paar van mijn werkjes..

Post hier jouw ontworpen creaties met Photoshop. Maak een post voor elk design apart, hierop kunnen andere leden dan reageren en feedback geven.
Hier Banners, headers, websites, achtergronden, etc.

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

paar van mijn werkjes..

Berichtdoor Aphraell op ma aug 18, 2008 21:51

hoi hoi

ik ben nog niet zo lang bezig met photoshoppen en stel feedback op prijs

gr
Aphraell

m'n doggie
Afbeelding

Afbeelding

gezichtswissel
Afbeelding

out of bounds
Afbeelding

Aphraell

Re: paar van mijn werkjes..

Berichtdoor Walter op di aug 19, 2008 11:55

Een hondenfan zo te zien.

Bij eigen gemaakte designs is het vaak interessant om te weten wat je nu precies zelf gedaan hebt. Tegenwoordig kun je namelijk veel 'standaardwerken' op internet vinden, en met al die mogelijke effecten in photoshop is het soms lastig te onderscheiden wat er precies gedaan is.

Bij je tweede afbeelding vind ik het idee leuk, maar de uitwerking kan beter. Nu is het net alsof die hondjes er zo op geplakt zijn, ipv dat ze er echt in liggen. Probeer bijvoorbeeld eens met wat blenden de hondjes er natuurlijker in te krijgen (of misschien is bij die roos een andere foto van de hond of positie geschikter)

De derde ziet er goed uit, maar hier gaat het er juist om wat jij nu gedaan hebt.

De vierde vind ik heel leuk bedacht en goed uitgevoerd, schaduw klopt ook, netjes
Walter
Site Admin

Berichtdoor Mittch op di aug 19, 2008 21:21

Ziet er allemaal goed uit hoor, goed de technieken gebruikt en leuk hoe je werkt met de foto's van je hond! :)

Welke techniek gebruik je om voorwerpen uit te knippen? Bijv, Lasso/Pen etc.

Groeten,
Mittch
Afbeelding
Mittch

Berichtdoor Aphraell op wo aug 20, 2008 16:31

Het zijn mijn eigen hondjes :)

die met die 2 hondjes is echt selecteren , knippen en plakken geweest... (zijn 5 verschillende foto's) ... en dat blenden gaat me niet zo heel goed af nog... eigenlijk gaat het helemaal niet... maar goed...komt vast nog wel.
Dat was ook 1 van m'n eerste frutsels met photoshop (ben nu een maandje bezig)

bij de eerste heb ik eerst de bloem foto bewerkt ... idd met filters...vooral tiffen dfx ...zachter gemaakt, beetje waziger, daarna het hondje eroverheen geplakt en met een masker weg gehaald wat ik niet wilde zien....volgens mij gaat het blenden dan al iets beter

de derde is alleen een gezichtswissel...volgens mij was dit een plaatje van luis royo ...gezicht eroverheen plakken, opacity op 50% en dan maskeren... daarna de kleur aanpassen ..daar heb ik geloof ik wel 5 filters en aanpassingslagen voor nodig gehad :oops:

Is het trouwens mogelijk om bij die roos het randje zo te vervormen dat het pootje erop komt te staan?
eventueel met transform - warp? kun je dat toepassen op een selectie??

ga het ns proberen :)
Aphraell

Berichtdoor zonnebloem op vr aug 29, 2008 10:29

Beste Aphrael,
ik heb met bewondering naar jouw werkjes gekeken, errug leuk/mooi.
Vooral die out of bound van het hondje. Helaas is het mij nog steeds niet gelukt om zoiets voor elkaar te krijgen. :cry:
Is het misschien mogelijk dat je daar een uitleg (tut) over maakt? Ik zou je zeer erkentelijk zijn en ik weet zeker nog meer liefhebbers :roll:

Fijn weekend
"zonnebloem"
zonnebloem

Berichtdoor Gloomy op ma sep 15, 2008 22:58

ik vind die omlijsting een beetje jammer :(
de rest is zeker goed voor iemand die pas een maandje met photoshop werkt!
leuke ideeën ook

omlijsting kan je bijv. beter doen door middel van een photolijst uit een afbeelding van internet. of je maakt er 1 doormiddel van zelf kleuren etc.
maa met beveland emboss ziet het er erg goedkoop uit...
Gloomy

Berichtdoor rooobiin op wo sep 17, 2008 09:22

ziet er leuk uit,:)

snel wat aandachtspuntjes: het knippen, het blenden en de keuze van foto's

het knippen kan je heel goed doen met de pen tool
het blenden spreekt eigelijk voor zich. Een dropshadow kan meestal uitkomst bieden, bij het "echt-lijken" van een foto:P

de foto's,, en daarmee doel ik op de eerste, je hond ligt op een bloem, die vollledig geblurt is. dat is niet echt waarheidsgetrouw.

blijf oefenen, het ziet er goed uit:)
Afbeelding
rooobiin

Berichtdoor Aphraell op zo apr 12, 2009 09:26

zonnebloem schreef:Beste Aphrael,
ik heb met bewondering naar jouw werkjes gekeken, errug leuk/mooi.
Vooral die out of bound van het hondje. Helaas is het mij nog steeds niet gelukt om zoiets voor elkaar te krijgen. :cry:
Is het misschien mogelijk dat je daar een uitleg (tut) over maakt? Ik zou je zeer erkentelijk zijn en ik weet zeker nog meer liefhebbers :roll:

Fijn weekend
"zonnebloem"

Ik ben niet echt goed in het schrijven van tutorials... maar hier heb je er 2...
de eerste vond ik zelf vrij lastig..

http://www.vol.nl/viewtopic.php?t=2746

de tweede heb ik gebruikt voor m'n out of bounds gevalletje :)

http://members.lycos.nl/miravinc/out_of_bounds.htm
Aphraell

Berichtdoor GekkeWouter op zo apr 12, 2009 12:58

ik vind de out of bounds het beste, alleen jammer van de lijst. in het echt ziet een lijst om een afbeelding er nou eenmaal niet uit alsof de foto erover doorloopt. en het leuke van out of bounds is dat de hond uit de afbeelding komt. maar door de lijst zit ie weer in de afbeelding, ipv dat hij eruit komt. dus als je een out of bounds afbeelding maakt, doe dan de foto, zoals je hem hebt, en maak de achtergrond om de foto heen doorzichtig. t kan zijn dat je niet weet hoe je dat opslaat? dat had ik namelijk ook toen ik net begon. dan haal je de achtergrond eruit, en sla je hem op als .png. dan zie je gewoon de kleur van bijvoorbeeld het forum om je hond en foto heen. hij is trouwens wel heel goed uitgeknipt! heel goed gedaan. ik denk dat het wel mooier zou zijn als je de hand er ook uit had geknipt. zodat het puur om de hond draait, en er geen afleiding is.
GekkeWouter

Berichtdoor Aphraell op vr apr 17, 2009 17:44

GekkeWouter schreef:ik vind de out of bounds het beste, alleen jammer van de lijst. in het echt ziet een lijst om een afbeelding er nou eenmaal niet uit alsof de foto erover doorloopt. en het leuke van out of bounds is dat de hond uit de afbeelding komt. maar door de lijst zit ie weer in de afbeelding, ipv dat hij eruit komt. dus als je een out of bounds afbeelding maakt, doe dan de foto, zoals je hem hebt, en maak de achtergrond om de foto heen doorzichtig. t kan zijn dat je niet weet hoe je dat opslaat? dat had ik namelijk ook toen ik net begon. dan haal je de achtergrond eruit, en sla je hem op als .png. dan zie je gewoon de kleur van bijvoorbeeld het forum om je hond en foto heen. hij is trouwens wel heel goed uitgeknipt! heel goed gedaan. ik denk dat het wel mooier zou zijn als je de hand er ook uit had geknipt. zodat het puur om de hond draait, en er geen afleiding is.

je hebt ook helemaal gelijk.... ik was al helemaal van de lijstjes afgestapt
maar in het begin is dat natuurlijk harstikke leuk ..."kijk he..ik kan een lijstje maken" :lol:
Aphraell

Keer terug naar Algemeen Showroom + Feedback