Twee vraagjes

*** Vragen over Photoshop, zie forum beneden! ***
Heb je vragen, klachten en/of suggesties over de website of het forum van Photoshop-Tutorials, dan kan je hier terecht.

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Twee vraagjes

Berichtdoor Exentrix GFX op za nov 28, 2009 17:56

Een paar dingen die ik niet snap??

1. als ik op internet een beetje aan het rond kijken ben zie ik wel eens van die plaatjes met "slingers" ofte wel zelf getekende lijntjes die vloeiend rondom de tekst zitten hoe maak je deze is daar een apparte optie voor??

Afbeelding

2. Wat ik ook wel eens zie is bijv. bij tekst dat ze het een beetje "uitsmeren" maar dat de tekst tog leesbaar blijft hoe moet dit??

Afbeelding

misschien weet iemand de naam van hoe deze dingen heten dan kan ik kijken op youtube voor tutorials?

Alvast bedankt,

Exentrix GFX

Exentrix GFX

Re: Twee vraagjes

Berichtdoor Gloomy op za nov 28, 2009 18:35

eerste is simpel
je maakt gewoon een lijn die op en neer gaat, en je gumy em uit als hij achter leters door moet gaan en laat he staan als hij er voor langs moet gaan

2de heet een blur effect, misschien specifieker een motion blur effect als je iets wazig wilt.
maar in dit geval is het gewoon een layer style outer glow met een hoge size
Gloomy

Berichtdoor GekkeWouter op za nov 28, 2009 21:08

die bovenste is waarschijnlijk met de pen-tool gedaan, en daarna idd gedeeltelijk uitgegumd.

voor die onderste:
Maak een nieuwe laag, type daar je tekst in.
Dupliceer de tekst-laag (ctrl J), en geef de bovenste een gradient overlay en outer glow effect. (door te dubbelklikken op de laag kom je in de layer options)
Selecteer nu de onderste laag, dan : Filter > Blur > Motion Blur. Zorg dat de angle (hoek) op 0 staat, dan blijft de blur horizontaal.
Deze onderste laag kun je ook nog een andere kleur geven, dmv de layer options > color overlay, of gradient overlay.

En mijn grootste tip:
Experimenteer! probeer alles uit de layer options eens uit, dan leer je veel sneller dan wanneer je alleen tuts volgt.
GekkeWouter

Berichtdoor Exentrix GFX op za nov 28, 2009 23:10

is er misschien een goede tutorial van vraag 1 want het lukt me maar niet met die pen tool....

Alvast bedankt
Exentrix GFX

Berichtdoor Gloomy op za nov 28, 2009 23:35

er staat een pen tool tutorial op de site :) zoek em maar effe op :D
Gloomy

Berichtdoor Walter op di dec 01, 2009 02:45

In dit forum staat dat het voor vragen is over de website en het forum, NIET over photoshop.... let erop dat je een bericht aanmaakt in het juiste forum aub...
Walter
Site Admin

Keer terug naar Vragen, Klachten & Suggesties (*** Hier ALLEEN over website en forum; Photoshop - zie beneden!)