Photomanipulatie #01

Hierin vind je allerlei photoshop gerelateerde activiteiten, zoals kleine wedstrijdjes, opdrachten etc. Laat ook weten wat jij graag zou willen doen / zien!

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Photomanipulatie #01

Berichtdoor Mittch op di maart 10, 2009 15:58

Afbeelding
(Let nog even niet op deze competitie-header, deze wordt met de tijd uitgebreid met alle deelnemers-beelden :)

Hallo allemaal,

Als deze activiteit nieuw voor je is lees dan eerst even de basisuitleg door: algemene-info-activiteiten-t820.html

Photomanipulatie:
Maak een leuk beeld met bestaande beelden, je kan dit subtiel doen met weinig beelden te werken, of heel druk en proberen één beeld te maken bestaand uit heel veel losse beelden. Kijk even bij: Finale Najaarstoernooi

Omdat dit de eerste activiteit is zullen de regels mild zijn.
Wel zijn er richtlijnen waar jullie je aan moeten houden, zo kan er wel gezien worden of je ontwikkeling doorgaat en kan er worden vergeleken met andere leden.

Regels:
Afbeelding
- Er staat een mapje met beelden op de server (download de map hier )
- Deze beelden mag je gebruiken, maar bij de beelden met een naam erachter moet de naam vermeld worden wanneer deze gebruikt worden en publiekelijk getoond worden. Omdat ik de namen hier vermeld mag je het van mij wel zonder vermelding hier binnen het onderwerp posten. Het zijn dus wel stock-foto's (http://www.sxc.hu), maar met een credit-voorwaarde. (De foto's met alleen een nummer mag je gewoon gebruiken en tonen waar je wilt)
- Foto's met naam:
• Aircraft from German airforces 2_By_Hisks
• Blue lake 2_by_magdaboys
• Boats_at_rest_by_Bensonpupp
• Old house_by_enimal
• On the hill_by_jwarletta

(Dus als je deze gebruikt en je wilt het werk op bijv. je portfolio-website plaatsen, vermeld dan wel de maker die ik genoemd hebt!)
Zo een hele uitleg, maar dit zal ik volgende keer in een apart onderwerp hebben geschreven :wink:

- Je mag alle beelden gebruiken, en mag deze ook vaker laten terugkomen.
- Je mag maximaal 2 eigen beelden toevoegen, en let hier wel op, dat je eigen beelden niet het volledige beeld in beslag nemen, anders wordt het moeilijk om te kijken wat je met onze beelden hebt gedaan.
- Er mag gebruik gemaakt worden van brushes en effecten, maar als een brush erg foto-realistisch is, kan deze worden meegeteld als beeld. (van de 2 eigen)
- Dus maak er wat leuks van, en daag jezelf uit door zoveel mogelijk beelden te verwerken tot één kunstwerk!
- Voor deze activiteit krijgen jullie 2 1/2 week de tijd, dus de deadline is 27 maart 23:59u.

Als er korte vragen zijn mogen deze hier geplaatst worden, houd echter wel de grotere discussies in het discussie onderwerp:
activiteiten-discussie-t797.html

Succes!
Excuses als het nog vaag overkomt, zal hier aan werken aankomende activiteiten ;)

Afbeelding
Mittch

Re: Photomanipulatie #01

Berichtdoor Mittch op vr maart 13, 2009 10:00

Weinig interesse ?! :P
Afbeelding
Mittch

Berichtdoor Gloomy op vr maart 13, 2009 17:57

ja heb toetsweek dus ben beetje druk :P einde van deze week begin ik wel :D
Gloomy

Berichtdoor skydevil op vr maart 13, 2009 19:34

ik zou ook wel willen, maar gvd nog steeds computer kapot en iemand die alles voor de pc voor mij doet, die kan ik niet meer bereiken, dus kan nog wel langer duren :S

btw: ik ben ook nog maar een beginner, dus had er ook niet al teveel van verwacht:P
skydevil

Berichtdoor Gloomy op vr maart 13, 2009 23:20

hehe wat is er met je pc dan?
ik ben de nerd van men klas zowat... misschien kan ik helpen?
any errors? enige symptonen? wat gebeurt er?
Gloomy

Berichtdoor Mittch op za maart 14, 2009 00:16

Jongens, maar hier even een apart onderwerp van en houd elkaar hier van op de hoogte ;)
Bedankt
Afbeelding
Mittch

Berichtdoor helma op za maart 14, 2009 07:23

Hallo allemaal,
Ik heb mijn inzending al klaar en wil graag weer het spits afbijten :D
Ik heb 9 afbeeldingen gebruikt. Nl: De bergen-Het bergdorpje-de trap-het standbeeld-de man in het water-het oude huis-vogel 1-vogel 2-de bootjes.
Ik heb 1 brushe gebruikt (Sterren),en zelf wat dingen erin aangebracht met het penseel zoals de lichtjes in de huisjes, de licht bundel in de hand van het standbeeld en de kroontjes van de vogels. Als textuur heb ik een nieuwe laag aangemaakt met het filter render-Clouds. O ja en ik heb nog de grot gemaakt door een deeltje van de bergtop te kopieeren en omgedraaid te plakken.( Net een griezelig gezicht)
Groetjes Helma

Afbeelding
helma

Berichtdoor Mittch op za maart 14, 2009 12:04

Hartstikke goed Helma! :) Waren wel beelden waar je wat mee kon toch? Dat gevoel had ik wel toen ik ze bij elkaar zocht :)
Nou hopelijk zien we er nog een aantal verschijnen! Het is natuurlijk niet verplicht maar wel een leuke oefening.

Groetjes
Afbeelding
Mittch

Berichtdoor skydevil op za maart 14, 2009 17:30

Gloomy schreef:hehe wat is er met je pc dan?
ik ben de nerd van men klas zowat... misschien kan ik helpen?
any errors? enige symptonen? wat gebeurt er?

Nou hij wil helemaal niet meer aan, het lijkt dus als er geen stroom meer door heen gaat. Ik heb er al een andere voeding ingezet en toen starte ie 10 sec. op, maar ging daarna ook direct weer uit. Ik denk gewoon dat ie helemaal kapot is, maarja ik heb een vader en die wil het precies weten, dus moet ik wachten :S

Een andere ding wat het kon zijn, was de aan en uit knop, maar omdat ie het even weer heeft gedaan is het dat ook niet.

EDIT: wat een super mooi manupulatie van helma ;)
skydevil

Berichtdoor Gloomy op zo maart 15, 2009 10:00

@skydevil:
laatst een stroomdip of iets gehad in je huis? als hij niet op een beveiligde stekker zat kan gewoon 1 van je stukken hardware een goeie klap hebben gehad.

@ helma.
ziet er erg goed uit :D
Gloomy

Berichtdoor Walter op ma maart 16, 2009 23:36

Een detail, maar leuk dat je de foto compilatie zo weergeeft Mittch :)
Ziet er mooi uit Helma! leuk ook met die lichtstraal vanaf dat beeld.

Mittch, iss het overigens niet beter om het iets langer dan 1,5 week te maken? Ik denk dat dit wat kort is. Met een iets langere periode voorkomen we hopelijk dingen als examens/vakanties etc. Ik heb zelf ook tentamens nu.
Walter
Site Admin

Berichtdoor Mittch op di maart 17, 2009 22:58

2 1/2 week goed? Dan komt het uit op 27 maart. En je hebt gelijk, is best kort dag. Als het nog langer moet, moet je dat even melden, het is natuurlijk de eerste x dus nog even alles bijscherpen.

Groetjes
Afbeelding
Mittch

Berichtdoor Xaevo op vr mei 08, 2009 15:04

mag ik ook?
Afbeelding
Afbeelding
Xaevo

Berichtdoor Gloomy op vr mei 08, 2009 15:25

tuurlijk :D