Snelstart

*** Vragen over Photoshop, zie forum beneden! ***
Heb je vragen, klachten en/of suggesties over de website of het forum van Photoshop-Tutorials, dan kan je hier terecht.
Plaats reactie
niekieniek

PSP ervaring: Beginner

Snelstart

Bericht door niekieniek » 17 feb 2012, 21:25

hallo, computermensen!
ik probeer in een boekhoud- en factuurprogramma een jpg-bestand te plaatsen. Snelstart heet de software.
Het lukt alleen niet om het logo scherp te krijgen. Ook een hoge resolutie van 240 dpi wil niet een strak resultaat geven. herkend iemand dat probleem?
Ik heb dus een logo in adobe illustrator CS3 gemaakt. Dat een eps-document importeer ik in photoshop CS3 en schrijf het vervolgens weg als jpg. Zal het wat uitmaken welke format-option ik kies? Ik kan kiezen uit 3 opties;baseline ("standard"), Baseline optimized of progressive. Ik laat het altijd op Baseline optimised staan.Heeft iemand een suggestie om uiteindelijk een superscherp jpg-bestand te maken. heeft iemand ervaring met Snelstart?

niek:)

Gloomy
Erelid
PSP ervaring: Beginner

Re: Snelstart

Bericht door Gloomy » 19 feb 2012, 17:55

zorg er iig voor dat de kwaliteit op 12 staat.
je kan hem op baseline optimised zeggen maar veel maakt dat niet uit.
Daarnaast kan je hem gewoon op 72 dpi opslaan dat staat namelijk voor Dots Per Inch en heeft eigenlijk alleen invloed als je hem afdrukt ( hoeveel druppels inkt er per inch worden gespoten).
Ik zou hem gewoon op groter formaat proberen op te slaan ( ipv. 500 x 500 pixels op 1000 x 1000 of iets dergelijks)

Plaats reactie