Speciale lettertypes probleem [OPGELOST]

Post hier jouw ontworpen creaties met Photoshop. Maak een post voor elk design apart, hierop kunnen andere leden dan reageren en feedback geven.
Hier Banners, headers, websites, achtergronden, etc.

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Speciale lettertypes probleem [OPGELOST]

Berichtdoor angelixs op ma maart 31, 2008 16:40

Hallo!

Ik heb via deze site leren werken met nieuwe lettertypes via http://www.dafont.com

Nu heb ik aan de hand hiervan een affiche gemaakt voor school die ik bij de drukker zou willen laten printen. Het probleem is dat, wanneer ik de affiche op een andere pc bekijk, de lettertypes veranderen naar standaardlettertypes zoals arial etc.

Weet iemand hoe ik ze kan behouden zodat de drukker ze in de juiste opmaak kan printen?

txs!

angelixs

Re: Speciale lettertypes probleem

Berichtdoor Walter op ma maart 31, 2008 22:05

Als jij een lettertype gebruikt dat niet standaard is, dan bestaat er de kans dat anderen het niet kunnen lezen, omdat zij wellicht dat lettertype niet hebben. Als je een photoshop bestand stuurt, dan kun je dus het beste het lettertype meesturen. Wil je dat niet, dan kun je het als image (jpg, png, etc) opslaan, en dan mailen.
Doordat je het dan opslaat als statische afbeelding, kunnen zij het lettertype wel goed zien (maar dus niet bewerken).
Walter
Site Admin

Re: Speciale lettertypes probleem

Berichtdoor angelixs op di apr 01, 2008 10:37

Bedankt voor je raad Walter!
angelixs

Keer terug naar Algemeen Showroom + Feedback