Promoot Photoshop-Tutorials.nl

*** Vragen over Photoshop, zie forum beneden! ***
Heb je vragen, klachten en/of suggesties over de website of het forum van Photoshop-Tutorials, dan kan je hier terecht.

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Promoot Photoshop-Tutorials.nl

Berichtdoor Junkeyz op di jan 27, 2009 14:29

Drop hier al je suggesties over hoe je dit forum het best kan promoten!
Het forum loopt niet zo gladjes naar mijn idee, en members blijven niet echt hangen. Daarnaast is er vrijwel nooit iemand online.

Daar is makkelijk verandering in te brengen naar mijn idee.

----------

De lay-out is naar mijn mening een beetje aan de onduidelijke kant.

Via hyves kan je als het goed gaat, nog best wat mensen aantrekken wat betreft dit forum.

Er zijn niet veel soorten forums op dit gebied, en daar zou je van kunnen profiteren.

Je kan met andere sites/forums banners uitwisselen, zodat je elkaar promoot.

----------

Kortom, drop hier je suggesties. :)

Dit werdt in een topic besproken, waar het dus offtopic afliep. Vandaar dit nieuwe topic.

Afbeelding
PS3 gamers joinen natuurlijk DIT forum
Junkeyz

Re: Promoot Photoshop-Tutorials.nl

Berichtdoor Gloomy op di jan 27, 2009 14:39

Er zijn niet veel soorten forums op dit gebied, en daar zou je van kunnen profiteren.
*hoest zeer hard*

sorry maar eeuhmmm zoek is op google photoshop forum.
Resultaten 1 - 10 van circa 10.700.000 voor photoshop forum

ik geef toe dit zijn niet allemaal forums. maar ik ben zelf actief geweestop meer dan 60 forums.
waarvan 10 nederlands of belgisch. en er zijn er no VEEEL meer.

banner exchange enz. zou je kunnen doen. maar sinds het je pagerank omlaag kan halen en dit forum vrij hoog in google staat... ik weet niet. misschien?
daarnaast vinden veel mensen banners irritant ( waaronder ikzelf) dus dan zou ik eerder voor text links gaan
Gloomy

Berichtdoor GekkeWouter op di jan 27, 2009 14:57

is er al een hyve/groep op hyves, voor dit forum?
GekkeWouter

Berichtdoor Mittch op di jan 27, 2009 18:13

Er zijn wel meer fora bekend wat betreft Photoshop (NL), maar we staan wel boven aan in de lijst (Google): http://www.google.com/search?hl=nl&safe ... lr=lang_nl

Dus als ze dan komen, moeten we ze ook geboeid houden.
Afbeelding
Mittch

Berichtdoor Dave op za jan 31, 2009 21:28

zo houden zou ik zeggen.De members die hier op zitten,komen ook veel voor uitleg te vragen als ze iets niet weten. ze zijn niet verplicht van hélé dagen ,hun tijd hier op uit te brengen.eenmaal ze weer vast zitten,komen ze weer af. en zekers als ze weten dan ze hier aan hulp kunnen geraken.

banners.: die kunnen idd heel irritant zijn.

google.deze site staat idd aan de top. heb zelf ook al vaak meer photoshop forums proberen zoeken en kom vaak dit forum/website weer tegen.

mss een andere layout proberen voor het forum?
photoshop , illustrator
Dave

Berichtdoor Junkeyz op wo feb 04, 2009 10:12

Is er eigenlijk een soort van hoofdforum van Adobe, wat betreft Photoshop? Als daar nou een NL hoofdforum van zou zijn, zou je daar met de crew kunnen joinen en deze site promoten. :?:

Daarnaast is het misschien ook een idee om wat mensen ps3life te joinen. Daar help je ons n btje mee, en daar wandelen ook nog eens genoeg photoshoppers rond die lekker actief op fora bezig zijn die je hierheen zou kunnen lokken.
Afbeelding
Junkeyz

Berichtdoor Gloomy op wo feb 04, 2009 12:04

grooste concurrent is denk ik starlightweb
een nederlands forum over vooral signatures en designs met andere programmas daarnaast.

Het is voor mensen van mijn leeftijd veel aantrekkelijker daar heen te gaan vanwege grote aanbod van renders, goeie tutorials enz.
Terwijl je hier meer de fotomanipulatie in gaat.

daarnaast... het is hier meer een site met tutorials en daarnaast een forum voor vragen inplaats van een forum met tutorials.
en de layout van de website is niet zo spetterend voor een GFX site
Gloomy

Berichtdoor Walter op di feb 10, 2009 15:17

Ik heb er voor gezorgd dat deze website en het forum goed scoren in Google, en dat is gelukt. Daarnaast komt het natuurlijk aan op verdere promotie zoals mond op mond reclame, hyves, etc, maarja, we hebben het allemaal erg druk :)

Het is voor mensen van mijn leeftijd veel aantrekkelijker daar heen te gaan vanwege grote aanbod van renders, goeie tutorials enz.
Terwijl je hier meer de fotomanipulatie in gaat.

daarnaast... het is hier meer een site met tutorials en daarnaast een forum voor vragen inplaats van een forum met tutorials.
en de layout van de website is niet zo spetterend voor een GFX site

De website was in principe bedoeld voor een goed overzicht van alle tutorials, duidelijk uitgelegde en beschreven tutorials. Het forum kwam erbij voor support voornamelijk, daarnaast toernooien, offtopic chat en showrooms.

Vind je de layout van de website ook niet goed? Ik ben het met je eens dat het forum vrij standaard is (php standaard template :P), maar het veranderen van dit is lastiger dan je denkt. Ik wil dit best doen, maar je moet een goed functionerende phpbb template hebben met alle buttons, icons etc.
Walter
Site Admin

Berichtdoor Gloomy op di feb 10, 2009 15:44

ik heb het zelf is geprobeert. nieuwe template maken voor phpbb.
en na wat studeren en veel moeite is het wel gelukt..
na veel studeren en moeite idd XD

ik vind de style van de website erg web 2.0
het is duidelijk en erg "less is more"
Maar het jammere vind ik dat het forum erg verstopt is.
Wat een website als dit veel tutorials en goede support kan geven is een goede web activiteit van leden van het forum en regelmatige bezoekers.
Anders kan je soms wel weken wachten op je antwoord.

Ik zelf zou bij een website over dingen als dit wel voor web 2.0 gaan maar wel iets meer style elementen erin.

van die tutorials is zeker gelukt. en ook de duidelijke uitleg erbij. Maarja mensen bezoeken een website alleen als er regelmatig nieuwe content komt. En dat is bij de homepage hier niet echt het geval in mijn ogen.
Gloomy

Berichtdoor Walter op di feb 10, 2009 16:08

Klopt, lastig om zon layout te maken.
Zoals het nu is mogen er inderdaad wel wat meer style elementen in, mee eens.

Het forum verstopt? Er is een link in het hoofdmenu en een mededeling op de homepagina en een link aan de rechterkant?
Het forum is inderdaad niet al te actief, maar vragen dus de support, worden hier snel beantwoord vind ik. Daar heb ik in het begin zelf aan meegeholpen. Alleen de laatste tijd heb ik het erg druk, maar zijn er nog een hoop anderen zoals jij die daar actief zijn :)

Het aantal nieuwe tuts is inderdaad niet veel meer, mocht jij, en anderen het leuk vinden om nieuwe tutorials te schrijven voor de site, pm dan even :)
Walter
Site Admin

Berichtdoor Junkeyz op do feb 12, 2009 11:30

Ik heb wel wat tuts voor het maken van signatures, waaronder een met een vid erin. Wil hem best een keer bewerken zodat ie de site op kan. Wat voor "format" moeten de tuts zijn om ze online te knallen? Gewoon tekst en foto's? Let me know!
Afbeelding
Junkeyz

Berichtdoor GekkeWouter op do feb 12, 2009 12:18

Junkeyz schreef:Ik heb wel wat tuts voor het maken van signatures, waaronder een met een vid erin. Wil hem best een keer bewerken zodat ie de site op kan. Wat voor "format" moeten de tuts zijn om ze online te knallen? Gewoon tekst en foto's? Let me know!

denk et wel ja, zoiets als dit.
(gewoon voorbeeld niet mijn tut ofso)
GekkeWouter

Berichtdoor Junkeyz op do feb 12, 2009 14:14

Ja ik heb hem wel als afbeelding, zoals je voorbeeld. Maar is het niet de bedoeling dat hij gewoon als tekst + losse afbeeldingen wordt gepost? Zoals de huidige tuts.
Afbeelding
Junkeyz

Berichtdoor Walter op za feb 14, 2009 18:07

De tuts moeten inderdaad tekst en foto's zijn, niet van die één afbeelding tutorials. Hier zijn meerdere redenen voor.
Kun je me anders via pm je msn even sturen, dan kan ik je het e.e.a uitleggen via msn, dat is denk ik handiger.
Walter
Site Admin

Berichtdoor LILsmoke op za apr 11, 2009 13:57

Ik denk dat het forum op de website zelf niet genoeg onder de aandacht gebracht wordt, dus denk dat je met een beetje extra aandacht op de website al een heel eind komt gezien de 600 unieke bezoekers op de website zelf per dag. En, je zou kunnen promoten op dutchleader.nl dit is een promotie website waar veel designers rond hangen heb daar al eerder gezien dat de script community wel bekend is maar dat ze nooit eerder van een echt goed design forum hebben gehoord. En, als laatste denk ik dat de crew zelf ook meer actief moet zijn, een goed lopende website begint bij de crew. Meschien is het een idee om nu een grote battle te starten en op die manier het forum extra te promoten.

Greetzzz 8)
Afbeelding
LILsmoke

Volgende

Keer terug naar Vragen, Klachten & Suggesties (*** Hier ALLEEN over website en forum; Photoshop - zie beneden!)