van foto naar zand sculptuur

Stel hier je vragen i.v.m Photoshop cs, cs 2, cs 3, cs 4, etc.

Help elkaar met het beantwoorden van vragen, dan heeft iedereen snel antwoord.

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

van foto naar zand sculptuur

Berichtdoor Induna op ma maart 08, 2010 16:04

Hoi
ik ben nog niet zo lang met photoshop bezig (cs4) nu kwam ik een foto van een bronzen beeld tegen dat was omgezet naar een zand sculptuur
tracht door tutorials op te zoeken deze vervolgens zelf te doen tot het vlot gaat wat kennis op te doen, over dit onderwerp kan ik weinig vinden in tutorials wel in de wedstrijden doch daar vindt je geen uitleg kan iemand me daar wat mee verder mee helpen?
dank bij voorbaat :D
induna

Induna

Re: van foto naar zand sculptuur

Berichtdoor Gloomy op ma maart 08, 2010 18:11

Ik kan je wel wat verder helpen maar zit nu te posten op men ,obiel, leuke bezigheid in de trein overigens. De basis is het vinden van een zand textuur, een foto van zand zonder lichte of donkere plekken, al post je die even zal ik kijken of ik snel iets voor je kan schrijven in tutorial vorm ( ow en een bronzze beeldje, ik kan geen insert gebruiken op men mobiel, erg irritant)
Gloomy

Berichtdoor Induna op wo maart 10, 2010 17:58

heb geen flauw benul ervan hoe ik hier een foto kan bij plaatsen
daarom missien deze link
http://www.highresolutiontextures.com/t ... exture.jpg
nogmaals bedankt
induna
Induna

Berichtdoor Gloomy op wo maart 10, 2010 19:53

okey ik maak geen plaatjes bij deze korte manier van werken. dus ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen:

je heb 2 afbeeldingen nodig. Het zand patroon en een bronze beeldje.

als eerst open je je beeldje. kopieer de laag zodat je 2 keer de afbeelding hebt op verschillende laag.
bij de bovenste knip je het mannetje weg. ( achtergrond kan dus weg.)

nu heb je 2 lagen:
als onderste de originele afbeelding, daar bovenop het uitgeknipte beeldje.

Open nu je zand patroon in dit document. Die verklein je heel erg ( ik had hem iets op van op 4% ofso haha)
kopieer wat je nu hebt een aantal keer en versleep het zodat je een heel zacht zandpatroon heb heel vaak naast elkaar. zodat je geen schelpen meer ziet ( je wilt niet dat het zand te ruw lijkt in je afbeelding.
al deze losse laagjes zand patroon plak je vervolgens samen op 1 laag. zodat je 1 vloeiend gespikkeld patroon van allemaal bruine spikkeltjes dat lijkt op zand heb.
sleep deze laag onder je uitgeknipte beeldje.

klik nu met ctrl ingedrukt op het miniatuur van de laag van je bronze beeldje. nu komt er een selectie omheen.
ga nu naar je zand laag, druk ctrl+shift+ i. ( nu keert de selectie om) en druk op delete.
zet vervolgens je uitgeknipte beeldje op de blending mode hard light. en druk ctrl+shift+u ( dat maakt hem zwart wit en zo krijg je dus dat de zwarte en witte delen het zandpatroon kleuren)
nu begint het al aardig op een zand sculptuur te lijken. DIt is dus ook de basis waar je achter laat.

Per afbeelding zullen de volgende stappen voor verbeteren voor de afbeelding veranderen. licht aan de kleur, de detail van je brons beeldje. en nog wat andere factoren

als er dingen onduidelijk zijn en je toch een afbeelding erbij hebt moet je even roepen, dan ga ik even een uitgebreidere handleiding met voorbeeld maken ( zit nu wat druk met school)
Gloomy

Berichtdoor Induna op vr maart 12, 2010 23:55

ok hardelijk dank voor de tijd die je me gegeven hebt ga het een aantal maal proberen en laat terug een berichtje met uitslag
:D :D :D
induna
Induna

Keer terug naar Photoshop - Support