Standaard achtergrond maken in Photoshop

Stel hier je vragen i.v.m Photoshop cs, cs 2, cs 3, cs 4, etc.

Help elkaar met het beantwoorden van vragen, dan heeft iedereen snel antwoord.

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Standaard achtergrond maken in Photoshop

Berichtdoor dejan1807 op di maart 09, 2010 08:59

Hallo,

Voor de website van ons bedrijf wil ik foto's van onze producten uitknippen in Photoshop om de (vaak lelijke) achtergrond weg te hebben. Ik kan bijvoorbeeld de achtergrond transparant maken, dat is altijd netjes. Maar ik wil graag een standaard achtergrond hebben die bij alle foto's hetzelfde is. Het liefst nog in twee kleuren ook. Van licht naar donkerblauw of iets dergelijks. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit doe?

Alvast hartelijk bedankt,

Dejan1807

dejan1807

Re: Standaard achtergrond maken in Photoshop

Berichtdoor Gloomy op di maart 09, 2010 12:34

er zijn talloze tutorials over.
maar als je gewoon een kleuren verloop is:
nieuwe laag. sleep je naar onderste positie in je lagen pallete ( zodat ie achter de uitgeknipte afbeelding staat)
pak je de gradient tool ( nederlands overvloeing)
en selecteer je boven in de balk met het kleuren verloopje derin
daar kan je de kleuren aanpassen
als dat gedaan is trek je een lijn ( met de gradient tool)
er verschijnt dan een gradient op de achtergrond :)
Gloomy

Berichtdoor Ruud op di maart 09, 2010 13:06

Ik denk dat Dejan1807 bedoeld dat als je een nieuw document aanmaakt je de 'template' kan kiezen uit het Background Contents menu. Normaal staat hier wit, background color en transparant.
Denkdat Dejan1807 bedoeld dat daar dan ook bijvoorbeeld de naam van het bedrijf tussen staat. Als je die dan aanklikt, dat het document automatisch (bijv.) het logo op het document krijgt.

Als al jou foto's van de producten even groot zijn kan je het volgende doen (deed ik zelf ook voor copyright van foto's): een action maken.

Ik maakte een document van 800x600px (bijv.). Vervolgens ga ik naar het action menu en maak een nieuwe actie aan. Als deze aangemaakt is gaat deze automatisch op 'record' en gaat dus automatisch alles opnemen wat jij wil doen. Vervolgens plaatste ik de tekst (copyright Ruud) en vervolgens plaatste ik het logo (file -> place -> selecteer bestand). Daarna stopte ik het 'record'. Elke actie die je maakte wordt hierin opgeslagen.

Vervolgens opende ik een foto die al 800x600 was. Daarna selecteer ik de actie die ik wil (ik heb het de naam 'copyright Ruud' gegeven) en klik op het afspeel (play) icoontje (het driehoekje). Vervolgens wordt de text en het logo geplaatst op de plek die ik aangegeven had.

Misschien is dit een idee voor jou?

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust :wink:

groeten,
Ruud :wink:
Ruud

Berichtdoor dejan1807 op di maart 09, 2010 14:28

Het is gelukt om een mooie achtergrond te maken.. Ik sla deze gewoon op mijn bureaublad op, dan kan ik hem elke keer openen als ik een nieuw product er in wil plakken.

Het is alleen jammer dat ik het niet voor elkaar krijg om ons logo mooi uit te knippen en in het hoekje van de achtergrond te plaatsen :(

In ieder geval bedankt voor de moeite! :)

groeten
dejan1807

Berichtdoor Gloomy op di maart 09, 2010 16:32

wat is er mis met het logo wat dat betreft?
zit er een wit lijntje omheen?

daarnaast. als het logo is gemaakt door een bedrijf voor grafische ontwerpen. een reclame studio, of iets naar die richting, kan je waarschijnlijk gewoon een vector bestand van het logo opvragen.
in dat geval heb je hem direct mooi. mooier kan niet
Gloomy

Keer terug naar Photoshop - Support