Ondersteuning gevraagd WWOII achtergrond forum

Hier kun je even chatten, of andere berichten kwijt die niets in de andere subfora thuis horen
Plaats reactie
Ethan Hunt

PSP ervaring: Beginner

Ondersteuning gevraagd WWOII achtergrond forum

Bericht door Ethan Hunt » 01 okt 2012, 19:50

Hallo allemaal,

Ik ben naarstig op zoek naar een kundige Photoshop-hobbyist die vrijwillig zijn/haar vaardigheden ter beschikking wil stellen om een unieke forumachtergrond te ontwikkelen. En ik denk dat met een forum als deze meer kans maak zo iemand te kunnen vinden.
Ik speel namelijk een browsergame die zich in de tweedewereldoorlogsetting afspeelt. Nu ben ik met een bijzonder alliantieconcept bezig waarin ik middels een PHBB3-forum extra spelelementen binnen de alliantie wil toevoegen. Het moet een forum voor onze alliantieleden worden die ook qua lay-out een tweede wereldoorlog karakter heeft en wil daarbij o.a. met rangen en medailles werken om de leden te stimuleren in hun spel.

Nu weet ik wel hoe ik het forum indelen wil maar hoe een ander achtergrond te maken daarvoor heb ik niet de middelen en vaardigheden. Bovendien vind ik het ook leuker om daarin met feedback samen een mooi resultaat neer te zetten. Ik heb hieronder een afbeelding geplaatst die aardig in de buurt komt van wat het moet worden. Uiteraard sta ik open voor suggesties en creatieve inbreng. Mocht ik wat terug kunnen doen graag.

Afbeelding

Groetjes,

Roy

Gloomy
Erelid
PSP ervaring: Beginner

Re: Ondersteuning gevraagd WWOII achtergrond forum

Bericht door Gloomy » 02 okt 2012, 01:07

Ik zou denken aan iets CoD2 achtigs. aka, mooie café bruin sfeer, beetje gruis eroverheen, eventueel wat telegrammen met oorlog stempels en mooie getypte letters als tekst, hoog graan papier, eventueel wat gaten gebrand door cigaretten in de tafel, koffie ringen, pakje lucky strike, rook, etc.

http://meccrypert.deviantart.com/art/my ... -265716434

dit, maar oudere stijl. hier zien de tafel en het papier enzo er te "nieuw"uit, aka niet grimmig genoeg. ( ook zijn de letters te "getypt" om op een echt handschrift te lijken).
misschien de hoek van een oud wapen erin. geweer op tafel ofso.

De reden waarom ik het zo eruit zou laten zien is als volgt:
Een tweede oorlog spel heeft een forum nodig, aan de hand van het feit dat het een browser game is, denk ik niet dat het een spel is waarbij je een simpel soldaatje speelt, je bent iemand aan de knoppen ( denk ik)
Dus moet je het ook wat "kantoor achtiger" maken, officieren bevinden zich namelijk niet op de front linie. Daarnaast is binnen de plaats om te praten.
Bericht geving in de WO2 ging met telegrammen etc. Mooie getypte brieven die over de lijn binnen kwamen of bezorgt werden ( veel al met vliegtuig).
Een forum, gemaakt voor communicatie, moet dan natuurlijk wel die elementen bevatten. Van iemand die lekker achter zijn bureau zit en post loopt te lezen etc.

Je zou eventueel nog kunnen maken dat het forum zelf allemaal uit brieven bestaat met van die postzegel foto's als in het gegeven voorbeeld als avatar. met vervolgens een typewriter font voor de tekst.

Het lijkt mij persoonelijk wel een leuk projectje om zoiets in elkaar te flansen. Stuur maar een mailtje als je interesse hebt.

Plaats reactie