Product uitsnijden

Stel hier je vragen i.v.m Photoshop cs, cs 2, cs 3, cs 4, etc.

Help elkaar met het beantwoorden van vragen, dan heeft iedereen snel antwoord.

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Product uitsnijden

Berichtdoor nkamp op wo nov 30, 2011 18:25

Hallo,

Ik ben vrij nieuw met photoshop kan ik wel zeggen. Het werken met Layers, adjustment layers ed. lukt mij wel. Ik ben niet zo'n 'grootte' fotograaf vind ik zelf want als ik aan die curves zit te trekken denk ik "wat/wanneer is het nu goed?".
Ik heb de afgelopen zomer ook een cursus gevolgd bij Pepijn Goorden, ik kreeg de indruk dat die er behoorlijk handig mee was. Dus dat is een beetje mijn niveau.
Ik wil er wel graag meer van weten.

Goed. Ik heb de afgelopen zaterdag voor mijn broer zijn webwinkel producten gefotografeerd met foto cube en diffuus licht. Nu heb ik ze erop staan. Maar nu moeten ze bewerkt worden recht gezet worden en ... uitgesneden.

Bewerken gaat nog, rechtzetten met de ruller ook nog, maar mooi strak uitsnijden? Ik heb wat hier staat http://www.photofacts.nl/fotografie/rubriek/tutorials/productfoto_op_een_echt_witte_achtergrond_plaatsen.asp beschreven gevolgd.
Dat gaat redelijk maar mijn batterijtje is aan de randen niet mooi egaal geel. en boven op zit dat zilver kleurig plus metalen "knopje" met rondingen. Hoe snij je daar mooi strak omheen? Met de pentool of zijn er betere technieken?

Bestaat er tutorial over product fotografie incl. bewerken?

nkamp

Re: Product uitsnijden

Berichtdoor Gloomy op wo nov 30, 2011 18:29

heb je een voorbeeldje van wat je poging en het product dat je uit wilt knippen?
Gloomy

Berichtdoor nkamp op wo nov 30, 2011 21:21

Ja dat heb ik. Ik heb ze even hier neer gezet.

http://tmpfotos.nicovandekamp.nl/_DSF6356.JPG

http://tmpfotos.nicovandekamp.nl/_DSF6361.JPG

En als ik ze netjes heb uitgesneden, wil ik er ook nog reflectie in althans zo noem je dit geloof ik, maar ik vraag misschien nu wel erg veel.
nkamp

Berichtdoor Gloomy op wo nov 30, 2011 22:37

okey nou ik zal effe kort vertellen wat dus dat probleem kan veroorzaken, het zijn 2 dingen:

nummer 1
er wordt in die tutorial gezegt dat je een cruves layer moet maken en dat je vervolgens met een grote zwarte softbrush over je artikel heen moet gaan
Dat vormt het probleem: die kleur geel is nogal licht, wat er voor zorgt dat het volgens die curves layer afgerond moet worden naar wit.
Als je een iets minder grote softbrush pakt en dichter langs de lijntjes gaat krijg je waarschijnlijk een beter resultaat.

nummer 2
dat batterijtje is gecoat, net als dat een auto een coat heeft. Dit veroorzaakt hoog glans. ofterwijl reflectie.
Sinds er met diffuus licht op dit batterijtje geschenen wordt zie je geen "reflectie punt" maar zorgt het voor verloop naar lichtere kleur in plaats van donkere kleur rond de rand van het batterijtje.
Normaal als een object 3D is, en je hebt een voor aanzicht, worden de punten die verderweg liggen donkerder of grauwer. In dit geval ( vanwege de cauting) wordt hij dus lichter
wat er voor zorgt dat de kleur dichter bij de achtergrond ( die ook wit is) komt te staan. Dit kan je oplossen door gewoon handmatig de rest eroverheen te tekenen ( iets waar ik zelf vaak gretig gebruik van maak)

PS de randjes zijn sowieso wat wazig want de foto is niet geheel scherm ( kijk maar naar de letters op het batterijtje zelf)

voor het echt uitsnijden met een heldere achtergrond zou ik inderdaad de pen tool gebruiken. Dit omdat er veel strakke lijnen in zitten. Dat is makkelijk te knippen met een
pen tool. Eventueel kan je deze techniek combineren met een knip masker ( in plaats van convert to selection --> delete drukken, maak je een knip masker en vul je de selectie met zwart
zodat je eventueel later nog foutjes kan corrigeren).

Hopelijk heeft dit je vraag beantwoord, groetjes
Gloomy

Keer terug naar Photoshop - Support