De website doet het niet. Mogelijk een virus?

*** Vragen over Photoshop, zie forum beneden! ***
Heb je vragen, klachten en/of suggesties over de website of het forum van Photoshop-Tutorials, dan kan je hier terecht.
Plaats reactie
Ferdi

PSP ervaring: Beginner

De website doet het niet. Mogelijk een virus?

Bericht door Ferdi » 01 jun 2011, 11:55

Hallo,

Ik ben sinds vandaag nieuw op dit forum en moest me maar eens aanmelden.
Ik zit namelijk met een probleem. Ik kan niet op jullie tutorial website komen. Ik heb echt dringend een tutorial nodig over hoe ik banner en of animaties kan maken.

Helaas is de website van jullie waarschijnlijk met een virus besmet. Niemand kan er dus op komen. Ik weet niet hoelang dit al is maar ik vind het echt heel erg jammer.
Weet iemand misschien een andere website of tutorial waar ik kan leren hoe ik banners of animaties kan maken?
Ik hoor het heel graag.

Vriendelijke groet,
Ferdi

Gloomy
Erelid

Re: De website doet het niet. Mogelijk een virus?

Bericht door Gloomy » 03 jun 2011, 11:11

hmm. dankjewel voor het melden ik zal het even melden aan walter als ie terug is van vakantie, tot die tijd kan ik niet zo veel doen sorry.

Ferdi

Bericht door Ferdi » 10 jun 2011, 21:36

Ok, dus goed dat ik het gemeld heb. Anders was het de eigenaar, Walter nu nog steeds niet bekend.
Ik zit nu wel met een klein probleempje;
Ik zou graag een banner willen maken en doe dit momenteel geheel handmatig met frames. Misschien is er een manier die veel gemakkelijker en gebruiksvriendelijker is. Echter kan ik dit nu niet achterhalen.

Er zijn vast wel een paar andere websites waar enige uitleg wordt verschaft maar lang niet zo goed als op deze website.
Weet iemand waarvan ik verder nog kan leren hoe een banner te maken?
Ik wil het graag leren en de website ligt er nu uit dus misschien dat hier op het bijbehorende forum of een andere website het staat uitgelegd?

Wie kan mij een beetje hulp bieden?

Ik zoek dus een tutorial over het maken van een banner,...

Groeten,
Ferdi

Gloomy
Erelid

Bericht door Gloomy » 10 jun 2011, 21:41

moet deze banner animatie bevatten? zoja... flash
Met flash maak je banners met een veel lager bestandsformaat ( wat dus beter is voor websites en waardoor je banner op de website sneller laad).
Ook zijn de animaties en de kwaliteit van flashbanners vele malen beter dan ge-animeerde GIF's ( dit heeft met de opbouw en de werken van beide bestanden te maken).

Als de banner uit meer dan 3 frames gaat bestaan is meestal een flash bestand al kleiner dan een GIF.
Zo niet, dan kan je in photoshop een GIF animeren. Echter zijn de mogelijkheden hiervan bijna beperkt tot frame per frame animate. Dat betekend dat je 3 keer dezelfde banner met een klein verschil gaat maken.
De enige functie voor automatisch animeren is de tween functie. Bij welke je automatisch over verloop van frames de opacity ( transparantie) en de plaats kan veranderen.

Mijn advies dus: geanimeerde banner? oefenen met flash.

Plaats reactie