In de eerste ronde kunnen jullie kiezen voor een signature of een header.
De ronde loopt van 29 september tot en met 5 oktober 15.00. Er gaan 10 deelnemers door naar de volgende ronde.
Voor signatures:
- geen animaties (dus bewegende beelden)
- vermeld erbij (bij voorkeur door erbij te posten) welke stocks/sprites etc je gebruikt hebt van internet EN de belangrijkste effecten/filters etc die JIJ toegepast hebt. Het gaat uiteindelijk om een mooi design, maar wel wat jij ervan gemaakt hebt.
- moet minstens 2 verschillende afbeeldingen bevatten
- thema is gaming
- formaat: mag niet groter dan 400 x 150, kleiner mag wel
- Tips en informatie zijn te vinden op dit forum, o.a bij de vorige toernooien en het tip topic voor signatures
Voor headers:
- geen animaties (dus bewegende beelden)
- vermeld erbij (bij voorkeur door ze erbij te posten) welke stocks of afbeeldingen etc je gebruikt hebt van andere bronnen, EN de belangrijkste effecten/filters etc die JIJ toegepast hebt. Het gaat uiteindelijk om een mooi design, maar wel wat jij ervan gemaakt hebt.
- thema is een header voor een vakantie site (zon/strand/palmboom/zee, geen wintersport oid). We gebruiken hier (fictief dus, want bestaat al) de website url zonvakanties.nl. Dit fictieve bedrijf verkoopt vakanties naar vele landen, zoals Turkije, Spanje, Mallorca, Egypte, etc. Aanbod zijn vakantie villa's, strandhuizen, campingplaatsen, hotel kamers, appartementen.
- moet minstens 2 verschillende afbeeldingen bevatten
- formaat 950 x 200 (geen uitzonderingen)
- belangrijk is dat je header er dus verzorgd en uiteraard zo professioneel mogelijk uitziet! Een header komt bovenaan je website, en moet een goede uitstraling geven. Bezoekers moeten een goede indruk en gevoel krijgen, zo van daar wil ik meer informatie over / hier wil ik boeken / daar wil ik me voor inschrijven / daar wil ik wel heen op vakantie / etc.
- Tips en informatie zijn te vinden op dit forum, o.a bij de vorige toernooien (het idee, de uitstraling van een banner zoals in een vorig toernooi, komt redelijk overeen met een header)
Een voorbeeld van een foute header: wat de eigenaren van zonvakantie.nl gebruiken.
Fout: o.a te saai, brengt geen vakantiegevoel naar boven, simpele lucht ipv vakantie afbeelding erin verwerkt.
Hoe het dan wel moet: dat mag je zelf bedenken
Update mbt indruk/gevoel van wat een header uit moet stralen. Toevallig kwam ik vandaag in ons eigen forum, gemaakt door Mittch, dit tegen: random-portfolio-schets-t457.html
Dat is precies waarmee je dus een header kunt maken, die wat uitstraalt, en geen standaard header is
Extra opmerking: geen toezeggingen, maar wellicht heb ik, Walter, interesse in een van de headers. Daar komen we onderling dan wel uit.
Wees origineel, en verras ons! Lever je design op tijd in, door het hieronder te posten. Hieronder dus alleen de designs. Vragen en discussies met elkaar kan in het dit vraagtopic
Succes Allemaal!
Photoshop-Tutorials.nl Team

(dat kleine poppetje(link) op de achtergrond waar de andere naar kijkt)