf past hahaha
Gloomy

Berichtdoor skydevil op wo jan 27, 2010 17:11

Aan de ene kant is dat wel raar ja, maar aan de andere kant zoals jij al zegt is het best logisch. Ik maak de site en dan zie ik wel welk logo ik doe, het is ook niet zo dat ik echt een bedrijf begin waar ik alles voor nodig heb. Ik ga gewoon (kleine) websites maken en dit doe ik er als bijbaantje bij. Maar als ik in de toekomst het wat meer serieus (dus echt volle dagen in de week) dan ga ik het zeker wel helemaal perfect laten maken, maar daar heb ik dan ook wat voor over. Maar op dit moment is het als hobby/bijbaantje erbij, dus een logo met huisstijl is niet echt super belangrijk, maar het was wel handig.
skydevil

Berichtdoor skydevil op do jan 28, 2010 21:55

Ik ben even weer verder gegaan met het logo en ik heb nu dit. Ik heb nu gekozen voor 1 kleur voor de letters en ik heb er nu een soort achtergrond bijgemaakt. Ik vind hem nu wat rustiger ogen (i.p.v 3 kleuren) en ik heb de achtergrond er achter gedaan voor wat meer contrast (en ik heb ronde hoeken gebruikt, zodat het wat moderne oogt). Ik hoor graag wat jullie er nu van vinden. Is het mooier of juist slechter?

Afbeelding

p.s goede site die je hebt gegeven gloomy, staan een paar interessante dingen op (Y)
skydevil

Berichtdoor skydevil op vr jan 29, 2010 22:09

Hier een nieuwere versie die heel iets anders is.

Afbeelding
skydevil

Berichtdoor GekkeWouter op vr jan 29, 2010 22:25

plaatje doet et niet bij mij. :(
Maar kleur is in ieder geval wel heel belangrijk, dit is wat ik vond op internet over kleuren in logo's:
# Rood: kleur van macht, assertiviteit, activiteit.
# Oranje: Beweging, warmte, levenskracht.
# Geel: Licht, wijsheid, bescherming.
# Groen: Centraliteit, natuur, rust, groei.
# Blauw: Rust, spiritualiteit, hemels.
# Zwart: Kracht, modern.
# Wit: Helderheid, rust.

Zwart staat hierin wel voor kracht en modern, maar in het logo zoals je die hierboven laat zien, vind ik het meer duister uitstralen.
Ronde hoeken staan voor gevoeliger/zachter etc. in plaats van vierkante hoeken, wat weer staat voor botheid/kracht/ongevoelig.
Zoals je het nu hebt, met de text met ronde en rechte hoeken, vind ik het een goede combinatie van beide :) Maar door de lijnen die eroverheen lopen heb je nog meer rechte hoeken. Maar dat vind ik niet storend in dit logo. T enige wat ik dus nog niet super vind is de zwarte achtergrond. Kijk dus eens naar complementaire kleuren Bij oranje zou blauw heel goed passen, volgens de kleurencirkel:
Afbeelding
GekkeWouter

Berichtdoor skydevil op vr jan 29, 2010 22:56

Bedankt voor je uitleg over kleuren. Hier heb ik nog een keer de nieuwe ge-upload, ziet er heel iets anders uit.

Afbeelding

Overigens, de kleuren kloppen niet, het gaat nu echt meer om het logo zelf. De kleuren van het logo worden aangepast aan de lay-out van de site. Eerst wou ik het andersom doen, maar ik bepaal nu dus de kleuren van het logo met behulp van het design.

btw: Die site die Gloomy gaf, daar heb ik echt een interessant ding gevonden over kleur gebruik. Dit is in het algemeen trouwens wel voor het maken van rustige sites, met dus rustige kleuren. Je zoekt een plaatje op internet van een landschap en dan ga je met de colour picker de kleuren "uit" het plaatje halen en daar maak je de elementen van je site mee. Ik heb het nu bij twee plaatjes geprobeerd en ik moet zeggen dat ik de kleuren heel mooi vind, in mijn ogen echt een hele goede truc voor een goede kleur keuze. (Y)
skydevil

Berichtdoor skydevil op ma feb 08, 2010 21:04

Ik vond mijn oude logo niet echt webdesign waardig, dus ik ben maar weer opnieuw begonnen. Hier heb ik twee ontwerpen van mij. De kleuren kloppen nog niet helemaal en bij de eerste is het font ook nog niet helemaal goed.

Afbeelding

Afbeelding
skydevil

Berichtdoor Gloomy op ma feb 08, 2010 22:52

ik zou eerst even kijken wat je voor image wilt bij je klanten, wat je doelgroep wordt en dan pas aan logo zitten
want je schiet nu alle kanten uit wat betreft doelgroep
Gloomy

Berichtdoor skydevil op di feb 09, 2010 15:52

Wat van image ik wil bij de klanten? Simpel, een uitstraling van iemand die het professioneel doet en goed werk aflevert. Mijn doelgroep: Mensen die voor de hobby een site wil hebben, (sport) verenigingen die een site willen of kleine bedrijven die een site willen. Dit omdat ik goed overweg kan met HTML/CSS, maar de rest (vooral PHP) ben ik nu nog aan het leren. Dus gewoon voor mensen die een niet al te grote en ingewikkelde site willen.

Overigens: het simpele ontwerp (tekst met vierkantje ertussen) die heb ik zelf verzonnen. Dit straalt naar mijn mening simpelheid in professionaliteit uit. De andere was half van iemand anders. Hij zei dat ik het idee nog gebruiken en dat heb ik gedaan.

Wat ik irritant vind is dat ik geen geld ga (wil) uitgeven aan het ontwerp. Anders had ik het wel door iemand anders laten maken en dan was ik de klant, nu moet ik het zelf doen en dit is toch moeilijker, want nu kijk ik subjectief naar het logo en kan ik moeilijker zien waar het fout zit. Daarom vraag ik ook heel veel mensen om de mening ervan en ook of het wel uitstraalt wat ik wil. :D
skydevil

Berichtdoor Gloomy op di feb 09, 2010 17:24

okey
naja als eerste een lesje over doelgroep:

je kan even een klein doelgroep onderzoekje doen.
als je bij wilt verdienen zal je weinig jongeren hebben die een website willen. die weigeren hier namelijk al snel geld aan uit te geven.
je zou het beste kunnen focussen op bedrijven die net beginnen. 1 mans zaakjes enzo. kledingwinkeltje, een oma die graag breid en opdrachtjes wilt, een vrouw die een nagel studio opent, een timmermanszaakje. dat soort

dit zijn statische websites en hoeven dus niets van php te hebben ( hoog uit een contact formuliertje ofso).

dat gezegt moet je kijken van wat je wilt uitstralen voor die mensen. wat word je motto?
snel en goedkoop? of juist wat langere tijd maar wel mooi? hoeveel ga je der voor vragen?
dat zijn de dingen waar je op moet letten.

als je dat allemaal op een rijtje hebt, ( de intresses van je doelgroep, je eigen imago, en iets van jezelf derin terug doen).
dan pas kan je aan het maken van een goed logo beginnen dat bij je past.
Gloomy

Berichtdoor skydevil op di feb 09, 2010 18:07

De doelgroep die jij nu aangeeft, die had ik ook in gedachten. Zoals je al zegt dit zijn meestal niet hele ingewikkelde sites en er komt ook haast niks van PHP bij kijken (misschien een contact formulier en includen). Ik zal in het begin niet veel gaan vragen, na mate ik meer maak zal ik ook meer gaan vragen. Het is de bedoeling dat ik dit naast school en mijn vaste baan doe, dus ik zal de site niet direct klaar hebben. Ik dacht rond de 2 a 4 weken.

Maar met deze dingen gegeven, past mijn tweede logo er dan niet goed bij. Het ziet er in mijn ogen goed uit en ik vind het wel uitstralen dat het goede producten maakt, maar dat het niet een groot design bureau is.
skydevil

Berichtdoor Gloomy op di feb 09, 2010 19:04

dat wel maar ik zou het logo nou niet meteen koppen aan een webdesigner zegt maar ( tis dat er webdesigner bij staat)
Gloomy

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen Showroom + Feedback