Mijn logo.

Post hier jouw ontworpen creaties met Photoshop. Maak een post voor elk design apart, hierop kunnen andere leden dan reageren en feedback geven.
Hier Banners, headers, websites, achtergronden, etc.

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Mijn logo.

Berichtdoor skydevil op wo jan 20, 2010 19:51

Heey allemaal, ik ben bezig om eens te kijken om een eigen site op te zetten en dat ik ook voor mensen sites ga maken. Dit worden niet de ingewikkeldste sites, maar sites die met HTML/CSS/PHP gemaakt kunnen worden. Ik had al een tijdje een paar dingen in mijn hoofd en ik heb maar eens iets uitgewerkt wat ik misschien als logo wil doen. Het logo geeft mijn voor en achternaam weer, de letters: M & R. Ik hoor graag wat jullie er van vinden en wat ik misschien anders zou kunnen doen. Ik hoor het natuurlijk ook graag (nou eigenlijk niet graag) als het gewoon helemaal niks voorstelt.
Hier is mijn logo:
Afbeelding

tweede versie:
Afbeelding

p.s ik heb het gemaakt met behulp van een speciaal lettertype;)

Laatst bijgewerkt door skydevil op wo jan 20, 2010 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt
skydevil

Re: Mijn logo.

Berichtdoor Gloomy op wo jan 20, 2010 20:03

ge-inspireerd op IBM?

beetje veel kleuren :P steekt erg af. das mijn mening hoor ^^
voor de rest wel leuk gedaan :)
alleen zou ik de balkjes wat dikker maken omdat het anders iets TE druk wordt :D
Gloomy

Berichtdoor skydevil op wo jan 20, 2010 20:14

ooh haha nee helemaal niet. Ik heb net even gekeken en ze hebben inderdaad ongeveer het zelfde als dat van mij.

Dat is ook iets waar ik nog aan zat te denken, om het wat minder druk te maken, want zoals je zegt nu is het wel redelijk druk.

Ik zal nu wel even kijken wat het mooiste staat.

Maar wat vind je van de kleuren? zelf vind ik dit mooie kleuren die goed bij elkaar passen, maar dat is gewoon iets wat ik sinds een tijdje heb. Iemand had namelijk iets gemaakt met ongeveer deze kleuren en het zag er zo super uit :mrgreen:
skydevil

Berichtdoor skydevil op wo jan 20, 2010 20:31

Hij is geüpdatet met mijn tweede versie ;)
skydevil

Berichtdoor Gloomy op wo jan 20, 2010 20:57

ziet er al een stuk rustiger uit

je kleurgebruik nu is direct wel een hele huisstijl. en om die te maken met maar 1 echte kleur en 2 tinten lijkt me niet zo slim
in plaats daarvan zou ik of zwart, of grijs naar een andere kleur binnen het lijstje vervangen.
Nu komt et over alsof je een webhosting bedrijf bent, en geen creatief ontwerper ;)
Gloomy

Berichtdoor skydevil op wo jan 20, 2010 22:52

Hier twee versies die ik heb gemaakt met een groene kleur.

zwart-groen
Afbeelding
By icerave

grijs-groen
Afbeelding
By icerave

De ene met het zwarte(eigenlijk donker grijs) geeft meer "warmte" en bij de grijze heb ik meer een heel licht logo en dus ook automatisch een lichte site.

Wat vinden jullie ervan? beter of niet met dat groene.

p.s ik heb nog ene vraag, ik ben laatst een tutorial tegen gekomen van dat je zeg maar allemaal gekleurde lijnen/pijpen naast elkaar maakt en die kon je dan trnasformen in alles wat je wou. Helaas heb ik voorbeeld, maar het is iets wat ik laatst tegen kwam en ik zou graag nog eens zien hoe dat moest. Het zijn zeg maar allemaal (stuk of 10) gekleurde buizen (er zat ook zwart in) en hier heb je wel diepte in. Misschien weet iemand welke ik bedoel en welke tut dat is (Y)
skydevil

Berichtdoor Gloomy op do jan 21, 2010 08:40

kvind die met licht grijs vervangen door groen het beste :)
je krijgt er een beetje meer speelse uitstraling door ook :D
Gloomy

Berichtdoor skydevil op do jan 21, 2010 17:32

Die vind ik ook mooier dan die andere, want ik hou meer van die wat vollere kleuren :D
skydevil

Berichtdoor skydevil op vr jan 22, 2010 17:08

Welke zou ik kiezen?

Hier zijn de 4 waaruit ik ga kiezen.

Afbeelding
By icerave
skydevil

Berichtdoor skydevil op ma jan 25, 2010 22:37

Omdat net nu echt tijd is dat ik met de lay-out ga beginnen....................moet ik een logo kiezen. Ik zal dus graag weten welke jullie kiezen en waarom. Je zei al eigenlijk waarom, ik zal graag echt weten waarom. Op een ander forum geeft echt iedereen de voorkeur naar de tweede, dus de ene met grijs-zwart-oranje. Maar als iemand mij kan overtuigen waarom ik die andere moet nemen dan ga ik daar echt over nadenken (die groene kleur maak ik misschien nog heel iets lichter). Zelf vind ik de tweede wel wat mooier, maar dan ga ik wel de kleuren iets "voller" maken:D
skydevil

Berichtdoor hypocrietspriet op di jan 26, 2010 09:04

ik zou ze persoonlijk geen van allen kiezen. Niet omdat ze niet mooi zijn, maar omdat ze voor een website gewoon te druk ogen. Je hebt vrij felle kleuren gebruikt en persoonlijk vind ik dat een website toch rust uit moet stralen. Misschien wat zachtere kleurtjes gebruiken?
Afbeelding
hypocrietspriet

Berichtdoor skydevil op di jan 26, 2010 17:15

Ik weet wat je bedoeld en andere mensen zeggen ook dat het misschien te druk is voor op een site, maar ik tussen dingen kiezen waar ik eigenlijk niet uit kan kiezen, want het resultaat is dan slecht.

1. Zelf zat ik te denken om hem helemaal in 1 kleur te maken en misschien nog een paar kleine dingen toevoegen, het probleem hiervan is dat mijn logo dat wel veel op dat logo van IBM gaat lijken en dit wil ik graag voorkomen.

2. Ik ga voor (veel) minder felle kleuren, maar dit betekend dat ik een relatief saaie site krijg, waar ik niet erg veel mee kan doen. Voordeel hiervan is wel dat je een zakelijke look krijgt. Nadeel is weer (zoals gloomy heeft aangegeven) dat je niet echt het design krijgt van een creatieve ontwerper(designer).

3. ik kies voor het huidige (tweede) ontwerp, maar zoals ik al hoor dan is het niet super, vooral niet qua kleuren.

Wat ik denk ik nu ga doen is de kleuren heel iets aanpassen (iets feller maken in het tweede ontwerp), en dan een kleine site lay-out maken die ik in gedachten heb. Dan kijk ik of het mooi staat. Verder ga ik veel experimenteren met de kleuren enzovoort, want ik zelf vind mijn logo wel goed, maar het zoals al gezegd: de kleuren moeten anders :D
skydevil

Berichtdoor hypocrietspriet op di jan 26, 2010 18:31

je zou alsnog voor minder felle kleuren kunnen gaan en dan misschien 1 of 2 kleurtjes nog toevoegen? dan heb je wel iets meer speling. Ik begrijp hieruit dat je een portfolio wilt maken? Vind dan persoonlijk toch dat de mensen naar de inhoud van je site moeten kijken om te zien of je creatief bent. De portfolio zelf is wel belangrijk, maar wat je er in hebt staan is toch veel belangrijker.
Afbeelding
hypocrietspriet

Berichtdoor skydevil op di jan 26, 2010 19:02

Het is voor een site waar ik mijn dienst als (klein) designer en vooral scripter ga aanbieden. Dus het moet professioneel ogen, maar ook wel een beetje dat "kinderlijke" van iemand die creatief is. Ik moet echt even gaan kijken hoe ik het ga doen, want ik heb er ook al aan gedacht om zeg maar mijn logo zonder kleur te maken, dus dat ik de logo dan in de kleur maak van wat ik zeg maar maak. Dus dat ik gewoon de omtrek als logo heb en dat ik per gemaakt ding zeg maar kijk welke kleur het moet hebben. Hierdoor zorg ik dat ik zeg maar meer mogelijkheden heb en dat ik niet vast zit aan 1 vast logo.

Dus als ik de site maak dan is het een kwestie van kleuren kiezen, lay-out maken en dan het logo inkleuren met de goede kleuren. ;)

Maar ik zal wel eerst beginnen met de site te maken (ik heb het al haast helemaal uitgewerkt in mijn hoofd) en dan kan ik altijd nog zien wat ik er mee ga doen (Y)
skydevil

Berichtdoor hypocrietspriet op di jan 26, 2010 19:29

Ben benieuwd naar het resultaat!
Afbeelding
hypocrietspriet

Volgende

Keer terug naar Algemeen Showroom + Feedback