door Gloomy op wo maart 10, 2010 19:53
okey ik maak geen plaatjes bij deze korte manier van werken. dus ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen:
je heb 2 afbeeldingen nodig. Het zand patroon en een bronze beeldje.
als eerst open je je beeldje. kopieer de laag zodat je 2 keer de afbeelding hebt op verschillende laag.
bij de bovenste knip je het mannetje weg. ( achtergrond kan dus weg.)
nu heb je 2 lagen:
als onderste de originele afbeelding, daar bovenop het uitgeknipte beeldje.
Open nu je zand patroon in dit document. Die verklein je heel erg ( ik had hem iets op van op 4% ofso haha)
kopieer wat je nu hebt een aantal keer en versleep het zodat je een heel zacht zandpatroon heb heel vaak naast elkaar. zodat je geen schelpen meer ziet ( je wilt niet dat het zand te ruw lijkt in je afbeelding.
al deze losse laagjes zand patroon plak je vervolgens samen op 1 laag. zodat je 1 vloeiend gespikkeld patroon van allemaal bruine spikkeltjes dat lijkt op zand heb.
sleep deze laag onder je uitgeknipte beeldje.
klik nu met ctrl ingedrukt op het miniatuur van de laag van je bronze beeldje. nu komt er een selectie omheen.
ga nu naar je zand laag, druk ctrl+shift+ i. ( nu keert de selectie om) en druk op delete.
zet vervolgens je uitgeknipte beeldje op de blending mode hard light. en druk ctrl+shift+u ( dat maakt hem zwart wit en zo krijg je dus dat de zwarte en witte delen het zandpatroon kleuren)
nu begint het al aardig op een zand sculptuur te lijken. DIt is dus ook de basis waar je achter laat.
Per afbeelding zullen de volgende stappen voor verbeteren voor de afbeelding veranderen. licht aan de kleur, de detail van je brons beeldje. en nog wat andere factoren
als er dingen onduidelijk zijn en je toch een afbeelding erbij hebt moet je even roepen, dan ga ik even een uitgebreidere handleiding met voorbeeld maken ( zit nu wat druk met school)