Reflectie

Stel hier je vragen i.v.m. Photoshop.
Help elkaar met het beantwoorden van vragen, dan heeft iedereen snel antwoord.
Plaats reactie
Antares

PSP ervaring: Beginner

Reflectie

Bericht door Antares » 16 mar 2015, 13:27

Ik ben een foto aan het bewerken van LotR.
Het is namelijk de ring zelf en ik wil een reflectie erbij plaatsen.
Maar een of andere manier krijg ik het gewoon niet voor elkaar.
Ik denk dat het te maken heeft, dat de ring schuin ligt.
Zie onderstaande foto. Uiteraard heb je op Youtube veel voorbeelden maar geen een klopt.
Afbeelding

Bij voorbaat dank.

FotoShopTV

Contacteer:

Re: Reflectie

Bericht door FotoShopTV » 19 mar 2015, 23:49

Ik snap niet zo goed wat voor een soort reflectie je bedoelt. Heb je een voorbeeldje? Dan is het misschien makkelijker te begrijpen.
FotoShopTV = Handige Photoshoptips met behulp van de Nederlandstalige Photoshop Elements 13 software.

URL: http://www.FotoShop.TV" onclick="window.open(this.href);return false;
FB: http://www.facebook.com/FotoShopTV" onclick="window.open(this.href);return false;
YouTube: http://www.goo.gl/5tVGUr" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter: http://www.twitter.com/FotoShopTV" onclick="window.open(this.href);return false;

Antares

Bericht door Antares » 20 mar 2015, 14:45

FotoShopTV schreef:Ik snap niet zo goed wat voor een soort reflectie je bedoelt. Heb je een voorbeeldje? Dan is het misschien makkelijker te begrijpen.
Tuurlijk, het moet net lijken dat de ring op een andere tafel ligt en dat onder de ring een reflectie (spiegelbeeld) zit. Dus net als een foto van een gebouw dat bij het water staat en dat je in het water ook het gebouw kunt zien.

genf
Moderator
PSP ervaring: Gevorderd
Contacteer:

Bericht door genf » 20 mar 2015, 18:35

Met wat gepruts heb ik het voor elkaar, maar het is een precisiewerkje en echt mooi wordt het niet.
Ik probeer hieronder te beschrijven wat ik gedaan heb.

1. Maar een precieze selectie van de ring.
2. Copieer deze driemaal naar aparte lagen, noem deze (van onder naar boven) "Reflectie onder", "Reflectie boven" en "Ring".
3. Maak de laag "Reflectie boven" onzichtbaar
4. Activeer de laag "Reflectie onder". Kies Edit - Free Transform en trek de bovenkant naar beneden zodat de ring in spiegelbeeld onder de echte ring hangt.
5. Kies nu Edit - Puppet Warp en trek voorzichtig punt voor punt de zijkanten naar boven, tegen de echte ring aan.
6. Verwijder het onderste deel van de ring in de laag.
7. Verlaag de opacity van de "Reflectie onder" laag totdat het voldoende vaag is (bv. 70%)
8. Voer een soortgelijke procedure uit met de "Reflectie boven" laag.

Hopelijk is het duidelijk zo. Om het mooi te krijgen vereist wel enig tekentalent. (Dat heb ik niet, maar ik zal nog proberen mijn voorbeeld te posten.)

genf
Moderator
Contacteer:

Bericht door genf » 20 mar 2015, 18:46

Een foto includen lukt me even niet, maar je kunt hem bekijken op gallery.geraldbakker.nl

Antares

Bericht door Antares » 21 mar 2015, 11:27

genf schreef:Een foto includen lukt me even niet, maar je kunt hem bekijken op gallery.geraldbakker.nl
Dank je voor de moeite. Ik heb nog een oudere versie van Photoshop dus de wrap die jij gebruikt heb ik niet. Ik zal het nogmaals proberen. Hartstikke bedankt voor de moeite.

Walter
Eigenaar

Bericht door Walter » 31 mar 2015, 16:11

Genf ik was wel benieuwd naar je uitkomst, maar de gallery link werkt niet meer?

genf
Moderator
Contacteer:

Bericht door genf » 31 mar 2015, 21:17

Hij staat nog op de gallery, maar eigenlijk is dat niet de bedoeling.
Maar ik weet nu hoe het op de nette manier moet, en hier is-ie:

Afbeelding

Walter
Eigenaar

Bericht door Walter » 01 apr 2015, 01:56

oke, ziet er goed uit ja :) Eventueel buitenkant van de reflectie laag (de reflectie van de top kant van de originele ring), iets inkorten of minder scherp reflecteren. Dat lijkt me zo op het eerste gezicht net wat natuurlijker

genf
Moderator
Contacteer:

Bericht door genf » 01 apr 2015, 21:36

Eventueel buitenkant van de reflectie laag (de reflectie van de top kant van de originele ring), iets inkorten of minder scherp reflecteren. Dat lijkt me zo op het eerste gezicht net wat natuurlijker
Ja, je hebt zeker gelijk, en er is nog wel meer op aan te merken.
Maar het ging om een snel voorbeeld. Wil je dit natuurgetrouw krijgen dan is het een precies karweitje waar je even goed voor moet gaan zitten.

Overigens ben ik benieuwd of er een betere/efficiëntere methode is. Mijn manier werkt wel maar is nogal omslachtig. Wie o wie?

Walter
Eigenaar

Bericht door Walter » 01 apr 2015, 22:15

ja snap het idd, dat gaf je al aan, groot gelijk, dit toont het idee prima.

Ik zou het vergelijkbaar hebben gedaan met bewerkingen, misschien is er een filter ofzo wat we missen om het te versnellen. Maar mijn ps kennis is ook niet zooooo groot ;p

Plaats reactie