photoshop en AutoCAD

Je kunt jezelf hier voorstellen aan alle anderen op Photoshop-Tutorials.nl

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

photoshop en AutoCAD

Berichtdoor Laura op za aug 15, 2009 08:33

Hallo Allen,

Ik ben Laura en ben een verschrikkelijke AutoCAD fan. Tot ik een nieuwe baan kreeg, waarin AutoCAD een iets mindere belangrijke rol kreeg en ik aan het photoshoppen moest. En nu heb ik er dus een nieuwe liefde bij! Ik probeer nu mijn handigheidjes in AutoCAD te combineren met Photoshop en dat is nog best lastig. Van sommige dingen zou ik willen dat ze in Photoshop konden en van sommige dus weer in autoCAD. Het mooie van AutoCAD is de mogelijkheid om middels het toetsenbord de commando's te activeren. In Photoshop kan dat ook wel, maar je moet toch heel veel via de menustructuur of knoppenbalken doen. Ongetwijfeld dat er mogelijkheden zijn om zelf sneltoetsen en knoppen te maken, maar zover ben ik nog niet. Ach dat komt allemaal vanzelf wel. Eerst maar de basics onder de knie........
Ik gebruik Photoshop Elements 7.

Groet, Laura

Laura

Re: photoshop en AutoCAD

Berichtdoor GekkeWouter op za aug 15, 2009 12:49

Welkom Laura! van AutoCAD heb ik geen verstand, maar als je er met photoshop niet uit komt, helpen we je graag :)
GekkeWouter

Berichtdoor Gloomy op za aug 15, 2009 16:10

idd :) autocad is 3d ontwikkeling toch? want met dat betreft zit ik alleen nog maar aan de cinema 4D en de 3DS max. en daar heb ik zelfs de ballen verstand van :P
weet hoe je polygons moet toevoegen en vakken kan trekken :P maar thats about it xD

de meeste hier gebruiken trouwens photoshop CS of hoger :)
photoshop elements is namelijk meer gebruikt voor fotografie dan voor bewerking of maken van nieuwe afbeeldingen ( CS of hoger hebben de zelfde functies maar dan nog meer xD)
Gloomy

Berichtdoor Laura op za aug 15, 2009 19:25

AutoCAD is meer voor het technische tekenen en minder voor het mooie plaatje. Al kan je met AutoCAD ook wel een heleboel mooie dingen maken :!:
Andere programma's zijn voor echte presentatieplaatjes net effe wat geschikter dan AutoCAD. 3D in AutoCAD kan wel, maar dan is 3D Studio Max toch wel heel veel beter. Dat wordt dan wel weer een volgend project. Eerst PhotoShop......

CS hebben we niet op het werk. Voorlopig voldoet Elements prima. En als Elements de uitgeklede versie is, dan kunnen de meeste vragen die ik heb hier toch beantwoord worden? :D

Laura
Laura

Keer terug naar Introductie