! Validatie door W3C org

Stel hier je vragen over website codering (html, css, php, etc) en het maken en bewerken van websites

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

! Validatie door W3C org

Berichtdoor JohanJoost op za dec 12, 2009 14:06

Hallo, mede webdesigners. Nu ik mijn website aardig voor elkaar heb en Dreamweaver CS3 geen foutmeldingen geeft heb ik de site eens laten valideren door W3C. Ik weet namelijk dat W3C er anders mee omgaat dan Dreamweaver CS3. Daar kreeg ik wel foutmeldingen. Op de site http://validator.w3.org/ dus.

En wel de volgende
Validation Output: 1 Error

1. Error Line 124, Column 25: ID "container" already defined

<div class="actief" id="container"></div>

An "id" is a unique identifier. Each time this attribute is used in a document it must have a different value. If you are using this attribute as a hook for style sheets it may be more appropriate to use classes (which group elements) than id (which are used to identify exactly one element).
2. Info Line 96, Column 9: ID "container" first defined here

<div id="container">

Wat moet ik hiermee... :?

JohanJoost

Re: ! Validatie door W3C org

Berichtdoor Gloomy op za dec 12, 2009 16:19

in css is er een verschil tussen een ID en een class.
wat is dat verschil?

als je in je css verwijst naar een class, betekend dat daar meerdere objecten onder kunnen vallen
dus bijv. 3 divs met de class container.
en dan zeg je in je css dat ze allemaal rode randen moeten hebben

als je een ID geeft kan dat maar 1 object zijn. dit staat dus ook boven een class
als je dus 3 dis met de class container, en 1 daarvan heeft daarnaast een ID genaamd blauw

kan je in je css zeggen dat alle divs met de class container, een rode rand moeten hebben
en daarna zeggen dat degene met het ID blauw, een blauwe rand moet hebben.
dan zal die rand van die ene div blauw worden/

ik hoop dat je nu het probleem ook direct snapt.
in je code zijn dus blijkbaar meerdere ID's geplaatst.
dit kan niet sinds een ID echt een vinger afdruk is voor 1 specifieke div, en dus niet meerdere ;)
Gloomy

Re: ! Validatie door W3C org

Berichtdoor JohanJoost op zo dec 13, 2009 19:58

Gloomy, bedankt voor je reactie! Inmiddels heb ik het probleem opgelost. Er bleek ergens een <p>-tag teveel te staan. Daarna heb ik via de site van W3C opnieuw gevalideerd en werd deze pagina als passed (geslaagd) beschouwd. Vervolgens werd ik gefeliciteerd en kon ik de symbooltjes plaatsen op de pagina.

Inmiddels ben ik nu verder gegaan met de website en nu ben ik bezig met het ontwikkelen van een contactformulier. Inhoudelijk heb ik het formulier al klaar. Alleen krijg ik van W3C weliswaar de bekende groene tekst, maar met 6 warnings. Ondanks dat kan ik wel de symbooltjes plaatsen. Ik zit alleen met het invullen van het emailadres of is dat iets voor de provider van de webserver, voor het cgi-script?

Groeten,

JohanJoost
JohanJoost

Keer terug naar Vragen over Webdesign en codering (html, css, php, ...)