Nieuwe site

Stel hier je vragen over website codering (html, css, php, etc) en het maken en bewerken van websites

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Re: Nieuwe site

Berichtdoor Gloomy op wo dec 16, 2009 11:32

zoiezo moetje daarvoor classes gebruiken en geen ID's het is namelijk een terug kerend element

daarnaast geeft je geen grotes of breedtes voor die vakjes op, en heb je de afbeelding staan als background image :)

Gloomy

Berichtdoor skydevil op wo dec 16, 2009 16:02

Hoe bedoel je dat dan ? moet ik tussen die div's 3 <p> maken en daar een class in gooien met de eigenschappen van de dingen (dus dan komt daar de background: url('link.png') ?
skydevil

Berichtdoor Gloomy op do dec 17, 2009 10:18

nou ik zou bij een uitklap menu of iets dergelijks altijd met lists werken, en die opmaken

<ul>
<li class="link1"></li>
<li class="link2"></li>
<li class="link3"></li>
</ul>

dan kan je in je CSS hem opmaken.
list style weghalen, hoogte en breedte aanpassen, de achtergrond etc.
Gloomy

Berichtdoor skydevil op do dec 17, 2009 21:36

Wacht even...... volgens mij praten we nu naast elkaar. Ik zal even uitleggen wat ik wil.

Ik heb zeg maar een .jpg plaatje, daar staat een box in met ronde hoeken en een omgevouwen bovenhoek. Deze box heb ik in 3 delen opgedeeld. Een bovenkant die bestaat uit een ronde hoek en een omgevouwen hoekje. Dan heb ik een middenstuk die alleen maar bestaat uit een vierkant stuk van de box, en deze moet later groter kunnen worden wanneer er meer tekst in komt. Dan heb ik als laatste nog het onderstuk, dit bestaat uit de onderkant van de box en deze bevat alleen 2 ronde hoeken. Het moet dus gewoon een box worden die ik in grote kan laten variƫren, als er meer tekst bij in staat. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik geen plaatjes in mijn html code wil hebben, dus het moet in mijn CSS komen te staan. :)
skydevil

Vorige

Keer terug naar Vragen over Webdesign en codering (html, css, php, ...)