*** Verbeterpunten Toernooi ***

De 1ste Design wedstrijd van Photoshop-Tutorials.nl

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

*** Verbeterpunten Toernooi ***

Berichtdoor Walter op za nov 17, 2007 01:52

Het Design Toernooi November 2007 was het eerste toernooi van http://www.Photoshop-Tutorials.nl. Een eerste keer is altijd lastiger, en er zijn een aantal dingen die verbeterd kunnen worden. Hieronder kunnen jullie aangeven wat je minder goed vond verlopen, of misschien zelfs nieuwe ideeen. Wij zullen bij het volgende toernooi rekening proberen te houden met de opmerkingen :) Het volgende toernooi zal waarschijnlijk rond kerst / oud-nieuw jaar gehouden worden. Precieze datum komt nog
Verbeterpunten:
    Duidelijkere planning van ronde data + start v/h toernooi, en ook wat er welke ronde gedesigned moet worden
    Consequenties (zoals bijv. uitsluiting volgend toernooi) als iemand zonder op tijd te melden niets meer van zich laat horen

Laat jullie reacties of nieuwe ideeen maar komen :)

Walter
Site Admin

Re: *** Verbeterpunten Toernooi ***

Berichtdoor pilloe op za nov 17, 2007 04:07

Mijn idee/opmerking..etc..
    1e: Gewoon 3 rondes maar dan voor elke ronde 1 sig. Bijv. 1e ronde blijft zoals nu en 2e rond word sprite en de laatste word vrije keuze.

2e: voor elke ronde inplaats van 5 dagen er 7 dagen van maken. Dus de hele week incl. weekend.

3e: Niet komen? Niks van je laten horen? dan krijg je een tijdelijke bann van 48uur op de tutorials van deze website. Ben je toch te laat en heb je wel wat van je horen dat je het niet red dan word je gewoon uit de tournooi gehaalt tenzij er nog 1 is die ook te laat is. Dan word er bekeken wie er van de 2 gewonnen heeft en door mag gaan.

Dit is idee/verbetering/opmerking. Als je er wat aan hebt merken we het vanzelf :lol:
Afbeelding
pilloe

Berichtdoor Walter op za nov 17, 2007 14:08

Die 5 ipv 7 dagen, was omdat dan in het weekend feedback etc gegeven kon worden. Maar ik begrijp dat je 5 dagen eigenlijk iets te kort vind?

Punt 3 van je. DIe tijdelijke ban van 48 uur is niet de oplossing, ik denk niet dat we het zo gaan doen helaas. Als iemand zich inschrijft, en vervolgens niets laat horen, dan is een ban van 48 uur te soft om het zo maar even te zeggen :P. Hij gooit het hele toernooi in de war, zonder goede reden, of zonder iets te laten horen. Als diegene inderdaad wel wat heeft laten horen, maar niet op tijd iets ingeleverd heeft, dan ben ik het met je eens en ligt hij er gewoon uit.(maar met een duidelijker tijdschema, zal dit punt hopelijk minder problemen opleveren :))

Bedankt, en ben benieuwd naar de reacties van de rest
Walter
Site Admin

Berichtdoor pilloe op za nov 17, 2007 19:59

Walter schreef:Die 5 ipv 7 dagen, was omdat dan in het weekend feedback etc gegeven kon worden. Maar ik begrijp dat je 5 dagen eigenlijk iets te kort vind?

Persoonlijk is het voor mij niet te kort maar na de bericht van rooobiin te lezen dacht ik dat als we gewoon 2 dagen erbij nemen is het voor mensen die werken etc... makkelijker.
Afbeelding
pilloe

Berichtdoor Walter op za nov 17, 2007 23:17

Oke :) Alleen vind ik persoonlijk dan 1 design per week beter (moet opzich toch lukken, savonds, 5 avonden...) want dan kunnen we in het weekend de rest regelen :)
Walter
Site Admin

Berichtdoor Cha0z op ma nov 19, 2007 17:08

Ik denk dat het toernooi momenteel niet erg slecht georganiseerd is..
Ook die 7 dagen vind ik persoonlijk niet nodig, en het week-end maakt het dus handiger voor de jury om feedback/keuzes te maken..

Wat ik nog wil invoegen is gewoon zeer eenvoudig,
Een soort van schema, zodat je kan bijhouden tegen wie je moet..
Een appart topicje met de titel Schema ofzo, die dan zeer geordend en duidelijk wordt aangepast/bijgehouden.

Graag zou ik gewoon 1 topic zien voor alle creaties..
Dat maakt het eigenlijk een stuk overzichtelijker denk ik, Alle creaties bij elkaar..
Dan kan je gewoon eenvoudig zien wie er tegen elkaar moest en dan beslis je even,
Nuja.. Als je het lang de andere kant bekijkt is dit systeem ook wel handig want hierdoor staan ze al bij elkaar.. :mrgreen:

Over die 2 creaties wil ik ook nog wel even een kleinigheidje inbrengen..
Oké, het is moeilijk om 2 creaties die echt wel perfect moeten zijn (hum hum) af te werken/leven binnen 1 week..
Maar langs de andere kant vind ik het niet slecht om onder een kleine (tijds)druk te staan..
Hierdoor kunnen zelfs misschien twijfelgevallen (van wat moet ik nu gaan doen) vermeden worden omdat je gewoon moet kijken, wat zou hierbij mooi staan..
Proberen en klaar is kees.
Dit is wel bij wijze van spreken natuurlijk..
Zo dat was het denk ik xD
Latest:
Afbeelding
Cha0z

Keer terug naar Design Toernooi November 2007