door GekkeWouter op wo aug 12, 2009 22:06
Het is wel aan je sigs te zien dat je nog een beginner bent, (met alle respect) ze zijn nog niet geweldig, vind ik.
ik zal ze 1 voor 1 bespreken, simpelweg wat ik ervan vind:
1: te dikke border, saaie tekst.
2: Leuke achtergrond effecten, tekst al beter, nog erg saaie dikke border.
3: Al veel beter, de achtergrond vind ik goed, alleen de tekst en render niet. volgens mij heet de game namelijk Hitman, maar misschien gaat het niet helemaal om de game? dat suggereert de sig echter wel. de render vind ik te onopvallend. bij de meeste sigs geet de aandacht uit naar de render, maar bij deze kijk ik vooral naar de tekst, en de achtergrond.
4: zie 3, + border kan hierbij al beter, omdat het een donkere sig is.
5: betere border, goeie render, achtergrond ok, niet geweldig.
6: tekst vind ik geen mooie font, ook erg korrelig.
7: border te opvallend. bijpassende border is op zich goed, maar ik zou hem een graadje donkerder doen.
8: groen is erg leuk, goeie renders, maar ze zijn erg klein, er is daardoor veel open ongebruikte ruimte. border wel weer erg saai. Het effect in de achtergrond van zwart naar bruin-groen is wel mooi.
9: achtergrond is gewoon een screenshot o.i.d. denk ik? vuur ziet er wel goed uit! de draak vind ik minder.
10: Leuk effect in de achtergrond, past bij de render, maar de stroke past absoluut niet bij de render. Tekst is niet byzonder, maar ook niets mis mee. En de render is deels uitgeknipt waar dat niet moest (linksonder bij het wapen).
11: zelfde als 7, + tekst. geen mooi font, kleur is wel goed, maar de tekst is weer korrelig.
12: zelfde als 11 (qua tekst) behalve dat de tekst niet goed leesbaar is doordat je zwart op zwart doet.
13 - 17: (alles van Halo wars) te veel effecten op de character, waardoor hij wel vloeibaar lijkt. tekst weer erg korrelig, en geen byzondere effecten.
18: achtergrond past qua kleur bij de renders, tekst weer niet geweldig.
Algemeen:
Probeer andere fonts te gebruiken, ipv steeds dezelfde.
Plaats de tekst minder tegen de randen van de sig, maar ook gewoon in het midden o.i.d.
Hoe maak je je borders? Wat ik doe:
- nieuwe layer > select all > rechtermuisknop > stroke > inside > opties instellen.
maak ze ook niet te dik, en wat subtieler.
gebruik geen standaard instellingen. als je bijvoorbeeld een outer glow doet, dan kan iedere photoshopper zien bij je 1e sig (2e afbeelding) dat die instelling niet veel verschilt van de standaard in photoshop. in diezelfde sig heb je op de tekst alleen bevel/emboss gebruikt. daar kun je veel meer mee!
Gebruik niet (in diezelfde sig) outer glow + drop shadow, dat klopt gewoon niet.
Het belangrijkste: Experimenteer! met alles! alle instellingen proberen, alle effecten, alles wat je kunt vinden. Maar volg ook tutorials op internet, daar kun je ook veel van leren! Succes, ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad!