Pen Tool Path

*** Vragen over Photoshop, zie forum beneden! ***
Heb je vragen, klachten en/of suggesties over de website of het forum van Photoshop-Tutorials, dan kan je hier terecht.
Plaats reactie
CptBlackBird

PSP ervaring: Beginner

Pen Tool Path

Bericht door CptBlackBird » 28 mei 2011, 22:43

Hallo,

Ik ben deze tutorial aan het volgens: http://psd.tutsplus.com/tutorials/tutor ... er-design/

En ik moet met de pen tool enkele lijnen, curves, tekenen, en deze dan later enkele effecten geven.
Maar het probleem is, de lijnen worden niet een aparte layer, dus ik kan geen effecten o.i.d toedienen.
Ik zie gewoon lijnen, die ik niet meer weg kan halen en waar ik niks mee kan doen.
Kan iemand me dit misschien uitleggen? De pen tool blijkt namelijk een belangrijke tool te zijn in PS, en ik zou hem graag begrijpen:)

b.v.d.

Mark. :)

picta81

Re: Pen Tool Path

Bericht door picta81 » 29 mei 2011, 13:22

maak een nieuwe layer en dan uw pen tool lijnen maken,dan kan je effecten maken en veranderen.
Afbeelding

CptBlackBird

Bericht door CptBlackBird » 29 mei 2011, 14:03

Ah, I see:) Dankjewel:)

Maar nu ben ik bij deze stap:
Let’s Mask some paths, and create new ones duplicating existing paths. With number 1, select the layer of the path and go to Layer>Layer Mask>Reveal all. Then select a brush with 0% Hardness and a medium size, like 50px. Then select black for the color and start masking that line. Repeat this with numbers 2, 3, 4, and 5.
Maar daar begrijp ik ook niks van, ik weet wel wat elk woord betekend maar ik kom er gewoon niet uit.
Ik klik op "reveal all". Dan pak ik die brush, ga eroverheen en dan gebeurt er niks xD
Dit moet het resultaat zijn hierna: http://d2f8dzk2mhcqts.cloudfront.net/14 ... bb_s13.jpg

CptBlackBird

Bericht door CptBlackBird » 29 mei 2011, 14:04

Ah, I see:) Dankjewel:)

Maar nu ben ik bij deze stap:
Let’s Mask some paths, and create new ones duplicating existing paths. With number 1, select the layer of the path and go to Layer>Layer Mask>Reveal all. Then select a brush with 0% Hardness and a medium size, like 50px. Then select black for the color and start masking that line. Repeat this with numbers 2, 3, 4, and 5.
Maar daar begrijp ik ook niks van, ik weet wel wat elk woord betekend maar ik kom er gewoon niet uit.
Ik klik op "reveal all". Dan pak ik die brush, ga eroverheen en dan gebeurt er niks xD
Dit moet het resultaat zijn hierna: http://d2f8dzk2mhcqts.cloudfront.net/14 ... bb_s13.jpg

CptBlackBird

Bericht door CptBlackBird » 12 jun 2011, 10:39

Niemand?:(

Tfix

Bericht door Tfix » 11 nov 2011, 12:27

denk dat een uitleg ook niet meer nodig is ivm de post al ruim een half jaar oud is.
If You need A Fix
Afbeelding

Plaats reactie