Open haard

Post hier jouw ontworpen creaties met Photoshop. Maak een post voor elk design apart, hierop kunnen andere leden dan reageren en feedback geven.
Hier Banners, headers, websites, achtergronden, etc.

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Open haard

Berichtdoor Photocrack op di aug 11, 2009 08:41

Vandaag voor mn werk een open haard moeten maken voor een winteractie.
Dus het moest er realistisch uitzien.
Aardig gelukt dacht ik...

http://img25.imageshack.us/i/openhaard.jpg/

graag jullie mening

Photocrack

Re: Open haard

Berichtdoor Gloomy op di aug 11, 2009 23:45

ziet er goed uit :D
alleen die onder kant met die gradient zwart naar wit ziet er wat minder uit...
misschien wat metal textures eroverheen ofso? of moet het vector zijn/blijven?
Gloomy

Berichtdoor Photocrack op wo aug 12, 2009 07:49

Gloomy schreef:ziet er goed uit :D
alleen die onder kant met die gradient zwart naar wit ziet er wat minder uit...
misschien wat metal textures eroverheen ofso? of moet het vector zijn/blijven?

Thanx voor de mening!
Dat verloop ben ik nog aan het finetunen.
Het geheel is gemaakt met PS en er zijn geen vector objecten gebruikt in het totale plaatje (als je dat bedoeld). dus het verloop is ook gemaakt in PS, maar een metalen texture erover heen is een idee :D
Photocrack

Berichtdoor Walter op wo aug 12, 2009 14:19

mooi :)

ik vind het vuur en de stenen zelf prima. Ik vind alleen dat die punten ervoor en de houten balk boven en de rand van de stenen (waar het open is) er iets natuurlijker in verwerkt moeten worden. Punten zijn iets te mooi, houtenbalk teveel erop geplakt en die stenen rand misschien iets té netjes? :)
Walter
Site Admin

Berichtdoor Mittch op vr aug 14, 2009 09:54

Ik heb er even aan gewerkt. Het is een risico om te werken met echte foto's en (vector)vlakken. Het kan alleen werken als het op elkaar aansluit of elkaar ondersteund. Ik vind het hier elkaar erg afstoten dus dan moeten of de zelfgemaakte objecten realistischer worden of de foto van simpeler.

Afbeelding

De punten die ik even snel heb behandeld zijn:
- Licht en schaduw is een erg belangrijk punt om je werk realistisch te maken. Vuur geeft een oranje gloed, kijk dan ook goed waar de gloed zich op weerkaatst en maak dat.
Vaak wordt een openhaard gebruikt in een wat donkere ruimte, nu lijkt het meer of de openhaard tentoongesteld staat met een fel spotlight van boven.
- Als je stenen wilt uithakken uit een bestaande muur moet je goed nadenken. Als er gemetseld is zoals nu staan de stenen altijd verder naar buiten dan het hechtingsmiddel (de voegen) Dat komt omdat een voeg nooit uitsteekt omdat deze eerst moet drogen in een stevige positie. (ik heb hier aan de linkerzijde bovenin even aan gewerkt)

En waarom heb je niet gewoon een foto van echt vuur gebruikt als je wel een foto van echt steen gebruikt? Zo had je namelijk ook een foto van een plank kunnen nemen voor de balk boven de openhaard en een metalen vlak voor de onderkant. ;)

Hopelijk heb ik je kunnen helpen :)
Afbeelding
Mittch

Berichtdoor Photocrack op zo aug 16, 2009 14:32

He Mittch!
Bedankt voor je mening en het verkloten :D van mn open haard!
geintje, Nee hoor, je hebt gelijk.
Dat van die voegen heb je gelijk en de gloed ook.
Het probleem was dat dit in een uur gemaakt moest worden dus een aantal details heb ik idd gemist.
het was wel een leuk projectje dus ik ben er tevreden over. I heb in het origineel de aanpassingen gedaan die je aanbevolen heb. thanx!
PS:

Als ik van alles een echte foto gebruik kun je net zo goed een foto van een hele open haard gebruiken en daarmee mis je juist het plezier en de lol van Photoshop om dit juist zelf te creeren.

Groet!
Photocrack

Keer terug naar Algemeen Showroom + Feedback