video's bewerken

Hier kun je even chatten, of andere berichten kwijt die niets in de andere subfora thuis horen
Plaats reactie
skydevil

PSP ervaring: Beginner

video's bewerken

Bericht door skydevil » 15 nov 2009, 19:55

Ik doe mee aan een wedstrijd en daar moet je een filmpje gaan maken van maximaal 5 minuten en omdat ik haast geen ervaring heb met video bewerking wou ik hier wat dingen vragen. Het eerste wat ik nodig heb is een bewerkingsprogramma. Het moet een programma zijn die makkelijk in gebruik is en waarmee je een redelijk professioneel resultaat kan krijgen. Windows movie maker is een redelijk programmaatjes, maar daar zitten te weinig opties op. Het makkelijkste is dat je gewoon de muziek/foto's/video erin kan slepen en dan zelf nog wat tekst erbij zetten en dan nog een beetje wat effecten kunt toepassen. Dit is nu nog mijn enigste vraag. ;)

Gloomy
Erelid

Re: video's bewerken

Bericht door Gloomy » 15 nov 2009, 20:06

ik heb van een vriend gehoord dat sony vegas een handig programmatje is. heb der alleen geen ervaring mee
leuk om even te checken om te kijken of het iets is? :)

skydevil

Bericht door skydevil » 15 nov 2009, 20:19

Ik ken het zelf niet, maar ik heb er ook wel goede dingen over gehoord, dus ik denk dat ik hem zeker even uitprobeer. Ik ben nu eerst even MAGIX aan het downloaden, want daar las ik ook goede dingen over :D

Edit: Ik kom er net achter dat MAGIX een muziekbewerkingsprogramma is :S Op de site van hun stond dat je er ook filmpjes mee kon bewerken :(

GekkeWouter

Bericht door GekkeWouter » 15 nov 2009, 21:23

Sony Vegas is idd een goed programma, maar je moet wel ff een tijdje ermee bezig voor je het echt onder de knie hebt. Video editen is ook niet makkelijk! K heb zelf Sony Vegas gebruikt om video'tjes van EA Skate van de xbox 360 aan elkaar te plakken, en te bewerken.

skydevil

Bericht door skydevil » 15 nov 2009, 21:58

Ik heb inmiddels de trial versie van Sony Vegas en ik moet zeggen het ziet er erg goed uit. Ben nu een beetje alle tutorials aan het volgen die er automatisch bij zitten en ik moet zeggen die zijn echt heel handig en leggen het super goed uit. Ik denk dat ik met dit programma wel een leuk filmpje kan maken :mrgreen:

Mittch
Erelid
Contacteer:

Bericht door Mittch » 17 nov 2009, 12:45

Je kan ook gebruik maken van Adobe Premiere, en een combie met AfterEffects.

SonyVegas is een goed programma, maar wel erg geavanceerd hoorde ik dus je moet echt goede en duidelijke tutorials blijven volgen :) Succes!
Afbeelding

skydevil

Bericht door skydevil » 17 nov 2009, 15:10

Met adobe premiere heb ik nog nooit gewerkt, maar met after effects wel. After effect vond (vind) ik echt heel moeilijk en daar ga ik ook niet mee verder, want het kost te veel moeite om dat te leren.

Ben nu inmiddels bezig met sony vegas en ik moet zeggen: wat een super goed programma. Heb inmiddels haast alle tuts gevolgd en ik vind het echt super easy. Je hebt veel mogelijkheden overal en het is gewoon super handig gemaakt (Y)

Plaats reactie