Ruud

Je kunt jezelf hier voorstellen aan alle anderen op Photoshop-Tutorials.nl

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Ruud

Berichtdoor Ruud op di maart 09, 2010 13:21

Hallo,
Ik ben Ruud, 20 jaar. Heb me hier aangemeld om meer ervaring op te doen met Photoshop en mijn kennis hiervan uit te breiden en te delen. Ik gebruik Photoshop elke dag thuis voor mijn website, maar met enige regelmaat ook op mijn werk voor het bewerken van foto's (impressiefoto's maken).

Begonnen met CS2, lange tijd CS3 gebruikt en sinds kort CS4 aan het gebruiken. Gehele website layout in Photoshop gemaakt en zoals weinige denk ik doen, heel de website zelf maken: design + coderen. Nu zullen sommige wel afvragen waar mn website over gaat: luchtvaart. Zelf doe ik aan vliegtuigspotten (zowel in Nederland als buiteland) en maak dus foto's van vliegtuigen. Bewerk mijn foto's lichtjes (kleuren iets intenser maken, iets verscherpen, meer niet). Voor mij geldt: je kan een foto maken, stel dan alles goed in en je krijgt het beste resultaat. Je kan een slechte foto maken, photoshop maakt een hoop goed, maar vind dat niet fair. Je kan fotograferen of je kan het niet, maakt niet uit bij wat voor weertype. Fotobewerking in Adobe Lightroom (met photoshop ook wel gedaan, maar niet tevreden met die resultaten).

Laatste tijd druk bezig met kaartjes maken van vliegvelden voor mijn website. Dit aan de hand van Google Earth afbeeldingen. Vervolgens in zijn geheel overtekenen. Ik draai Photoshop op mijn MacBook Pro 17". Zeer tevreden mee, een beest qua snelheid/prestatie!

Verder nog vragen, dan hoor ik die wel.

groeten,
Ruud :wink:

Ruud

Re: Ruud

Berichtdoor skydevil op di maart 09, 2010 14:12

Welkom op het forum, leuk om te horen dat je een eigen site hebt en dat je die zelf ook hebt gemaakt. Zelf doe ik steeds meer met webdesign, dus ik zal je site wel eens willen zien :D Helaas doe en heb ik niks met fotograferen, maar ik weet dat andere mensen dat wel doen, dus die zouden je misschien met dingen wel kunnen helpen (of jij hun :P).
Maar welkom op het forum ;)
skydevil

Berichtdoor Ruud op di maart 09, 2010 14:46

Mijn ontwerp kwaliteiten zijn niet super hoor, maar vind het vooral belangrijk dat een website functioneel is en vooral niet TE opvallend is met layout. Die ik nu heb ben ik eigenlijk heel erg blij mee. Alleen wat problemen met mn server.....:S sommige afbeeldingen 'verdwijnen', maar dat is al gedeeltelijk opgelost.

Mijn website is http://www.pro-aviation.nl. Kritische blikken zijn altijd welkom ;) echter kan ik al wel zeggen dat mijn website niet van uiterlijk gaat veranderen haha.
Ruud

Berichtdoor skydevil op di maart 09, 2010 15:40

Ik moet zeggen je hebt echt een hele mooie site. Zoals je zegt de lay-out is niet te opvallend en dit is ook juist hoe de site moet zijn. Vind het echt een hele goede site, er zijn een paar kleine dingen (bv. als je een plaatje aanklikt dan komt de stippellijn ongeveer 50px extra naar links, maar dit zijn echt details). Het enigste wat ik niet mooi vind is je footer, je hebt daar een dubbele border en het staat een beetje gek uitgelijnd. Maar de footer is eigenlijk het enigste wat ik niet mooi vind, de rest is echt super.

p.s ook hele mooie foto's ;)
skydevil

Berichtdoor Gloomy op di maart 09, 2010 16:48

hey hey :P had je nog niet verwkomt dus bij deze ^^

daarnaast leuke site :D ziet er idd niet te opvallend uit.

paar dingen die me opvielen wel zijn:
in je header staat er wel een engelse vertaling voor fotografie en spotters gidsen, maar niet voor artikelen ( klein dingetje :P)
daarnaast bij je laatst toegevoegd weet je niet zo snel waar je naar moet kijken doordat alles H1 of dergelijke grote heeft.
ook scheiden met <hr> tags ( die eventueel opgemaakt zijn) zal wat helpen bij het overzicht ;)

zelkf vind ik de footer trouwens wel enorm goed bijd e site passen ^^
Gloomy

Berichtdoor Ruud op di maart 09, 2010 17:49

In de header heb ik er expres voor gekozen om die dingen wel in het engels te doen, omdat uit mijn statistieken blijkt dat bezoekers hier sneller heen gaan en vaker komen. De teksten bij laatst toegevoegd zijn inderdaad H1, maar normaal gesproken staat daaronder een afbeelding. Deze worden echter niet goed geladen, vraag me niet waarom. Heb deze gewoon in een map gezet, maar toch laden ze niet.

Bedankt voor het verwelkomen en de tips :wink:
Ruud

Berichtdoor Gloomy op di maart 09, 2010 18:17

ik zie ze gewoon hoor :P
druk effe ctrl+f5. misschien staan ze verkeerd in je cache. ( als je op die site bent.)

ik doelde trouwens meer op het feit dat het linkje artikelen het enige is wat in het nederlands is ( de rest is hetzelfde in nederlands of engels ofwel vertaald)
Gloomy

Berichtdoor Ruud op wo maart 10, 2010 13:13

Oh zo, ik snap het :wink:
Zal er eens naar kijken en nadenken wat handig/logisch is :P
Ruud

Berichtdoor kylian op zo maart 14, 2010 11:10

Welkom.
De laatste
Afbeelding
kylian