PC kopen, maar welke?

Hier kun je even chatten, of andere berichten kwijt die niets in de andere subfora thuis horen

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Re: PC kopen, maar welke?

Berichtdoor skydevil op za aug 07, 2010 16:46

Ach ik zie wel als ik een LED scherm neem, want zoals al gezegd ze zijn wel behoorlijk prijzig.

Ik heb nu een nieuw probleem. Ik dacht er opeens aan dat er nog geen besturingssysteem op zit en ik heb gevraagd en ik moet het er apart bijkopen. Dit betekent dat ik ver over mijn budget ga. In het begin heb ik ook een aanbieding gehad (volgens mij de Mars P20), deze heeft Quadcore en heeft ook 4GB geheugen (die ook uitbreidbaar is naar 8 GB). Deze is toch ook goed genoeg voor mij? En van deze kan je toch ook gewoon de onderdelen vervangen?

Oohja, is het mogelijk om een besturingssysteem op twee computers te zetten? Dan kan ik namelijk de legale versie (windows 7) die op mijn laptop staat ook op het systeem zetten van de offerte.

skydevil

Berichtdoor Gloomy op za aug 07, 2010 17:20

de codes van windows worden gegenereerd dankzij hardware. of nouja. gekoppeld.
zodra je een keer online gaat met je computer heb je de code geregistreerd op de hardware in de computer

als je dan meer dan 3 hoofd onderdelen vervangt ( nieuwe processor, hardeschijf en geheugen ofso) dan wordt die code ongeldig en moet je bellen naar microsoft met het serie nummer van je laptop. dus nee. je kan niet 2 keer dezelfde software voor besturings systeem legaal gebruiken..
het kan wel illigaal maar daar ben ik zelf nooit zon fan van met windows...
Gloomy

Berichtdoor skydevil op zo aug 08, 2010 14:57

Oke, dus met oog op mijn budget kan ik beter dat systeem nemen met quadcore en 64bit besturingssysteem?
skydevil

Berichtdoor Gloomy op do aug 12, 2010 20:14

die link snap ik niet?

het gaat om directe type nummers

stel je voor je hebt in je PC met windows een quadcore 2.3 ghz intel zitten, en in je ander een andere intel van 2.3 ghz. maar het type nummer is anders ( nieuwere versie ofso). dan telt dat al als vervangen onderdeel.
Gloomy

Berichtdoor skydevil op zo aug 15, 2010 19:28

Sorry, laat maar. Ik zie net dat dat ene systeem er niet meer is, dus de link is ook niet meer goed :S

Ik moet nu weer even kijken wat ik doe, want die offerte is veel te duur.

P.S volgens mij praatten we langs elkaar heen. Ik heb het nu al over een ander nieuw systeem en volgens mij heb jij het nog steeds over de offerte en dat daar dan geen Windows op kan die ik ook op mijn laptop heb.
skydevil

Berichtdoor Gloomy op zo aug 15, 2010 19:39

jaaa zeg maar effe tussen welke offertes je twijfelt, das misschien wat handiger :D
Gloomy

Berichtdoor Gloomy op zo aug 15, 2010 19:39

jaaa zeg maar effe tussen welke offertes je twijfelt, das misschien wat handiger :D
Gloomy

Berichtdoor skydevil op ma aug 16, 2010 14:44

Als ik ze heb gevonden dan zal ik het er wel weer neerzetten. Op dit moment twijfel ik nergens tussen, want 1 offerte is gewoon te duur voor mij en de andere offerte (een vast systeem) die is opeens helemaal weg, dus die kan ik ook niet meer kiezen. Ik ga nu verder kijken en als ik weer wat gevonden heb dan zeg ik het wel. ;)
skydevil

Berichtdoor skydevil op di aug 17, 2010 18:40

Ik heb inmiddels weer een beetje gekeken op de site en ik ben nu twee pc's tegengekomen die aan mijn eisen voldoen. Op het eerste gezicht lijken ze precies hetzelfde, alleen een iets wat andere processor en een andere prijs.

1.
http://www.alternate.nl/html/product/PC-Systemen_Complete_Systemen_Desktop_met_besturingssysteem/ALTERNATE/Jupiter_P020/462539/?tn=BUILDERS&l1=PC-Systemen&l2=ALTERNATE

2.
http://www.alternate.nl/html/product/PC-Systemen_Complete_Systemen_Desktop_met_besturingssysteem/ALTERNATE/Mars_P030/462543/?tn=BUILDERS&l1=PC-Systemen&l2=ALTERNATE

Welke moet ik kiezen? De goedkoopste is uit te bereidden naar 16GB (RAM) en heeft een betere voeding, alleen de LEVEL 2 Cache (wat betekent dit eigenlijk?) is minder.
skydevil

Berichtdoor skydevil op za aug 28, 2010 17:43

Inmiddels heb ik een pc met beeldscherm gekocht. Ik heb het systeem bij een plaatselijke computer winkel gekocht, want dit was het goedkoopste en het makkelijkste. Hier de specificaties van het systeem:
    Quadcore 3.2 MHZ processor
    4GB Ram
    1 TB Hardeschijf
    420 W voeding
    Dvd spelertje
    Moederbord (met videocard onboard)

Dat was het wel zo'n beetje. Oohja het beeldscherm is een samsung full HD 22' inch scherm met 50.000:1. Ik kon ook een LG full-HD met led scherm nemen, maar ik houd meer van het merk Samsung :P.

Verder zit er windows 7 bij (64 bits) die ik nu aan het installeren ben :P

Maar iedereen (gloomy:P) bedankt voor je hulp ;)
skydevil

Berichtdoor GekkeWouter op za aug 28, 2010 19:53

Welk moederbord met onboard videokaart heb je? ben wel benieuwd :) In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop :D
GekkeWouter

Berichtdoor skydevil op ma aug 30, 2010 19:51

Dit moederbord zit erin: FOXCONN A74ML-K. Geen super moederbord, maar genoeg voor mij.

Nu we het toch over moederborden hebben. Ik moest zelf nog even de drivers en windows 7 (64 bits) installeren. Nou het installeren van het besturingssysteem ging redelijk, maar nu wil ik de drivers enzo installeren en dat lukt niet. Als ik de cd erin doe en gewoon de .exe start. dan krijg ik een soort van menu waar je twee kopjes hebt staan met: Drivers en Utilities. Alleen bij drivers staat er niks in de lijst en bij Utilities staat alleen adobe reader 8.0. Als ik dan gewoon op de cd browse via windows verkenner dan heb je allemaal mapjes met de drivers en dat soort dingen. Alleen als ik deze installeer dan doen ze het niet of er komt te staan dat ie niet met windows vista kan (wat raar is want ik heb windows 7). Weet iemand wat misschien het probleem is? Meestal downloade ik gewoon de drivers, alleen dit is ook niet mogelijk, want ik heb geen fatsoenlijk internet (ik kan alleen me mail checken en naar een paar sites gaan, waaronder deze).
skydevil

Berichtdoor GekkeWouter op di aug 31, 2010 11:39

skydevil schreef:Dit moederbord zit erin: FOXCONN A74ML-K. Geen super moederbord, maar genoeg voor mij.

Maar wel met 5.1 audio out :)

skydevil schreef:Nu we het toch over moederborden hebben. Ik moest zelf nog even de drivers en windows 7 (64 bits) installeren. Nou het installeren van het besturingssysteem ging redelijk, maar nu wil ik de drivers enzo installeren en dat lukt niet. Als ik de cd erin doe en gewoon de .exe start. dan krijg ik een soort van menu waar je twee kopjes hebt staan met: Drivers en Utilities. Alleen bij drivers staat er niks in de lijst en bij Utilities staat alleen adobe reader 8.0. Als ik dan gewoon op de cd browse via windows verkenner dan heb je allemaal mapjes met de drivers en dat soort dingen. Alleen als ik deze installeer dan doen ze het niet of er komt te staan dat ie niet met windows vista kan (wat raar is want ik heb windows 7). Weet iemand wat misschien het probleem is? Meestal downloade ik gewoon de drivers, alleen dit is ook niet mogelijk, want ik heb geen fatsoenlijk internet (ik kan alleen me mail checken en naar een paar sites gaan, waaronder deze).

Hoe komt het precies dat je maar beperkt kunt internetten dan?
GekkeWouter

Berichtdoor skydevil op di aug 31, 2010 20:13

Inderdaad, er zit 5.1 of zelfs 7.1 audio in en dat was ook precies wat ik nodig heb voor me 5.1 speakers.

We hebben geen fatsoenlijk internet omdat we net verhuist zijn. We wachten nu van kpn al 2 maanden op internet en tv. Aangezien de monteur jou moet bellen kan je er niks aan doen. Het kon wel dat we goed internet hadden, maar dan moesten een speciaal router kopen voor 2 maanden, aangezien we iets speciaals hebben nu (een test van een of ander iets waardoor alles (dus internet, tv, telefoon) door 1 kabel gaat). Maar als het goed is krijgen we deze week goed internet. Nu moet ik het nog doen met een storende digitenne en met een dongel die niet al te snel is en waar een limit op zit.
skydevil

Berichtdoor Gloomy op wo sep 01, 2010 21:57

weet je zeker dat die drivers geschikt zijn voor windows 7 64 bit?
zo nee, weet je wel welke kaart erin zit? want dan kan je namelijk gewoon de goede netwerk driver vinden.

die staat trouwens meestal ook op de site van de maker ( acer.nl bijv)
Gloomy

VorigeVolgende

Keer terug naar Offtopic / Lobby