Problemen met saven

*** Vragen over Photoshop, zie forum beneden! ***
Heb je vragen, klachten en/of suggesties over de website of het forum van Photoshop-Tutorials, dan kan je hier terecht.

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Problemen met saven

Berichtdoor bertbert op ma jul 26, 2010 16:04

Beste,

Ik ben nieuw op het forum en kom onmiddellijk om raad vragen. Hopelijk heeft er iemand een oplossing voor mijn probleem. Ik zal in de toekomst misschien andere problemen op dit forum kunnen verhelpen. Wie weet.

Ik moet enkele *.tiff bestanden afwerken en deze saven als *.jpg. Het is belangrijk dat deze bestanden dezelfde naam behouden. Het gaat over meer dan 500 bestanden dus manueel is dit niet te doen. Origineel hebben de tiff bestanden deze structuur: D04.C60.6.00001.tiff
Als ik dit bestand "save as" jpeg dan vallen de laatste tekens weg ( 00001 ). Het heeft iets te maken met die laatste punt. Maar ik mag de bestandsnamen niet wijzigen, het is belangrijk dat ze helemaal dezelfde naam hebben. Hopelijk kan iemand me helpen.

Mvg,

Bert

bertbert

Re: Problemen met saven

Berichtdoor Gloomy op ma aug 02, 2010 17:26

okey das flink balen. komen die foto's zo bij jou aangeleverd? zo ja. dan zou ik ze serieus vragen die puntjes te vervangen door _'tjes. underscores dus.
punten even namelijk aan dat er een extensie achteraan komt ( bestandstype dus).

nouja iig. bij photoshop kan je natuurlijk een batch aamaken.

daar gooi je elke foto's in de batc ( dus de map waar ze allemaal in staan). en dan kan je daaronder in een soort "schakel schema" kiezen hoe de nieuwe naam opgebouwd wordt. Dit kan je dan ook gewoon doen met do4_c60_6_ als zeg maar "eerste naam" en vervolgens in het volgende vakje zeggen dat je er een 5 nummerig digit achter wilt hebben. dan krijg je dus bijv. 00001 voor de eerste en dan 00488 voor foto 488 :)
Gloomy

Keer terug naar Vragen, Klachten & Suggesties (*** Hier ALLEEN over website en forum; Photoshop - zie beneden!)