Nieuwe Notebook?

Hier kun je even chatten, of andere berichten kwijt die niets in de andere subfora thuis horen

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Nieuwe Notebook?

Berichtdoor GekkeWouter op zo aug 23, 2009 19:56

Zoals sommigen van jullie al weten ben ik van plan binnenkort een notebook te kopen. Op een ander forum is iedereen het er echter over eens dat ik zou moeten wachten tot er nieuwe modellen uitkomen. Alleen blijkt het niet bekend te zijn wanneer deze modellen uitkomen. Op dit moment kijk ik vooral naar Acer, Asus en HP. de meest intressante tot nu toe zijn:
HP HDX X16-1300
HP HDX X16-1200
Acer Aspire Timeline 5810T

mijn vragen:
Weet iemand wanneer er nieuwe modellen (het liefst van Acer, HP of Asus) uikomen?
Wat vinden jullie de betere van deze 3?

GekkeWouter

Re: Nieuwe Notebook?

Berichtdoor Gloomy op zo aug 23, 2009 21:25

ik heb net een xxodd gekocht
nederlands bedrijf die laptops verkopot
hij werkt echt bijzonder goed :D
heb een 15.6 inch met 4GB geheugen. 2GHZ dualcore en 320GB hardeschijf
grafische kaart is G105M van nvidea
kijk is op http://www.xxodd.nl

de service is erg goed
ik bestelde hem. kreeg volgende dag telefoontje dat ze hem naar dealer gestuurd hadden en welke dag ik hem op kon komen halen.
vervolgens betaal je em bij de dealer :)

kzou er zeker is naar kijk

de reden waarom ik voor xxodd ben gegaan is dat ik de service van de andere 3 gewoon haat
acer: je moet hem naar de leverancier bregen en daar wordt hij binnen 2 weken opgehaald
om vervolgens te horen dat iets wat niet kapot blijkt te zijn vervangen moet worden ( repareren kost ze teveel tijd) kosten komen dan voor jezelf

ongeveer hetzelfde bij HP
Gloomy

Berichtdoor GekkeWouter op zo aug 23, 2009 22:12

hmm, ik heb eens gekeken, maar als ik hem zelf wil samenstellen, wat wel kan, kan ik lang niet alles zelf bepalen.
Wat ik in ieder geval wil:

- 4 GB Ram (kan bij xxodd)
- 500 GB 7200 RPM (kan ook)
- tussen 2,1 en 2,8 GHZ (kan ook)
- Windows 7 upgrade. (kan ook)
- 64bit (kan niet bij xxodd, waardoor 4 GB Ram al onmogelijk is, aangezien bij 32-bit slechts 3 GB zal worden gebruikt :( )
- LED scherm, al dan niet HD (ook niet gezien bij xxodd)
- Wireless-N (ook niet kunnen vinden)

Ook blijf ik erg voorzichtig met merken waar ik van mijn leven nog nooit van heb gehoord.
GekkeWouter

Berichtdoor Gloomy op ma aug 24, 2009 11:43

er zijn wel 64 bits systemen. maar dat zijn dan zoiezo 17 inch laptops.
daarnaast zijn LED schermen erg lastig te vinden deze tijd...
wireless N is toch gewoon een type netwerk kaart? want ik weet niet tot hoeveelsnelheid die gaat.
heb nu de standaard in mijn laptop zitten. doet het geweldig.
Gloomy

Berichtdoor GekkeWouter op ma aug 24, 2009 12:54

LED schermen zitten tegenwoordig in de meeste nieuwe notebooks, en Wireless N is inderdaad de soort kaart. de nieuwe router die hier naast mij staat heeft namelijk ook N, en dat gaat al tot 100 MBPS :) alleen Ziggo zelf nog niet, maar dat komt nog.
GekkeWouter

Berichtdoor Gloomy op ma aug 24, 2009 13:07

mijn kaart gaat tot 85. als je die met 3 antennes neemt is is 135 volgens mij
Gloomy

Berichtdoor Walter op ma aug 24, 2009 20:41

Ik kan je uit eigen ervaring (zelf nu 3e laptop, boertje ook 2) dat Acer me zeer goed bevalt voor de prijs/kwaliteit. Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad en de prijs is gewoon goed. Bij Asus heb je een goed merk met volgens mij een wat betere kwaliteit (en service denk? sneller retour in geval van problemen hoorde ik), maar je betaalt zoveel meer... En HP is volgens mij iets wat veel mensen nog hoog hebben zitten maar wat best tegenvalt. Je betaalt veel voor de naam. Wat jij wilt heb ik nu ongeveer in mijn acer laptop zitten en dat bevalt prima. (ik zie trouwens dat je accutijd niet neerzet, niet van plan dat te gebruiken?)

En voor nieuwe modellen gewoon even op de site kijken of hen bellen?

Overigens is het ook aan te raden de modellen even te googlen voor reacties van mensen die dat model al gebruiken (dingen als laptop wordt erg/te warm, etc)
Walter
Site Admin

Berichtdoor Gloomy op di aug 25, 2009 11:50

heb zelf een tijdje bij de office centre gewerkt en mij viel op dat ze bij acer wel een centjes bij elkaar schrapen.
hoe? garantie

als je laptop bijv. 1 jaar garantie heeft en je krijg na 52 weken problemen kan je het soms wel vergeten.
je mag hem namelijk naar je leverancier terugsturen. wat je dan een dagje kost ( erheen rijden, terug rrijden kan soms niet op dezelfde dag als het probleem"
als je dan even peg heb, duurt het 2 weken voordat hij opgehaald wordt bij de leverancier, want dat gebeurt maar 1 keer per 2 weken.
en dan is je garantie verlopen. want in hun contracten staat dat de tijd van aankomst de tijd is waarop de garantie geld. en ja dat is dan net 1 dagje te laat.. pech!
vervolgens. heb ik al meer dan 6 klanten gehad die laptops binnenbrachten en vervolgens te horen dat het onderdeel niet gerepareerd kon worden. vervolgens besluiten ze dat niet te doen, gaan ze naar een lokaal computer winkeltje. die maakt em open. zet iets recht en hij werkt.

zulke dingen heb ik maar aaaallll te vaak gehoord... erg zonde.
daarom ben ik er dus geen fan van. HP heeft daarin een regeling dat als wij een laptop of PC binnen kregen. we die meteen konder doorsturen. dezelfde dag kwam er nog een wagentje langs.

zoiezo vind ik het irritant om bij grote maatschappijen een laptop te kopen. ik wil er een goeie garantie en goeie service op. en als ik naar acer bel krijg ik eerst 5 apparaten waar soms je probleemnog nieteens tussen zit. en dat voor 25 cent per minuut.
bij kleine maatschappijen krijg jemeestal gewoon een werknemer aan de praat :) zoals ik bij xxodd mijn bestelling deed. formulier op de website invullen. volgende werkdageen telefoontje persoonlijk van een werknemer om me te melden waar ik hem op kon halen etc
Gloomy

Berichtdoor GekkeWouter op di aug 25, 2009 12:51

Walter schreef:ik zie trouwens dat je accutijd niet neerzet, niet van plan dat te gebruiken?

En voor nieuwe modellen gewoon even op de site kijken of hen bellen?

Overigens is het ook aan te raden de modellen even te googlen voor reacties van mensen die dat model al gebruiken (dingen als laptop wordt erg/te warm, etc)

Accutijd had ik inderdaad even niet aan gedacht, maar is bij laptops natuurlijk altijd wel belangrijk.

en als ik een goeie vind google ik hem inderdaad meteen, en kijk ik wat reviews op youtube en laptopmag.com ofso.
GekkeWouter

Berichtdoor skydevil op di aug 25, 2009 16:43

Ik zou ook graag een laptop willen (mijn eerste dan :P), maar als ik zo een beetje op internet zat te kijken dan kwam ik toch vaak uit bij Acer en Dell. Acer vinden sommigen (vooral Gloomy volgens mij :lol: ) niet een al te goed merk, maar wat vinden jullie van Dell ?

Kan iemand mij trouwens zeggen wat er ongeveer in de laptop moet zitten (geheugen, snelheid enz). Ik wil er graag op Photoshoppen, maar ook andere dingen zoals downloaden, muziek luisteren (dit is niet per se nodig), films kijken, Msn, Poker en dat soort dingen. :mrgreen:
skydevil

Berichtdoor GekkeWouter op di aug 25, 2009 17:34

skydevil schreef:Ik zou ook graag een laptop willen (mijn eerste dan :P), maar als ik zo een beetje op internet zat te kijken dan kwam ik toch vaak uit bij Acer en Dell. Acer vinden sommigen (vooral Gloomy volgens mij :lol: ) niet een al te goed merk, maar wat vinden jullie van Dell ?

Kan iemand mij trouwens zeggen wat er ongeveer in de laptop moet zitten (geheugen, snelheid enz). Ik wil er graag op Photoshoppen, maar ook andere dingen zoals downloaden, muziek luisteren (dit is niet per se nodig), films kijken, Msn, Poker en dat soort dingen. :mrgreen:

dat is dus ook ongeveer wat ik erop doe, maar ik wil gewoon een zo goed mogelijke laptop. 4 gb ram is behoorlijk voor een laptop, qua snelheid is 2,5 GHz volgens mij al behoorlijk snel. qua opslag: ik ga voor 500 GB denk ik, en als het kan met 7200 RPM, dat houdt puur in hoe snel die harde schijf is. 5400 kan ook, maar is al wat trager. als je HD films wilt kijken zou ik natuurlijk voor een HD scherm gaan (LED?) en die 4 gb ram. En dan kun je zelfs nog een Bluray en lightscribe drive nemen, maar dat vind ik zelf niet nodig. (lightscribe is zelf labels op een CD branden)

veel mensen denken dat een goeie grafische kaart ook helpt, maar dat is eigelijk alleen voor gaming, die kaarten maken 3-d objecten, geen films-beelden.

Van dell weet ik niet heel veel, maar de Dell Studio XPS serie lijkt mij misschien ook wel wat....
GekkeWouter

Berichtdoor skydevil op di aug 25, 2009 17:52

dat is dus ook ongeveer wat ik erop doe, maar ik wil gewoon een zo goed mogelijke laptop. 4 gb ram is behoorlijk voor een laptop, qua snelheid is 2,5 GHz volgens mij al behoorlijk snel. qua opslag: ik ga voor 500 GB denk ik, en als het kan met 7200 RPM, dat houdt puur in hoe snel die harde schijf is. 5400 kan ook, maar is al wat trager. als je HD films wilt kijken zou ik natuurlijk voor een HD scherm gaan (LED?) en die 4 gb ram. En dan kun je zelfs nog een Bluray en lightscribe drive nemen, maar dat vind ik zelf niet nodig. (lightscribe is zelf labels op een CD branden)

veel mensen denken dat een goeie grafische kaart ook helpt, maar dat is eigelijk alleen voor gaming, die kaarten maken 3-d objecten, geen films-beelden.

Van dell weet ik niet heel veel, maar de Dell Studio XPS serie lijkt mij misschien ook wel wat...

Zelf zat ik ook aan 4 gb ram te denken. over de snelheid niet, maar als 2,5 GHz veel is dan zou het dat ook wel worden. Qua opslag hoef ik niet veel te hebben, want we hebben thuis een externe hardeschijf van ik dacht 1 TB, dus als ik te weinig ruimte heb dan gooi ik het daar op. Wss ga ik wel voor een HD scherm, dit kost tegenwoordig niet zo heel veel meer en het is de toekomst. En voor mij is een normale dvd brander ook goed :D

De dell XPS heb ik ook gezien, alleen deze vielen dacht ik net iets boven mij prijs klasse (die waren toch rond de 650 euro ?). Ik zelf dacht aan een prijs van rond de 500 euro en ik denk dat ik daar de meeste dingen wel voor krijg :D
skydevil

Berichtdoor skydevil op di aug 25, 2009 18:20

Dit is een dell laptop. Zou dit wat zijn voor de dingen die ik noemde ? en wat is het voordeel van een 64 bit windows ?

KLEUR KEUZE Obsidian Black colour with custom high-gloss finish
PROCESSOR Intel® Celeron™ Dual Core-processor T3000 (1,80 GHz, 800 MHz, 1 MB)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista® Home Basic SP1 32 Bit - Nederlands
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
LCD-SCHERM 17,3-inch witte led TFT-beeldscherm met HD+-resolutie (1.600 x 900) en TrueLife™
GEHEUGEN 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
HARDE SCHIJF 160 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
GRAFISCHE KAART Intel Integrated GMA 4500MHD
OPTISCH(E) STATION(S) DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD)
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (48 Wh)
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
WEBCAM Geïntegreerde 1,3 megapixel webcamera

[spoiler] dit kost overigens: 562,61[/spoiler]
skydevil

Berichtdoor GekkeWouter op di aug 25, 2009 19:15

hiermee kun je volgens mij prima photoshoppen, maar ik zou zelf een snellere processor nemen, want 1,8 is niet heel snel.
harde schijf 160 gb is natuurlijk niet veel, maar is zo bij te kopen, als je tenminste nog geen externe harde schijf hebt.
Wifi is op zich prima, maar ik zou zelf gaan voor b/g/N, omdat ik dus een N-router heb. N is ook de toekomst, aangezien providers de snelheid van internet willen opschroeven, en met b/g heb je hier niets aan (volgens mij, niet 100% zeker).
GekkeWouter

Berichtdoor skydevil op di aug 25, 2009 19:22

Ze hadden geen snellere processors en dit is een duelcore, dus dan lijkt het mij dat hij zeg maar 2 x 1,8 heeft. Volgens mij kon je ook een processor krijgen voor 400 euro en die was ook iets van 1,8 en dan 8 mb of iets. Zoals ik zei hebben we een harde schijf thuis. Over die draadlose connectie....ik denk dat ik dan mss wel voor de N ga, maar dat hebben wij nu nog neit in huis en wss straks ook niet, want we krijgen over een half jaar ongeveer weer vast internet (met stekker), mss ook nog wel draadloos, maar ik denk niet zo snel, dus mss is het niet eens nodig. :)
skydevil

Volgende

Keer terug naar Offtopic / Lobby