Nieuwe Notebook?

Hier kun je even chatten, of andere berichten kwijt die niets in de andere subfora thuis horen

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Re: Nieuwe Notebook?

Berichtdoor Gloomy op di aug 25, 2009 20:18

400 euro is wel bizar veel voor zon processor ...

ik heb in mijn desktop 2.3 GHZ quadcore zitten ( 4x dus)
overigens mag je niet zeggen dat 4 x 2.3 = 9.2!!!!!

reden:
quadcore kan zich niet focussen op 1 programma!!!!
de enige reden waarom dualcore en quadcore bestaan is zodat je sneller tussen zwarre programma's kan switchen die op verschillende cores worden ingezet!!

4 GB geheugen heb je wel degelijk nu aan als je geen 64 bit draaid. heet dualchannel
als je 2 x 2 GB kaartjes heb kan je een dualchannel opstarten waardoor het geheugen beter communiceert. wat dus sneller werkt can 3 GB geheugen.
daarnaast zitten in 64bit nog veel kinderziektes...
64 bit laptops zijn nog nieuw voor mij trouwens. daar heb ik nog niet van gehoord?
daarnaast is een G ook genoeg. de connectie schijnt pas over 1 jaar rond de 80 MBS te liggen.
en sinds mijn thuisnetwerk wel N is. maar G al rond de 86MBS ligt ( ja das dus 10.75 mega BYTE per seconde). is dit ook goed genoeg tot die tijd.
en daarna is het trouwens alsnog bliksemsnel. als je al tevreden of al dicht in de buurt van tevreden zit met je huidige internet verbinding. dan zou ik dus zeker niet upgraden.

ik zou op een laptop minimaal 2 GHZ dualcore nemen. dat is al redelijk snel.

redens waarom ik geen fan van dell ben:
vroeger hadden hun in de computers eigen hardware zitten. een eigen moederboord. dit resulteerde dat je de computers goedkoop kon aanschaffen. maar al ging er iets kapot MOEST je dell hardware hebben. want andere hardware pikte de aangepaste moederboord niet op. en rara hoe duur was dat ;)
smerige trucjes :P. al moet ik zeggen. ze produceren natuurlijk wel die alienware stof enz.

Gloomy

Berichtdoor skydevil op di aug 25, 2009 20:36

Dus gloomy, dit zou de laptop zijn die jij me aanraad ?

PROCESSOR Intel® Pentium® Dual Core-processor T4200 (2,00 GHz, 800 MHz, 1 MB cache) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista® Home Basic SP1 32 Bit - Nederlands bewerken
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 - Nederlands bewerken
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return bewerken
LCD-SCHERM 17,3-inch witte led TFT-beeldscherm met HD+-resolutie (1.600 x 900) en TrueLife™ bewerken
GEHEUGEN 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048] bewerken
HARDE SCHIJF 160 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
GRAFISCHE KAART Intel Integrated GMA 4500MHD bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) bewerken
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (48 Wh) bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart bewerken
skydevil

Berichtdoor GekkeWouter op di aug 25, 2009 20:40

skydevil schreef:
De dell XPS heb ik ook gezien, alleen deze vielen dacht ik net iets boven mij prijs klasse (die waren toch rond de 650 euro ?). Ik zelf dacht aan een prijs van rond de 500 euro en ik denk dat ik daar de meeste dingen wel voor krijg :D

Dell XPS is een gaminglaptop he! ik heb het over de Dell Studio XPS:

als ik op de dell website kijk, en ik customize zelf mijn studio xps in elkaar, zonder poespas als een muis, verzekering etc.:

PROCESSOR Intel® Core™2 Duo Processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 1 jaar Premium garantiesupport
LCD-SCHERM Backcover in zwart leder: 15.6-inch RGB-led Full HD-beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met TrueLife)
GEHEUGEN 4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
HARDE SCHIJF 500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive
GRAFISCHE KAART 1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card
OPTISCH(E) STATION(S) Intern dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven) met laadsleuf, inclusief software
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Accessoires
BEVEILIGINGSSOFTWARE Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
BLUETOOTH Dell Wireless 370 Bluetooth-module
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart

overig: bij alle Dell Studio XPS-laptops:
Twee voor USB 2.0 geschikte poorten
Een voor USB 2.0/e-SATA geschikte poort met PowerShare
15-pins VGA-videoconnector
1394a-poort conform IEEE
Geïntegreerde netwerkconnector 10/100/1000 LAN (RJ45)
54-mm Express-kaartsleuf
DisplayPort
HDMI-poort
Connector voor wisselstroomadapter
Audioaansluitingen (2x lijn uit, 1x mic in)
8-in-1 geheugenkaartlezer

totaal: €959,00

alleen vind ik het dan jammer dat het een 15,6" scherm is, en hij redelijk wat geluid maakt, en ook behoorlijk warm wordt, volgens reviews :(

Edit:
review van Notebookreview.com:
Conclusion:
Anyone looking for a cutting-edge multimedia notebook should instantly fall in love with the Dell Studio XPS 16. The stylish design and solid build quality combined with excellent performance and great features make this one of the better desktop replacements for consumers. That said, all this style and power comes at a price ... both literally and figuratively. Not only is the Studio XPS line priced above the Inspiron and current Studio lines but the Studio XPS 16 only offers glossy screens which are sometimes extremely difficult to view under direct sunlight. The system also gets extremely hot because of all the hardware packed inside, and the pre-loaded bloatware might be frustrating to some owners.

Still, the Dell Studio XPS 16 is one of the better choices among 16-inch multimedia notebooks.

Pros:
Excellent build quality
Nice keyboard
Solid performance as configured
1080p display with excellent color and contrast
Good port selection

Cons:
Glossy screen with glossy protective layer
Gets a little too hot
Battery life okay but not great
Pre-loaded bloatware helpful to some, annoying to everyone else
GekkeWouter

Berichtdoor Gloomy op wo aug 26, 2009 01:57

zoiets raad ik idd aan skydevil. mss wat meer hardeschijf ruimte sinds je veel photoshopped. en naja. kheb ook 23MB bestanden op men hardeschijf... meerdere :Pen ja microsoft worksen al die rambam snap ik het nut niet van....
Gloomy

Berichtdoor GekkeWouter op wo aug 26, 2009 12:59

Gloomy schreef:zoiets raad ik idd aan skydevil. mss wat meer hardeschijf ruimte sinds je veel photoshopped. en naja. kheb ook 23MB bestanden op men hardeschijf... meerdere :Pen ja microsoft worksen al die rambam snap ik het nut niet van....

nee, works vind ik ook niet nodig, maar krijg je er gratis bij...
GekkeWouter

Berichtdoor GekkeWouter op ma aug 31, 2009 15:56

Quote van Tweakers.net
'Asus kondigt volgende week dunne laptops met nieuwe Intel-cpu's aan'

Hardwarefabrikant Asus zou twee dunne ultraportables in de pijplijn hebben die met Intels nieuwe energiezuinige processors uitgerust zijn. Ook Acer en MSI zouden aan nieuwe notebookmodellen met de cpu's werken.

Intel gaat in september twee nieuwe, op 45nm gebakken energiezuinige processors aan zijn culv-lijn toevoegen: de Celeron 743 en de SU2300. De Celeron 743 heeft een kloksnelheid van 1,3GHz en is daarmee slechts 100MHz sneller dan de Celeron 723, terwijl de hoeveelheid L2-cache met 1MB ongewijzigd blijft. De SU2300 is een dualcore die op 1,2GHz loopt en eveneens 1MB L2-cache heeft. De nieuwe Celeron kost fabrikanten 107 dollar bij afname van duizend stuks, terwijl de SU2300 134 dollar kost.

Asus wordt de eerste fabrikant die dunne notebook-modellen van de processors gaat voorzien, claimt Digitimes; Acer en MSI zouden volgen. Op 7 september zal Asus de modellen aankondigen; Europa, China en Taiwan kunnen vervolgens als eerste de leveringen verwachten, daarna volgt de rest van de wereld. Waarschijnlijk gaan de nieuwe notebooks deel uitmaken van de U-serie van ultraportables, die Asus in mei uitbracht. Volgens Jerry Shen, ceo van Asus, zullen de dunne notebooks in het derde kwartaal van dit jaar tien tot twintig procent van de laptop-leveringen van zijn bedrijf uitmaken.

wat denken jullie hiervan? aankondigingen van waarschijnlijk Asus en Acer ergens daar vlak na, dit klinkt als muziek in mijn oren, hopelijk zit er een perfecte laptop voor mij tussen. ik hoop alleen dat dit niet aankondigingen zijn voor volgend jaar oid. ik vraag me alleen wel af of dit een notebook- of een netbook-aankondiging wordt.
GekkeWouter

Berichtdoor Gloomy op ma aug 31, 2009 18:46

ultra flat is dat...
mini notebooks

1.2 en 1.3 is echt helemaal niets
Gloomy

Berichtdoor GekkeWouter op ma aug 31, 2009 21:10

Gloomy schreef:ultra flat is dat...
mini notebooks

1.2 en 1.3 is echt helemaal niets

nee, ik zag het ook net, dat vind ik wel jammer, maar misschien dat er dan binnenkort wel serieuze aankondigingen worden gedaan.
GekkeWouter

Berichtdoor GekkeWouter op di nov 24, 2009 20:14

bump!

Hierbij een update in mijn laptop jacht (ja die is nog steeds gaande).

Aangezien we nu met het hele gezin van 5 man bijna een maand naar Amerika gaan (:D), en de US Dollar laag staat, zit ik eraan te denken om hem daar te kopen, in een walmart of iets dergelijks. Vinden jullie dit een goed idee?

Sinds kort denk ik eraan om misschien een macbook te kopen, ipv een windows laptop. Aangezien ik er waarschijnlijk niet op ga gamen, en wel ga photoshoppen, is een macbook misschien handiger, ondanks dat ik dan nog ff de interface moet leren kennen. Dus, Mac of windows pc?

Het is pas in april, dus misschien dat ik dan al iets heb gekocht, maar ik heb hem nu nog niet hard nodig.
En in Amerika zijn de notebooks al goedkoper, en met de lage dollarstand zelfs nog goedkoper.

Mijn broer zegt dat veel software niet werkt op een mac. (wat precies kan ie me niet vertellen)
Heeft er hier iemand ervaring met software die niet werkt op een mac, die ik misschien wel zou willen?
K heb gehoord dat er genoeg torrent-programma's zijn, geen virussen, weinig games, maar daar kan ik mee leven.

En heeft er iemand enig idee waarom je bij gewone laptops (windows) vaak niet boven de 2.2 Ghz uitkomt (anders worden ze schreeuwend duur), terwijl de nieuwe macbooks allemaal makkelijk boven de 2.2 uitkomen? (ook al zijn die sowieso al wel duur)

kleine vergelijking gedaan:
Apple US: $1,699.00 = €1038,01

MacBook Pro, 15", Aluminum
* 2.53GHz Intel Core 2 Duo
* 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
* 250GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm
* SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
* MacBook Pro 15-inch Glossy Widescreen Display
* Backlit Keyboard (English) / User's Guide (English)

Apple NL: € 1.599,00

MacBook Pro, 15-inch, Aluminium
* 2.53GHz Intel Core 2 Duo
* 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
* 250GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm
* SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
* MacBook Pro 15-inch met glanzend breedbeeldscherm
* Backlit Keyboard (Dutch) & User's Guide (Dutch)

Deze 2 zijn dus precies hetzelfde, maar verschillen meer dan €500,-!

Alleen hebben deze Macbooks geen hdmi, wat ik wel jammer vind.. maar geen deal-breaker.

De enige Dell die de 2.4 + Ghz haalt, is een gaming laptop van Alienware: $1,799 = 1099,10 (op dell.com, niet .nl)
op de NL versie kan ik er niet 1 vinden van meer dan 2.2 Ghz.
HP en Acer redden dat ook niet..
GekkeWouter

Berichtdoor Gloomy op di nov 24, 2009 21:08

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL Veel software werkt niet op de mac.
alles met lage productie kosten en kleine bedrijfjes

magic iso, daemon tools, de meeste spellen, bijna elke grafische plugin niet voor adobe. of bijna elk product niet van adobe werkt niet met mac.
tenzij je dualboot.

daarnaast is een macbook belachelijk duur en je mag zowat helemaal opnieuw leren computeren. het besturing systeem werkt totaaaal anders.
voor photoshop of andere programmas maakt het trouwens niet echt veel uit of je mac of windows gebruikt. alleen inderdaad is het interface beter en draaid het stabieler ( ook al vind ik windows nou ook weer niet zoooo instabiel).
als je nog nooit met een mac gewerkt heb raad ik het daarom zeker af direct een mac te kopen, zoek eerst iemand op die er 1tje heeft. vraag of je wat rond mag snuffelen en kijken hoe het werkt.

daarnaast:
koop NOOIT maar dan ook NOOIT computers in het buitenland.
stel je voor je koopt een mac voor 1200 euro in amerika ipv 1300 in nederland.
en je mac gaat verrot... ik kan je zeggen dat je gewenst had dat je hem in nederland gekocht had
Gloomy

Berichtdoor GekkeWouter op zo dec 06, 2009 22:57

Goed, even een update:

K heb besloten dat t geen Mac wordt, dat ik hem gewoon in NL ga kopen, en dat t dus een Windows (7) laptop wordt.
Klopt het dat er in januari (voorjaar iig) nieuwe lijnen laptops uitkomen? iamand die hier nog meer ervaring mee heeft? K heb namelijk al lang mijn lijstje met dingen die ik wil in mn laptop, maar de perfecte laptop bestaat nog niet.

N-netwerk (oude pc met g kan geen connectie meer maken met nieuwe N-router, laptop van mn broer nog wel, hoe precies weet ik niet.)
4 GB RAM,
2.2 Ghz minimum, maar k kijk vooral naar 2.53 en hoger.
320/500 GB 7,200 harde schijf
minstens 15.6" scherm,
(niet te zwaar, niet te heet. HD scherm optioneel.)
mogelijk i7!
Weet iemand hier meer van i7?

dit zegt intel:
* 3.06 GHz, 2.93 GHz, and 2.66 GHz core speed
* 8 processing threads with Intel® HT technology
* 8 MB of Intel® Smart Cache
* 3 Channels of DDR3 1066 MHz memory

Dat is dus behoorlijk snel, minstens 2.66, maar is dat dan met die Intel® Turbo Boost Technologie?
K snap namelijk nog niet helemaal wat dat inhoudt, behalve dat je processor dan ineens sneller wordt.
GekkeWouter

Berichtdoor GekkeWouter op do feb 18, 2010 14:57

goed, bumpje, aangezien mij notebook-zoektocht tot een einde is....
Maar wel met een goeie afloop, laptop is besteld :D :

Afbeelding

Dell Studio XPS 16:
Intel Core i5 540M, (2.53 GHz - 3.066 GHz)
Windows 7 Home Premium,
4 GB Ram, 1.333 MHz Dual Channel DDR3
500 GB HDD, 7200 rpm,
16" Full HD 1080P RGB LED scherm,
1 GB ATI® RADEON™ HD 4670
Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card
GekkeWouter

Berichtdoor Gloomy op za feb 20, 2010 17:11

ziet er leuk uit maar is het single core of dual core?
Gloomy

Berichtdoor GekkeWouter op zo feb 21, 2010 13:04

Dual core, zie de beschrijving als je op 540M klikt :)
GekkeWouter

Berichtdoor GekkeWouter op wo maart 03, 2010 21:52

Hij is vandaag binnengekomen :D fantastisch! HD LED scherm is prachtig, kan niet wachten om zo ff een wallpaper in elkaar te zetten :D
GekkeWouter

Vorige

Keer terug naar Offtopic / Lobby