Allereerst vind ik dat jullie beiden iets leuks hebben bedacht. Beiden aan de opdracht gehouden. Beiden ook één manipulatie zie ik (poezenhoofd, en mensenhoofd).
Verder nog even de criteria waarop we zouden beoordelen:
- Gebruikte technieken (lastig, maar toch)
- Originaliteit
- Creativiteit- Gehouden aan opdracht en regels
Ik vind dus ook dat Lovol's tekst rechtsonderin meer als persoonlijke handtekening dient, en ik die dus NIET meeneem in de beoordeling. Dit is ten eerste erg subjectief, en los van de opdracht.
LovolHet idee is leuk, maar ik vind dat je iets meer had kunnen manipuleren. Het zijn wel 2 lastige objecten, maar bijvoorbeeld de blending van die 2, hals van poes in nek van vlinder, hadden naar mijn mening beter gekund.
Kijk bijvoorbeeld eens hoe deze in elkaar geblend zijn
Nou heb jij wel een 'pluizige' en lastigere overgang, maar toch. Zoiets had ik dan meer verwacht bij 2 dieren.
Ik weet niet of je het zelf gedaan hebt (omdat er al achtergrond stond) maar het is een vaak gebruikte fototruuc, om de achtegrond wat vager te maken, zodat het echte onderwerp meer naar voren komt. Dat is goed gedaan.
Verder had je met de rest van de foto ook iets meer mogen doen (creativiteit, niet alleen originaliteit).
ShiftsixOok jij hebt 1 manipulatie gedaan. Ik vind deze heel goed (netter) gelukt. Mooi afgewerkt. Het is wel zo dat als ik het goed bekijk, jouw object ook makkelijker te bewerken is vanwege de scherpere randen met shirt-nek-hoofd. In ieder geval ook leuk bedacht. Jij hebt er gelijk nog wat meer versiersels bij gedaan, zodat het geheel een wat mooiere look heeft.
Dus, lovol had een moeilijkere overgang, maar misschien had je dan een andere moeten kiezen. Ook al is dit een uitdaging. En ik vind dus dat je het mooier had kunnen afwerken en blenden.
Ik vind dus dat Shiftsix het toch wat beter gedaan heeft.
Dat betekent dat samen met de commentaren van Rik en Michael, Shiftsix dus de 1e plaats gewonnen heeft, en Lovol een goede tweede plek. Beiden gefeliciteerd met jullie goede designs, van het hele toernooi!
Ik zal jullie beiden via pm meer info sturen mbt de prijzen die je gewonnen hebt