Moodboard

Stel hier je vragen over website codering (html, css, php, etc) en het maken en bewerken van websites

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Moodboard

Berichtdoor JohanJoost op zo nov 15, 2009 18:25

Ik weet dat je in Photoshop CS3 via een van de menu's een Photoshopdocument kunt indelen naar de indeling van een website en het daarna zo kunt opnemen in Dreamweaver. Maar wat zijn de stappen binnen Photoshop die je daarbij moet uitvoeren? JohanJoost

JohanJoost

Re: Moodboard

Berichtdoor Gloomy op zo nov 15, 2009 20:02

dat heet slicen. ook wel de slechtste manier om een website te maken.
als je het toch wilt doen.

de slice tool staat in je toolbar links.
wat je doet is. trekt een vak heen om een deel dat je wilt uit knippen, automatisch worden er dan meerdere vakken getrokken. daarna als je save-for-web doet in file --> save for web, kan je alles exporteren als tabel

hoop dat dit is wat je bedoelt
Gloomy

Berichtdoor JohanJoost op zo nov 15, 2009 21:04

Gloomy, dank voor je reactie! Slicen heet die handeling, daar zocht ik naar. Je hebt het er alleen over dat die links in de toolbar staat. Ik heb een Engelstalige versie van Photoshop CS3. Waar vind ik die optie? Thanks alvast, JohanJoost
JohanJoost

Berichtdoor JohanJoost op zo nov 15, 2009 21:25

Hallo Gloomy, ik heb gedaan wat je zei. Nu ben ik toe aan het exporteren naar een tabel. Dat zit in het filemenu van Photoshop, dacht ik. Daar staan alleen de volgende opties:
Datasets as files (grijs weergegeven bij mij)
Paths to Illustrator
Render Video
Send Render Video to device
Video Preview
Zoomify

Welke optie is het?

Groeten,

JohanJoost
JohanJoost

Berichtdoor Gloomy op zo nov 15, 2009 23:16

nee nee het is niet export functie
het is save for web

save for web en dan sla je vanaf daar op. krijg je er een html bestand bij en daar staat alles in een tabel

nogmaals weet niet of dit is wat je bedoelt hae :P
Gloomy

Berichtdoor JohanJoost op ma nov 16, 2009 00:03

Ja, dat bedoel ik wel. Ik krijg inderdaad in het html-bestand allemaal rotzooi van tabellen mee. Kan ik die gegevens ook verwijderen? De segmenten die als header, nav-links, content en footer zijn bedoeld heb ik al ingedeeld als divs. Toch zou ik ook graag die tabelgegevens uit mijn html-code willen verwijderen... De slices van Photoshop zijn opgeslagen als gif-images of kan ik beter een ander bestandsformaat uitkiezen: bijv. png-bestanden? In DW moet ik de slices (divs dus) toch ook gewoon weer opnieuw kunnen bewerken?

Groeten, JohanJoost
JohanJoost

Berichtdoor Gloomy op ma nov 16, 2009 00:44

ja dat is dus het nadeel van maken van websites vanaf photoshop
het is alles met gefixeerde waardes
zoveel pixels van de zijkant, zoveel pixels vanaf de bovenkant
het is echt voor de beginners in webdesign om te zien hoe een tabellen layout eruit ziet. erg slecht hehe

beste manier om een website om te zetten naar html en css is zelf knippen met photoshop doormiddel van selections

hoe?
pak de ruler tool... trek dan guides om er voor te zorgen dat je knippen perfect goed zijn uitgelijnd.
dan kan je met de selection-tool perfecte goeie vierkante selecties maken.
kopieer het gedeelte met ctrl+c.
maak nieuwe afbeelding plak je em erin. geef het een passende naam en dat herhaal je voor alle belangrijke delen in je design.
als je een screenshot van photoshop stuurt met je design erin ofso kan ik wel even voor doen hoe je de guides moet zetten ^^
Gloomy

Keer terug naar Vragen over Webdesign en codering (html, css, php, ...)